کد خبر : 1704142 | 04 شهریور 1399 ساعت 13:33 | 16.9K بازدید | 1 دیدگاه

پورنعمت: باید DNA ملوان را بازتعریف کنیم

مشکل ما این است: بازیکنان انزلی در رفاه بزرگ می‌شوند!

سرمربی و مدیرعامل سابق ملوان گفت قطعا امکان صعود دوباره ملوان با یک تیم کاملا بومی نیست چون ما زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده‌ایم.

مشکل ما این است: بازیکنان انزلی در رفاه بزرگ می‌شوند!

به گزارش "ورزش سه" اردشیر پورنعمت که در زمره مدرسان حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح است و سال‌های نه چندان دور در قامت سرمربی و مدیرعامل ملوان هم سابقه فعالیت داشته، در گفتگویی درباره شرایط ملوان گفت: بازیکنان ملوان در گذشته یک DNA را داشتند که مخصوص ملوان بود؛ ما باید DNA ملوان را بازتعریف کنیم. DNA ملوان یعنی عشق، پیراهن، جنگیدن، دریا، خروشان بودن، علیه قدرت فوتبال بودن. بازیکنان ملوان این‌طور در کنار مسائل فنی آماده می‌شدند و DNA داشتند، اهل شعار دادن نیستم اما واقعا DNA ملوان را جوان‌های جدید تیم ندارند. شرایط اجتماعی کنونی و رفاهی که بازیکنان شهری دارند، نمی‌توانند سختی‌های فوتبال در تیم‌هایی چون ملوان را درک کنند.

 

وی افزود: ستارگان ملی بسیاری در تیم ملوان متولد شد، کدامیک از این‌ها فرزندان ثروتمندان بودند؟ کدامیک را بهمن صالح نیا استعدادیاب ما به دلیل پول پدرش انتخاب کرد و بازی داد؟ اصلا بحث پول نبوده و موضوع کیفیت بازیکن بود که آن را برای ورود به میدان انتخاب می‌کرد. در نیم قرن فوتبال ما کدامیک از ستارگان ما جزو فرزندان پدران ثروتمند بودند؟ اما الان در تیم‌های پایه ما به دلیل مشکلات مالی فوتبالیست‌هایی می‌آیند و بازی می‌کنند که من از نزدیک شاهد بوده‌ام و حتی بعضا درگیری فیزیکی هم داشته‌ام که چرا بازیکن من با این‌که پول داده بازی نمی‌کند! برای برخی مربیان سابق ملوان هزینه کرده بوده است و به دنبال بازی بودند.

 

پورنعمت در تصریح مشکلات ملوان همچنین گفت: ما مربیانی که بتوانند DNA ملوان را زنده کنند، به کار نگرفته‌ایم اما توصیه‌ای دارم که هیچ‌گاه به دلیل مسائل مالی بازیکنی را به میدان نفرستید؛ تصور کنید ما 10 بازیکن این‌چنینی را به زمین میفرستم آینده فوتبال چه می‌شود؟ فوتبال می‌شود برای کسانی که استعداد ندارند اما پول دارند. تکرار می‌کنم که DNA ملوان در تیم‌های پایه به هیچ وجه وجود ندارد.

 

مدرس حرفه‌ای AFC درباره راهکار اصلاح مشکلات ملوان گفت: ما چه میزان بازیکن انزلی‌چی داریم که از ابتدای بازی‌شان در ملوان بازی نکرده‌اند یا از این تیم رفتند، این تفکر باید از بین برود که ملوان سکوی پرتاب است؛ باید ملوان هدف اصلی برای جوانان باشد اما متاسفانه اکنون این فرهنگ به وجود آمده که ملوان سکوی پرتاب است. من بسیار با این جمله عذاب می‌کشم، ما باید ساختاری را مختص فلسفه فوتبال ملوان تعریف کنیم و در آن فلسفه یک مسیر سبز 10 ساله تعریف کنیم و پس از آن از 10 سالگی تا 20 سالگی و سپس اینکه از 20 سالگی چگونه یک بازیکن برای ما بازی کند و درآمدزایی هم کند.

 

او درباره صعود دوباره ملوان به لیگ برتر گفت: الان اصلا امکان ندارد که بخواهیم با یک تیم کاملا بومی به لیگ برتر صعود کنیم؛ ما نیاز به جذب بازیکن قطعا داریم. افراط و تفریط نباید داشته باشیم، تیم تمام بومی باید باشد اما الان واقعا پتانسیل و ظرفیت آن موجود نیست چون 10 سال است هیچ‌کاری را انجام نداده‌ایم. زحمت‌کش در فوتبال انزلی بسیار است اما استاندارد نیست.

دیدگاه‌ها