کد خبر : 1691422 | 03 تیر 1399 ساعت 20:42 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

پاگشای فوتبال ایران با نسل جدید مربیان؛

فرهاد- نکونام؛ تب 47 درجه در فولاد آره نا!

فرهاد مجیدی و جواد نکونام، 7 سال پس از قهرمانی در ورزشگاه تختی اهواز، حالا در فولاد آره‌نا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

فرهاد- نکونام؛ تب 47 درجه در فولاد آره نا!

به گزارش "ورزش سه"، امیرآبادی توپ را از دروازه‌بان فولاد عبور داد و پنالتی گرفت تا جواد نکونام پشت توپ بایستد و با گلزنی، استقلال را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک تر کند. همین گل تا پایان مسابقه بی جواب ماند تا شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه تختی اهواز قهرمانی را قطعی کنند و با تیمی پرستاره، فاتح لیگ دوازدهم شوند؛ جامی که آخرین قهرمانی لیگ برتری استقلال، قلعه نویی، مجیدی و نکونام محسوب می‌شود.

 

حالا 7 سال از آن روزها گذشته و سه ضلع مثلث قهرمانی لیگ دوازدهم به رقبای یکدیگر تبدیل شده اند. قلعه نویی که هدایت آن تیم پرستاره را برعهده داشت، حالا سرمربی سپاهان است و تلاش می‌کند تا اختلاف ده امتیازی با پرسپولیس را کاهش دهد، فرهاد مجیدی جای آندره استراماچونی را گرفته و امیدوار است تا حداقل با کسب یک سهمیه شرایط را برای خود بهتر کند و جواد نکونام 39 ساله نیز امیدوار است دست به کار بزرگی زده و با تیم جوان خود به جمع چهار تیم بالای جدول اضافه شود.

 

نکته جالب این است که 7 سال پس از قهرمانی با استقلال که با پیروزی مقابل فولاد در اهواز به دست آمد، جواد نکونام و فرهاد مجیدی در همین شهر و در قالب همین دو تیم به یکدیگر رسیده‌اند اما این بار دور از زمین بازی و به عنوان رقیب وارد استادیوم خواهند شد و البته خوزستانی ها نیز این بار یک استادیوم شیک و مدرن دارند.

 

 

1505265

 

 

دیدار فردای استقلال و فولاد بازی معوقه از هفته هفدهم است که در صورت پیروزی فولاد، استقلال را به رتبه پنجم می‌برد و در صورت برد آبی پوشان، این تیم را به قهرمانی امیدوار می‌کند. نکته جالب این است که میانگین سنی مربیان دو تیم کمتر از 42 سال است که رقم بسیار پایینی برای دو تیم مدعی فوتبال ایران محسوب می‌شود و همین باعث شده تا طرفداران برای تماشای بازی دو تیم با مربیان نسل جدید بی تاب باشند.

 

نکونام که حالا سرمربی فولاد شده، علاوه بر گل قهرمانی در لیگ دوازدهم، دو بار دیگر هم با پیراهن استقلال به فولاد گلزنی کرده بود. یک بار در بازی رفت لیگ دوازدهم که نتیجه پایانی به نفع تیم خوزستانی بود و بار دیگر هم در لیگ سیزدهم که با پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی همراه شد و حالا او امیدوار است تا با کسب نتیجه لازم، نشان دهد که سوپراستار هماوردی استقلال و فولاد است.

 

 

1505266

 

 

مجیدی 44 ساله در حالی به مصاف نکونام 39 خواهد رفت که هر دوی مربیان سابقه کمی در سرمربیگری دارند. مجیدی یک دوره هدایت تیم امید را برعهده داشت و چند هفته نیز به عنوان جانشین وینفرد شفر فعالیت کرد و از سوی دیگر جواد نکونام توانست بعد از دو دهه نساجی را به سطح اول فوتبال ایران بیاورد و این فصل هم که سرمربی فولاد است و حالا تقابل این دو اولین بازی فوتبال ایران بعد از کرونا خواهد بود.

 

این در حالی است که برگزاری در ورزشگاه فولاد آره نا به جذابیت مسابقه اضافه خواهد کرد اما از طرف دیگر گرمای هوا و همچنین خالی بودن ورزشگاه و ناآمادگی بازیکنان، ممکن است که دیدار جذاب این دو تیم را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

1505267

 

 

پیروزی استقلال در برابر فولاد همچنین باعث می‌شود که ضلع سوم قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم یعنی امیر قلعه نویی هم با خطر مواجه شود و تیمش به رده سوم سقوط کند. به همین خاطر و باتوجه به بازی های سخت پیش روی تیم سپاهان، شاید او نیز امیدوار به پیروزی شاگرد سابقش جواد نکونام باشد؛ شاگردی که البته در همان سال ها علیه او طغیان کرد و ماجراهای عجیبی را به وجود آورد.

دیدگاه‌ها