کد خبر : 1702842 | 28 مرداد 1399 ساعت 13:32 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

تمام رکوردهای اینتر در یک شب باشکوه

اینتر با یک نمایش درخشان، راهی فینال لیگ اروپا شد.

تمام رکوردهای اینتر در یک شب باشکوه

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان آنتونیو کونته برخلاف انتظار، با یک نتیجه درخشان از سد شاختار دونتسک گذشتند و حریف سویا در فینال رقابت های لیگ اروپا شدند.


در این دیدار زیبا و جذاب، نراتزوری با 2 گل لائوتارو مارتینز و 2 گل روملو لوکاکو در کنار تک گل دی آمبروزیو از سد نماینده اوکراین گذشت تا در دیدار فینال به مصاف سویا برود.


این دیدار، چندین رکورد برای اینتری ها به ثبت رساند که مرور آنها خالی از لطف نیست.


- روملو لوکاکو در دیدار مقابل شاختار، پنجاهمین بازیش در لباس اینتر در تمامی رقابت ها را انجام داد. بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل سری آ و او تبدیل به اولین بازیکن اینتر از فصل 2010-11 و پس از زانتی(۵۲) و اتوئو(۵۳) که به این رکورد میرسد


- با زدن ۵ گل به شاختار، اینتر ۱۱۱ گل در تمامی رقابت ها به ثمر رساند و رکورد فصول 2006-7 و 1950-51 شکسته شد و رکوردی جدید در تاریخ باشگاه از فصل 1929-30 به ثبت رساند.


- اینتر تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ اروپا/جام یوفا شد که بازی نیمه نهایی را با اختلاف ۵ گل پیروز میشود.


- اینتر مقابل شاختار گلی دریافت نکرد. اوکراینی ها در تمامی دیدارهای این فصلشان موفق به گلزنی شده بودند.


- این سی و سومین گل روملو لوکاکو برای اینتر در تمامی رقابت های این فصل بود. رونالدوی مریخی در اولین فصل حضورش در اینتر، با زدن 34 گل قهرمان جام یوفا شد که اکنون به لیگ اروپا تغییر پیدا کرده است. لوکاکو در صورت گلزنی در دیدار فینال و قهرمانی اینتر، هم به رکورد رونالدو می رسد و هم به مانند مریخی در اولین فصل حضورش قهرمان لیگ اروپا/یوفا می شود.


- پس از 21 سال، یک تیم ایتالیایی به فینال لیگ اروپا/ جام یوفا رسید. پارما در فصل 1998-99 به فینال جام یوفا رسید و با غلبه بر مارسی، قهرمان شد.


- اینتر با به ثمر رساندن 25 گل با ضربه سر در فصل 2019/20  و در میان پنج لیگ معتبر اروپایی در همه رقابت ها، در صدر ایستاد. پس از اینتر، اینتراخت فرانکفورت، لیوپرول، بایرن مونیخ و تورینو قرار گرفته اند.

 

دیدگاه‌ها