کد خبر : 1699144 | 09 مرداد 1399 ساعت 18:20 | 20.9K بازدید | 2 دیدگاه

رئیس فیفا در مظان اتهام

آغاز تحقیقات جدید در مورد تخلفات اینفانتینو

در سوئیس برای جانی اینفانتینو رئیس فیفا پرونده ای تشکیل داده اند که در نهایت ممکن است باعث برکناری او از ریاست اتحادیه جهانی فوتبال شود.

آغاز تحقیقات جدید در مورد تخلفات اینفانتینو

به گزارش "ورزش سه"، جانی اینفانتینو سال 2015 در پی استعفای جنجالی بلاتر از ریاست فیفا پس از افشای فساد سازمانی در نهاد حاکم بر فوتبال، جانشین او شد. از آن زمان تا به الان این مرد سوئیسی طرح‌هایی همچون 48 تیمی کردن جان جهانی و افزایش تعداد جام جهانی زنان به 32 تیم و تغییر شیوه برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها را مطرح و مصوب کرده است اما کسی که خود در پی فساد رئیس قبلی بر راس کار قرار گرفت، حالا با اتهاماتی روبرو شده است.

 

 

1515521

 

 

دادستانی سوئیس پرونده ای علیه جانی اینفانتینو تشکیل داده است که در آن او متهم به زو و بند با دادستان کل سوئیس "مایکل لائوبر" است و به نحوی باعث شده تا او از اختیاراتش سو استفاده کند.

هفته گذشته و پس از اینکه ملاقات مخفیانه لائوبر و اینفانتینو فاش شد، از وی خواسته شده تا از سمتش به عنوان دادستان کل سوئیس کنار برود. از دفتر او بود که پرونده های فساد فیفا در دوران بلاتر افشا شده بود اما حالا و او و اینفانتینو در مظان اتهام قرار دارند.

 

 

1502430

 

 

استفان کلر به عنوان دادستان ویژه برای بررسی شکایت علیه اینفانتینو ، لائوبر و افراد دیگر منصوب شده است. کلر در بیانیه شورای فدرال سوئیس آورده است که در این پرونده نشانه های مجرمانه یافت شده. هم اینفانتینو و هم لائوبر اتهامات وارده را از اساس تکذیب کرده اند. رئیس فیفا در تاریخ 25 ژوئن گفت: "ملاقات با رئیس یا دادستان کل سوئیس کاملا قانونی است.

 

دیدگاه‌ها