کد خبر : 1690000 | 27 خرداد 1399 ساعت 13:58 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون زیر بار هزینه تست کرونا نمی رود

داوران فوتبال، مظلوم ترین‌ها در دوران کرونایی

داوران لیگ برتر فوتبال تنها قشری هستند که هنوز نه تست کرونا را پشت سر گذاشتند و نه تمرین و جلسه هماهنگی داشته اند.

داوران فوتبال، مظلوم ترین‌ها در دوران کرونایی

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 8 روز تا شروع دوباره رقابت های لیگ برتر نوزدهم اما داوران مسابقات در بلاتکلیفی به سر می برند. در حالی که اکثر تیم های لیگ برتری تاکنون حداقل یکبار تست های کرونا را پشت سر گذاشتند اما داوران هنوز هیچ تستی نداده اند تا وضعیت سلامتی شان مشخص شود. از این رو از دو هفته پیش قرار بود فدراسیون هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام بدهد اما تا این لحظه تلاش ها به جایی نرسیده است.


در این باره شنیده می شود مشکل اصلی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسائل مالی است. فدراسیون فوتبال که این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند ظاهرا پولی برای انجام تست کرونای داوران ندارد و به همین دلیل این موضوع را به تعویق انداخته است. مسئولان فدراسیون فوتبال ظاهرا چند روز قبل به داوران اعلام کردند که خودشان با هزینه شخصی تست های کرونا را انجام بدهند اما داوران زیر بار این موضوع نرفتند. آنها اعتقاد دارند فدراسیونی که از ابتدای فصل تاکنون حق الزحمه شان را هم پرداخت نکرده، نباید اینطور بابت هزینه کرونا به شخصیت شان ضربه بزند.


از سوی دیگر مدیران فدراسیون به دنبال راهی برای تامین هزینه تست کرونای داوران هستند. آنها حالا برای حل این مشکل دست به دامن فدراسیون پزشکی ورزشی شدند. مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون طی نامه ای به مهرزاد خلیلیان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خواهان آن شده که با هیات های استانی این فدراسیون هماهنگ کند تا داوران در شهرهای خود تست کرونا بدهند. البته این مساله نیز هنوز قطعی نشده و باید دید فدراسیون پزشکی ورزشی چگونه با فوتبال هماهنگ خواهد شد.

 

1503493


این در حالی است که چند روز قبل بود که فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای اعلام کرد به خاطر شرایط کرونایی حضور داوران پشت دروازه در ادامه لیگ منتفی است و بازی ها با همان 4 داور اصلی شامل داور وسط، دو کمک داور و یک داور چهارم برگزار می شود. حالا اما مسائلی به وجود آمده که به نظر می رسدحذف دو داور پشت دروازه به خاطر مسائل مالی بوده است.


از طرف دیگر داوران فوتبال هنوز هیچ جلسه هماهنگی و تمرین گروهی نداشتند. آنها قرار بود هفته گذشته دورهم جمع شوند و یک جلسه تمرین گروهی را پشت سر بگذارند که این مساله نیز به خاطر انجام نشدن تست کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.


از آنجایی که همواره داوران برای فدراسیون نشینان در اولویت آخر انجام امور بوده اند حالا در شرایط کرونایی نیز بار دیگر آنها در رده آخر توجه به مسائل بهداشتی شان قرار گرفته اند و در فاصله 8 روز تا شروع مسابقات باید دید چه تدبیری برای حل مشکلات داوران اندیشیده می شود.

دیدگاه‌ها