کد خبر : 1703833 | 02 شهریور 1399 ساعت 18:23 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

عراقی ها خودشان را گربه سیاه ایران می دانند

هخامنش: داوری ها در این فصل امان ما را برید

مدافع بندر ترکمنی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به مشکلات این فصل این تیم معتقد است عملکرد داوران بیشترین تأثیر را در حال ‌و روز این فصل ذوب‌آهن اصفهان داشته است.

هخامنش: داوری ها در این فصل امان ما را برید

به گزارش "ورزش سه"وفا هخامنش مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن که در نیم‌فصل دوم پس از تعطیلی لیگ عراق به جمع این تیم اضافه‌شده است گفتگویی با خبرنگار "ورزش سه" انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید.

 

*آیا در پایان این فصل قراردادت با ذوب‌آهن تمام شده است؟

هخامنش: قرارداد من با تیم ذوب‌آهن به مدت نیم‌فصل و تا پایان همین فصل بود و این در حالی است که خود باشگاه هم تمایل به تمدید دارد و راستش را بخواهید من هم بی‌تمایل نیستم. اما چند پیشنهاد دیگر هم دارم که با مشورت با مدیر برنامه‌هایم به دنبال آن هستیم تا ببینم چه تصمیمی می‌تواند برای من چه ازنظر مالی و چه ازنظر فوتبالی بهتر باشد و چه ازنظر اینکه بیشتر دیده شوم. با توجه به اینکه تیم ملی هم می‌خواهد هم‌زمان با شروع فصل آینده خودش را برای مسابقات مقدماتی آماده کند و طبیعتاً اینکه بتوانم بازی کنم و بیشتر در چشم باشم برایم اهمیت زیادی دارد.

 

 *از انتخاب ذوب‌آهن آیا راضی بودید؟
هخامنش: خدا را شکر من خیلی زود از همان بازی مقابل تراکتور در ترکیب تیم قرار گرفتم. البته شرایط ذوب شاید بسیار سخت بود ولی با صحبت‌هایی که با رادوولویچ داشتم از من خواست که به تیم کمک کنم و من هم به‌غیراز چند بازی که مصدوم شدم در اکثر بازی‌ها توانستم در ترکیب اصلی بودم و تا جایی که توانستم به این تیم کمک کردم و درنهایت موفق شدیم مانع از سقوط ذوب به دسته پایین‌تر شویم، گرچه قلبا معتقدم جایگاه ذوب‌آهن فرای این چیزهاست. با این وجود امیدوارم که با تمدید قراردادم فصلی تازه و متفاوت از فصل گذشته برای ذوب‌آهن رقم بزنیم و در غیر اینصورت برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

*به‌عنوان بازیکنی که نیم‌فصل در ذوب‌آهن بازی کردی فکرمی کنی چرا ذوب‌آهن نتیجه نگرفت؟
هخامنش: ازنظر من اولین مشکلی که تیم را اذیت کرد و امان ما را برید، مشکل داوری بود. ما در نیم‌فصل دوم حداقل در 3 یا 4 بازی از طرف تیم داوری به‌شدت متضرر شدیم که اگر در این چند بازی تا این حد حق تیم ما خورده نمی‌شد ما در هفته‌های پایانی لازم نبود برای بقا در لیگ برتر بجنگیم. در وهله دوم هم من فکرمی کنم تغییرات زیاد تیم در رأس کادر فنی هم یکی از مشکلات بارز این فصل ذوب‌آهن بود. درست زمانی که تیم داشت با رادو سرو سامان می گرفت ایشان دیگر حاضر نشد به دلایلی به ایران برگردد که درنهایت منجر به ورود لوکا بوناچیچ شد.

 

*اینکه می‌گویند لوکا بوناچیچ بداخلاق است آیا حقیقت دارد؟
هخامنش: بداخلاق که واقعاً نمی‌شود گفت. او مدیریت خاص خودش را دارد و با بازیکنان زیاد رفیق نمی‌شود. ضمن اینکه تمرینات خیلی سخت و فشرده‌ای دارد و برایش فرقی نمی‌کند که چه بازیکنی هستید. او هر بازیکنی را که در تمرینات آماده‌تر باشد را به بازی می‌گیرد و این ممکن است به مذاق بعضی از بازیکنان خوش نیاید و من کلاً شخصیت او را به این شکل برداشت کردم.

 

*احساس می‌شود در مقابل پرسپولیس انگیزه‌های زیادی داشتید که ماهیت ذوب‌آهن را ثابت کنید.
هخامنش: بله دقیقاً به همین شکل است. در بازی مقابل پرسپولیس قهرمان لیگ می‌خواستیم که قدرت واقعی ذوب‌آهن را ثابت کنیم و به همه نشان دهیم که جایگاه اصلی این تیم اینجای جدول نیست و ذوب‌آهن تیمی باسابقه و پرافتخاراست که علاوه بر قهرمانی‌های مختلف در جام حذفی و نایب‌قهرمانی در لیگ برتر، تنها یک‌قدم تا قهرمانی آسیا فاصله داشت.

 

 

1521865

 

 

*آیا دوست داری دوباره به فوتبال عراق برگردید؟
هخامنش: خب با توجه به اینکه ازلحاظ مالی خیلی به نفع ما بازیکنان ایرانی است دوست دارم که فوتبالم را در کشورهای حوزه خلیج‌فارس ادامه دهم. هنوز باهم تیمی‌ها و مربیانم در عراق ارتباط دارم و خیلی به من می‌گویند که دوباره برگرد و من هم همه‌چیز را به مدیر برنامه‌هایم سپردم که ببینیم درنهایت چه می‌شود. اما واقعاً پیش از اینکه پایم، به لیگ عراق باز شود تصور نمی‌کردم که لیگ سطح بالایی داشته باشند. اما درعین‌حال این را هم باید اضافه کنم که آن‌ها حتی آرزو دارند که بچه‌های تیم ملی ما را ببینند و واقعاً خیلی ازنظر تکنیکی و تاکتیکی فوتبال ما را قبول دارند ولی این را هم دائم می‌گویند که شما مدت‌ها است که تیم ملی عراق را شکست ندادید و یک جورایی خودشان را گربه سیاه فوتبال ایران می‌دانند.


به‌عنوان آخرین سؤال تو در خونه به خونه سابقه بازی برای اسکوچیچ را داری، نظرت درباره او چیست؟
 هخامنش: بله من در بابل سابقه شاگردی اسکوچیچ را دارم که در آن فصل ما تا فینال جام حذفی و یک‌قدمی لیگ برتر هم پیش رفتیم. او ازلحاظ فنی در درجه فنی بسیار بالایی قرار داشت و حتی فکرمی کنم که دارای مدرک دکترا فوتبال است که برابری می‌کند با بالاترین مدرک مربیگری در کشورش. اسکوچیچ آدم بسیار باهوشی هم است و می‌داند با هرکسی به چه شکلی رفتار کند تا جوی را که احیاناً علیه خودش باشد را کنترل کند و به نفع خودش برگرداند. من فکر می‌کنم او قدرت اداره تیم ملی را دارد و هیچ‌چیزی ازلحاظ فنی کم ندارد و تنها معضلی که ممکن است پیش بیاید، شرایط جدولی تیم ملی است که ممکن است کارش تا حد زیادی سخت کند، اما امیدوارم او با درایت مثال‌زدنی‌اش و با انتخاب‌های درست و گزینش‌های مناسب بتواند موفق شود که در اینصورت و راه‌یابی به جام جهانی کمک شایانی به فوتبال ملی و باشگاهی در ایران و جوانان این نسل فوتبال کند که همین‌جا برای تک‌تک آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.»

دیدگاه‌ها