کد خبر : 1680521 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 14:30 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ محکم رییس کمیته المپیک به یک انتقاد؛

از بی عدالتی سند رو کنید، یک سکه بگیرید!

با وجود افزایش 10 درصدی بودجه فدراسیون ها از سوی کمیته ملی المپیک هنوز هم برخی از فدراسیون های المپیکی از مبلغ دریافتی ناراضی هستند.

از بی عدالتی سند رو کنید، یک سکه بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضال صالحی امیری در نشست خبری امروز خود خبر داد که بودجه فدراسیون ها نسبت به سال گذشته از سوی کمیته ملی المپیک 10 درصد افزایش پیدا می کند. 


با این وجود برخی فدراسیون ها که اعزام های بیشتری دارند و توقع مدال آوری از آن ها بیشتر است، نسبت به این وضع اعتراض دارند.


یکی از آن ها فدراسیون کشتی است که اتفاقا امروز در همین راستا نشستی میان هیات اجرایی کمیته المپیک و علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی برگزار شد. 


بودجه فدراسیون کشتی با همین 10 درصد افزایش نهایتا چیزی حدود 2.5 میلیارد در سال 99 خواهد بود. 


صالحی امیری در واکنش به این انتقادها گفت: ما بیش از 50 فدراسیون داریم. پایین ترین رقم ما فرضا هاکی یا گلف با 200 میلیون هستند. بالاتر از همه هم کشتی است. این اتفاق بر اساس مطالعه رخ داده است. این ها همه ضریب می گیرد و آن وقت یک منطقی برای توزیع منابع داریم. بحث های مختلفی مثل گستردگی فدراسیون، المپیکی بودن و... در بودجه تاثیرگذار است. طبق این اولویت بندی اول کشتی، بعد وزنه برداری و سپس تکواندو در اولویت هستند. 


جالب این بود که رییس کمیته ملی المپیک به سوالی مبنی بر اینکه او به روسای فدراسیون هایی که رابطه بهتری با آن ها دارد، بودجه بیشتری می دهد و یا زودتر به آن ها این مبلغ را پرداخت کند، اینطور پاسخ داد: اگر کسی بتواند یک کد بدهد یا سندی بیاورد که نشان دهد ما در توزیع منابع 53 فدراسیون سلیقه ای عمل کردیم، من یک سکه به او جایزه می دهم! اینطور نبوده که در توزیع منابع فدراسیون بر فدراسیون دیگر مقدم باشد. ما طبق یک سیستم پیش می رویم.

دیدگاه‌ها