کد خبر : 1682570 | 18 اردیبهشت 1399 ساعت 16:11 | 32.2K بازدید | 6 دیدگاه

سالروز سر واینالدوم و کرنر آرنولد

تحقیر در آنفیلد؛ کابوس از اینجا شروع شد

یک سال پس از شکست تاریخی بارسا در آنفیلد، بحران پشت بحران بوده که در این باشگاه اتفاق افتاده است. بارسلونا پس از آن شب تلخ، دیگر سر راست نکرد.

تحقیر در آنفیلد؛ کابوس از اینجا شروع شد

به گزارش "ورزش سه"، 7 می 2019 برای بارسلونا یادآور یکی از تلخ ترین خاطرت تاریخ حیاتش است. شب خردشدن و تحقیر در آنفیلد.

بارسلونا بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان در نوکمپ را با سه گل از لیورپول برده بود. وقتی کاشته استثنایی مسی به تور نشست و آلیسون بکر ناباورانه نظاره گر سومین گل بارسا بود، کمتر کسی تصور می کرد که قرمزها در بازی برگشت، شانسی برای صعود داشته باشند اما در آنفیلد، همه معادلات برعکس شد.

 

 

 

 

بازی با برتری لیورپول آغاز شد و این تیم بعد از دقایقی بر جریان بازی مسلط شد و به گل اول هم رسید. پاس به عقب اشتباه جوردی آلبا نصیب بازیکنان لیورپول شد، ضربه هندرسون توسط تراشتگن دفع شد و روی ریباند، اوریگی دروازه خالی بارسلونا را باز کرد.

 

 

1404213

 

 

نیمه اول با همین یک گل به سود لیورپول به اتمام رسید ولی دقیقه 54، قرمزها به گل دوم دست یافتند. ارسال زمینی الکساندر آرنولد با ضربه دقیق و تمام کننده واینالدوم در محوطه همراه شد و در نهایت تراشتگن مغلوب شد تا گل دوم لیورپول به ثمر برسد.

این پایان کار نبود و 2 دقیقه بعد، لیورپول به گل سوم هم رسید. ارسال شقیری با ضربه سر دقیق واینالدوم همراه شد تا او تعویض طلایی کلوپ لقب گرفته و گل سوم را به ثمر برساند.

 

 

1404255

 

 

خاطره انگیز ترین دقیقه بازی برای لیورپولی ها اما دقیقه 78 بود.

ضربه کرنری نصیب میزبان شد و در حالی که بازیکنان بارسا هنوز آرایش دفاعی به خود نگرفته بودند و تراشتگن در حال داد و فریاد بر سر هم تیمی هایش بود، الکساندر آرنولد به شکلی سریع، کرنر را زمینی ارسال کرد تا دیووک اوریگی از شش قدم و با ضربه ای زیبا کار را تمام کند. گل چهارم لیورپول در واقع نشانه بلاک ذهنی کامل بازیکنان بارسا بود.

 

 

1468086

 

1404212

 

1404214

 

1404256

 

 

آبی اناری ها که سال 2018 و در زمین رم نیز برتری 4-1 بازی رفت را از دست داده و با شکست 3-0 حذف شده بودند، این بار با این وعده قدم در آنفیلد گذاشتند که به اندازه کافی از شکست برابر رم درس گرفته اند و دیگر اجازه تکرار آن حادثه را نخواهند داد. در عمل اما به فاصله تنها یک سال، تحقیری مشابه و حتی بزرگتر برای بارسلونا رقم خورد.

مارک آندره رتاشتگن گلر بارسا دقایقی پس از اتمام بازی رو به خبرنگاران گفت:« باید تحقیقات روحی روانی عمیقی روی ما صورت بگیرد تا دلیل این اتفاق کشف شود.»

 

 

Video thumbnail

 

 

بوسکتس یکی دیگر از کسانی بود که در مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت:« بازی پر انتقاد و سراسر اشتباهی را به نمایش گذاشتیم.» واکنش مسی هم جالب بود:« آنفیلد فاجعه ای است که تا سال ها به یاد همه خواهد ماند.»

 

لوئیس سوارز چند ماه بعد و در مورد شکست سنگین برابر لیورپول گفت:« ما عادت داشتیم که فرزندان مان را به مدرسه ببریم، با آنها فوتبال بازی کنیم و به تفریح و خوشگذرانی بپردازیم ولی روزهای پس از شکست از لیورپول، نه من که هیچ بازیکنی میل بیرون رفتن از خانه را نداشت. برای خود من، روزهای زیادی طول کشید تا با شکست کنار بیایم.»

 

 

1440223

 

 

فردای شکست، تیترهای تحقیرآمیزی انتظار بارسا را می کشید:« تراژدی بارسا در آنفیلد؛ کشتار در آنفیلد؛ ویرانی تاریخی بارسا در آنفیلد؛ دژاووی وحشتناک برای بارسا و....»

 

 

1495032

 

 

 

پس از آن، مشکلات بدون توقف بر سر بارسا سرازیر شدند.

تنش بین مدیریت و بازیکنان، بلافاصله پس از اخراج والورده شروع شد. زمانی که اریک آبیدال به عنوان مدیر فنی باشگاه در یک مصاحبه، بازیکنان را مسئول احراج والورده عنوان کرد، لیونل مسی به نمایندگی از تمام بازیکنان بارسا، در صفحه اینستاگرام خود پاسخ تندی داد که تا هفته ها سوژه رسانه ها بود. اتفاقی که نشان داد، فاصله عمیقی بین بازیکنان و مدیریت وجود دارد.

 

 

1491767

 

سپس "بارساگیت" را شاهد بودیم. وقتی نقش ریاست باشگاه در عقد قرارداد با یک شرکت برای سانسور اخبار، نظارت بر شبکه های اجتماعی به منظور انتقاد از بازیکنان سابق، فعلی، مدیران قدیمی و نامزدهای ریاست باشگاه لو رفت، هیئت مدیره واکنش نشان داد.

بخشی از هیئت مدیره از عقد این قرارداد اطلاع نداشت و چندی پیش، از بارتومئو خواستند تا استعفا داده و انتخابات ریاست را یک سال جلوتر برگزار کند. اتفاقی که با مخالفت بارتومئو مواجه شد و در نتیجه شش عضو هیئت مدیره از جمله امیل روسود استعفا کردند. روسود قرار بود در انتخابات سال بعد، به عنوان جانشین بارتومئو شرکت کند.

 

 

1488226

 

 

به همه اینها بر هم خوردن توازن مالی باشگاه را اضافه کنید که شاید اثراتی مخرب تر در آینده داشته باشد.

بارسا علی رغم درآمدهای هنگفت در یک سال گذشته؛ حالا با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده است. باشگاهی که انتظار درآمد یک میلیارد یورویی را داشت، پس از شیوع کرونا و تعطیلی فوتبال، به یکباره شاهد زلزله اقتصادی بود.

شرایط به گونه ای پیش رفت که باشگاه از بازیکنان خواست تا با کاهش 70 درصدی دستمزد خود موافقت کنند. ابتدا مخالفت هایی شد ولی در نهایت دو طرف به توافق رسیدند؛ ولی این کاهش دستمزد هم باعث بازگشت توازن به وضعیت مالی بارسلونا نخواهد شد تا ثابت شود، ساختار اقتصادی باشگاه تا چه اندازه متزلزل بوده است.

 

 

1490049

 

 

درست است که تمامی باشگاه های دنیا در نتیجه شیوع کرونا از لحاظ اقتصادی ضربه دیده اند ولی برخی از آنها به خاطر سیاست های درست اقتصادی، قادر به مدیریت بهتر این شرایط اسفناک خواهند بود و در این مورد به نظر نمی رسد که راه نجاتی برای بارسا پیدا شود.

در واقع پس از شکست بزرگ آنفیلد، به غیر از قهرمانی در لالیگا، تقریبا همه چیز بر ضد بارسا پیش رفته است و هر آنچه از این باشگاه به گوش رسیده، چیزی جز اخبار بد نبوده است. تاسف بار و باورنکردنی برای باشگاهی که سودای آقایی بر فوتبال اروپا را داشت.

 

 

دیدگاه‌ها