کد خبر : 1678818 | 28 فروردين 1399 ساعت 11:43 | 49.6K بازدید | 0 دیدگاه

نتایج آزمایشات نشان می دهد؛

بارسلونا دست روی خرید یک دانشمند گذاشته! (عکس)

به نظر می رسد لائوتارو مارتینز آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

بارسلونا دست روی خرید یک دانشمند گذاشته! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر مشخص نیست بارسلونا قادر به جذب لائوتارو خواهد بود یا خیر. اما به نظر می رسد مدیران این باشگاه اسپانیایی دست روی یکی از بااستعدادترین بازیکنان فعلی دنیای فوتبال گذاشته اند؛ حداقل نتایج آزمایشات که چنین چیزی را نشان می دهد.

 

آنهایی که هوادار فوتبال هستند می دانند عملکرد لائوتارو مارتینز در میدان چگونه بوده و این روندی مشخص و قابل تشخیص است. اما تست های هوش سنجی نشان می دهد این بازیکن دارای صفات ویژه دیگری نیز می باشد که می تواند در آینده او را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جهان کند

 

1491131

 

وقتی لائوتارو مارتینز یک بازیکن نوجوان بوده و راهی باشگاه راسینگ آرژانتین شده بود، مانند همه بازیکنان تازه وارد از او تست هوش سنجی و وروان شناختی گرفته شده است. سسیلیا کانتارینو، روانشناس متخصص ورزش و 40 ساله اذعان داشت اولین نتایج آزمایش روی لائوتارو او را متحیر کرده و او تا به حال هیچ بازیکن با این استعداد در دوران کاری اش ندیده است.

 

کاتارینو گفت: "به طور کلی شرایط برای بازیکنان به دو حالت پیش می رود، یا آنها پاسخ به سوالات را خیلی خوب شروع می کنند و در ادامه افت می کنند. برعکس، بازیکنان با روند ضعیفی کارشان را آغاز کرده و با گذشت زمان متمرکز می شوند. اما لائوتارو در تمام مدت تمرکزش را به طور کامل حفظ کرد.

 

با خودم فکر کردم شاید او در تست اول خوش شانس بوده است و به همین دلیل یک آزمایش دیگر انجام دادم (تست تولوز)، اما لائوتارو دوباره نمره ای مشابه کسب کرد. به یاد دارم که با فابیو رادلی (کاشف لاووتارو) تماس گرفتم و به او گفتم من از عملکرد این بازیکن در میدان چیزی نمی دانم، اما او از نظر ذهنی و استعداد فوق العاده است.

 

1491130

 

در زمین فوتبال عوامل زیادی وجود دارد که ذهن بازیکنان را منحرف می کند، مانند هواداران، رقبا، آب و هوا، خستگی ... یک فوتبالیست باید بتواند هنگام حواس پرتی در اثر این عوامل تمرکز کند. من از لائوتارو سوالاتی پرسیدم، او به من پاسخ داد و انگار هیچ چیزی روی او اثر نمی گذاشت. او نمره 98 را از 100 گرفت. در حالت عادی امتیاز بازیکنان بین 50 تا 70 است، اما ورزشکارانی که در بالاترین سطزح بازی می کنند باید امتیاز بالای 70 بگیرند."

 

مذاکرات بارسلونا با اینتر برای خرید لائوتارو آغاز شده و بارسا تحت هر شرایطی خواهان خرید این مهاجم 22 ساله و آرژانتینی است. لوییس سوارز 34 سال سن دارد و مشخص نیست بعد از سپری کردن این روند مصدومیت طولانی آیا قادر به تکرار درخشش گذشته خواهد بود یا خیر.

 

اما اینتر به هیچ وجه علاقه ای به مذاکره با بارسلونا بر سر فروش این بازیکن نداشته و تنها پرداخت بند 111 میلیون یورویی قرارداد می تواند لائوتارو را راهی نوکمپ کند. اما به هر حال به نظر می رسد در صورت رخ دادن این انتقال، بلوگرانا یکی از باهوش ترین بازیکنان فوتبال جهان را جذب کرده است.

 

1491132

 

دیدگاه‌ها