کد خبر : 1705319 | 11 شهریور 1399 ساعت 10:41 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

میزبانی در انتخابی کاپ آسیا و دغدغه کارشکنی سعودی‌ها

بسکتبالیست های عربستانی به ایران سفر می کنند؟

در جریان مسابقات انتخابی کاپ آسیا، در ماههای پیش رو بسکتبال ایران باید دو دیدار با عربستان برگزار کند.

بسکتبالیست های عربستانی به ایران سفر می کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا از سال گذشته آغاز شده و در چند مرحله پیگیری می شود. در چارچوب مسابقات انتخابی کاپ آسیا تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E با تیم های عربستان، قطر و سوریه همگروه است. ملی پوشان بسکتبال ایران که اسفندماه سال گذشته و در پنجره نخست انتخابی طی دو دیدار خانگی موفق به شکست سوریه (۹۴ بر ۴۸) و قطر (۹۵ بر ۵۲) شدند، در پنجره دوم و سوم این رقابت ها باید با عربستان دیدار داشته باشد. 


با توجه به کارشکنی عربستانی ها در سال های اخیر در رشته فوتبال و عدم حضور آن ها در ایران برای رویارویی با نماینده کشورمان، به نظر می رسد در بسکتبال هم این قصه تکرار خواهد شد. 


طبق برنامه از پیش تعیین شده، ایران باید در آذرماه از تیم ملی بسکتبال عربستان میزبانی کند و سپس این عربستانی ها هستند که در بهمن ماه از ایران میزبانی خواهند کرد. 


رامین طباطبایی، رییس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه خبری از موضع عربستانی ها برای سفر به ایران دارد یا خیر، به مهر می گوید: قاعدتا اگر از سوی عربستان مسئله ای در این زمینه و مبنی بر امتناع از سفر به ایران برای برگزاری بازی مطرح شود، موضوع از طریق فیبا آسیا اطلاع رسانی می شود. البته سه ماه تا زمان مقرر برای انجام دیدارهای پنجره دوم باقی مانده ضمن اینکه فیبا آسیا هم تقویم خود برای این رقابت ها را بر اساس کرونا هنوز به روزرسانی و مصوب نکرده است. با این حال با فیبا آسیا مکاتبه داشته و آمادگی خود را برای میزبانی پیش رو اعلام کرده ایم. پیش بینی هایی در مورد سنگ اندازی عربستان داریم و منتظر هستیم ببینیم چه تصمیمی می گیرند. در عین حال البته مطیع مسئولان ورزش هستیم که بر اساس مصلحت نظام تصمیم می گیرند و ما هم قطعا از آن تبعیت می کنیم.

دیدگاه‌ها