کد خبر : 1688779 | 21 خرداد 1399 ساعت 10:30 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه اختصاصی لوئیس گارسیا با ورزش سه

تیم‌های اسپانیایی می‌توانند دوباره قهرمان CL بشوند

لوئیس گارسیا، هافبک سابق بارسلونا و اتتیکو مادرید، در گفتگوی اختصاصی با ورزش سه، در مورد شانس تیم های اسپانیایی در چمپیونزلیگ و شانس های قهرمانی این فصل لالیگا صحبت کرد.

تیم‌های اسپانیایی می‌توانند دوباره قهرمان CL بشوند

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لالیگا که مانند سایر لیگ‌های اروپایی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، قرار است از چند روز دیگر آغاز شود و تیم ها در 11 هفته پایانی برای مشخص شدن سرنوشت رقابت های این فصل به میدان بروند. به همین بهانه ورزش سه گفتگوی کوتاهی با لوئیس گارسیا، هافبک سابق بارسلونا و اتلتیکو مادرید داشت و با او در مورد شرایط تیم های اسپانیا و شانس آنها در رقابت های اروپایی و داخلی صحبت کرد:

 

بین سالهای 2014 تا 2018 هر سال دست‌کم یک تیم لالیگایی در فینال چمپیونزلیگ حضور داشته، ولی سال گذشته دو تیم انگلیسی فینال را در واندا متروپولیتانو برگزار کردند. پیش‌بینی شما برای امسال چیست؟ آیا باشگاه‌های اسپانیایی دوباره می‌توانند حاکم فوتبال اروپا شوند؟

 فوتبال مثل یک چرخه است. برای یک دوره طولانی تیمهای اسپانیایی حاکم بلامنازع لیگهای اروپایی مثل چمپیونزلیگ و لیگ اروپا بودند. ولی فصل گذشته تیم‌های انگلیسی فصل درخشانی در چمپیونزلیگ داشتند و لیورپول در نهایت جام را فتح کرد. ولی امسال اتلتیکو مادرید لیورپول را شکست داده و شانس زیادی برای قهرمانی دارد. علاوه بر این، بارسلونا شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی دارد و رئال مادرید هم بازی برگشت خود با منچسترسیتی را در پیش دارد. با ورود ادن هازارد به تیم آنها در این بازی نسبت به بازی رفت در مادرید قوی‌تر خواهند بود.

 

اتلتیکو مادرید در 8 سال گذشته در کنار بارسلونا و رئال مادرید از مدعیان قهرمانی لالیگا بوده. ولی آنها در این فصل فقط سعی کرده‌اند جایگاه‌شان بین 4 تیم اول جدول را حفظ کنند. به نظر شما برای لالیگا خوب است که دوباره به لیگی دو قطبی تبدیل شود؟

نه، فکر نکنم. این درست است که اتلتیکو مادرید مدتی نسبتا طولانی است که نتوانسته سطح بالای خود را در لالیگا حفظ کند. ولی آنها در سطح اروپا فصل پرقدرتی داشته‌اند و موفق شده‌اند قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ یعنی لیورپول را حذف کنند. این را هم باید در نظر داشته باشیم که اتلتیکو مادرید امسال یک دوره گذار را پشت سر می‌گذارد. چند بازیکن مهم باشگاه را ترک کرده‌اند و اتلتیکو در ازای آنها بازیکنهای بزرگی به خدمت گرفته و از استعدادهای نابی مثل ژائو فلیکس هم بهره می‌برد. مشخص است که باشگاه برای پشت سر گذاشتن این دوره گذار به مدتی زمان نیاز دارد. من اتلتیکو مادرید را همیشه یکی از مدعیان مهم قهرمانی لالیگا می‌دانم.

 

1502064

استوری لوئیس گارسیا بعد از مصاحبه با ورزش سه

 

از پیروزی اتلتیکو مقابل لیورپول خوشحال شدید؟

من مدتی در اتلتیکو مادرید بازی کرده‌ام و با باشگاه رابطه خوبی دارم. ولی لیورپول در قلب من است. این باشگاه بخش مهمی از گذشته فوتبالی من بوده و در آن باشگاه لحظات شیرین زیادی تجربه کرده‌ام. برای همین شکست لیورپول در بازی مقابل اتلتیکو برایم دردناک بود. سال گذشته هم در بازی لیورپول و بارسلونا ما شرایط مشابهی داشتیم. من در اولین سال‌های فوتبالم در بارسا بازی کردم ولی لیورپول برایم جایگاه ویژه‌ای دارد و از اینکه دیدم آنها درخشیدند و در نهایت قهرمان اروپا شدند خیلی خوشحال شدم.

خیلی از باشگاه‌ها به دلیل بحران کرونا دستمزد بازیکنان‌شان را کاهش داده‌اند ولی برخی از بازیکنها از این اقدام راضی نیستند. اگر شما الان بازیکن بودید موضع‌تان در این مورد چه بود؟ با کاهش دستمزدتان موافقت می‌کردید؟

پاسخ دادن به این سوال برای من سخت است چون الان در آن موقعیت نیستم و نمی‌توانم پاسخ مشخصی بدهم. باید این را در نظر داشته باشیم که خیلی از بازیکنها مثل ستاره‌های باشگاه‌های بزرگ درآمدهای میلیون دلاری ندارند. پس برای آنها این مساله موضوع پیچیده‌ای است و رسیدن به بهترین راه‌حل ممکن به این سادگی‌ها نخواهد بود. در مورد بارسلونا، خود بازیکنان پیشنهاد دادند که دستمزدشان کاهش یابد و این تصمیم خودشان بود. پس باید این را درک کنیم که چنین تصمیمی برای اکثریت بازیکنها دشوار است چون اکثر آنها درآمد متوسط دارند و مثل هر کس دیگری نیازهای مالی و تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کننند.

حالا که صحبت از بارسلونا شد؛ در مورد صحبت های اریک آبیدال در مورد اخراج ارنستو والورده که به واکنش لیونل مسی منجر شد، چه نظری دارید؟

جواب دادن به این سوال سخت است. چون برای جواب دادن باید بدانیم در درون باشگاه، بین اعضای هیات‌مدیره و بازیکنان چه گذشته. ولی من این را می‌دانم که هیچ مدیری حاضر نیست بدون دلیل و  توجیه معتبر، علیه خانه خودش یعنی باشگاه حرف بزند و موضع بگیرد. بازیکنان و هیات‌مدیره بارسلونا تمام تمرکزشان این است که در زمین چمن نتیجه بگیرند. صحبتهای آبیدال به این خاطر مطرح شد که باشگاه از بعضی جهات در مسیر تصحیح و پیشرفت قرار بگیرد.

پیش‌بینی‌تان از قهرمان این فصل لالیگا چیست؟

رقابت نزدیکی در جریان است و من معتقدم بارسلونا امسال قهرمان می‌شود. در کل، لالیگا برای باشگاه‌های این لیگ اهمیت زیادی دارد. برای مثال ما حداقل شش یا هفت تیم داریم که برای بدست آوردن سهمیه چمپیونزلیگ مبارزه می‌کنند. از ختافه و رئال سوسیداد بگیر تا سویا، اتلتیکو، والنسیا و غیره. بین تیم هفتم با رتبه چهارم جدول که به شکل اتوماتیک به چمپیونزلیگ صعود می‌کند فقط 4 امتیاز فاصله هست. برای همین بازگشت دوباره لالیگا واقعا هیجان‌انگیز است چون باشگا‌ه‌ها حالا می‌توانند در زمین چمن به اهداف‌شان برسند. این بخش پایانی فصل برای هواداران هم خیلی جذاب خواهد بود.

دیدگاه‌ها