کد خبر : 1710466 | 06 مهر 1399 ساعت 17:12 | 15.4K بازدید | 2 دیدگاه

بازیکنان فعلاً تا ده روز چشمشان هم به توپ نخورد

فریبا: نامجومطلق می‌تواند با این نفرات تیم را قهرمان کند

پیشکسوت استقلال معتقد است که استقلال با همین نفرات و همین سرمربی می‌تواند فصل آینده قهرمان شود، البته به شرطی که قرارداد کریمی تمدید شود.

 فریبا: نامجومطلق می‌تواند با این نفرات تیم را قهرمان کند

به گزارش "ورزش سه "، تیم فوتبال استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی در برابر پاختاکور بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد و نتوانست در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار بگیرد.


در همین ارتباط با بهتاش فریبا پیشکسوت خوش‌نام این تیم گفتگو کردیم تا نظرات او را در ارتباط با بازی شب گذشته و روزهای آینده استقلال جویا شویم.


بهتاش فریبا ابتدا درخصوص مهم‌ترین دلایل شکست در برابر پاختاکور گفت: « اولین دلیل آن این بود که تیم ما بسیار خسته بود. اگر بازی را مشاهده می‌کردید متوجه می‌شدید که تیم ما از دقیقه 50 به بعد از لحاظ بدنی به‌اصطلاح افتاد، یعنی اگر ممکن بود، کادر فنی می‌توانست 8 تعویض انجام دهد. برای مثال شما اگر به بازی‌های گذشته استقلال برگردید طبق آمار می‌بینید که مسعود ریگی بین 11 تا 12 کیلومتر در هر بازی دوندگی داشته، اما در این بازی نتوانست بیش از 6 یا 7 کیلومتر بدود. من در حین بازی یک ‌لحظه علی کریمی را نگاه می‌کردم که داشت از فرط خستگی می‌افتاد. یعنی واقعاً ما بسیار خسته به این بازی رفتیم. دلیل دوم هم اینکه پاختاکور با سبک بازی مالکانه‌ای که داشت تا توانست بچه‌های ما را دواند و بسیار خوب توپ را به چرخش درآورد و در نهایت از خستگی مفرط بازیکنان ما استفاده کرد و بازی را برد.»


فریبا در ادامه افزود: «اما یک‌چیزی کاملاً بارز بود که باوجود این شرایط بچه‌های استقلال توانستند یک گل بزنند و علاوه بر آن یک پنالتی محرز برای ما نگرفتند و 4 موقعیت 100 درصد را هم به دست آوردند که همه را از دست دادند. دو فرصت را دیاباته به گل تبدیل نکرد، و دو فرصت را هم قایدی. یعنی شما باید به این بچه‌ها به قولی دست‌مریزاد بگویید.»

 

 

1530857

 


وی با اشاره به اینکه برای مجید نامجو مطلق دلش سوخته است اظهار داشت: «شب گذشته من واقعاً دلم برای مجید سوخت. شما هر طوری که به نیمکت استقلال نگاه می‌کردید تنها یک فرشید باقری و رضاوند را می‌دیدید. او هر چه از دستش بر می‌آمد در این بازی به کار بست. برای مثال جوان هم به تیم اضافه کرد که بتواند بیشتر بدود اما متأسفانه تحت تأثیر فضای بازی قرار گرفت و کاری از دستش برنیامد. مجید در یک شرایطی مسئولیت تیم را پذیرفت در حالی که شاید هیچ‌کسی این کار را نمی‌کرد و هوادار این مطلب را یادش نرود.»


وی درباره عدم اعلام پنالتی به سود استقلال بیان کرد: «من معتقدم داور علاوه بر اشتباه واضحش درصحنه پنالتی در روی گل اول پاختاکور هم می‌توانست به نفع استقلال اعلام خطا کند ، به‌هرحال فوتبال است و یک روز می‌بینی که داور روی خوش به شما نشان نمی‌دهد. البته من فکر می‌کنم اگر داور آن پنالتی را برای استقلال می‌گرفت و بازی به اوقات تلف‌شده کشیده می‌شد دیگر بچه‌ها از خستگی مفرط می‌افتادند. فراموش نکنید که استقلال در بازی دیروز انگار با تیم ملی ازبکستان بازی می‌کرد. وجود 8 بازیکن ملی‌پوش در ترکیب این تیم و چند بازیکن خارجی نشان می‌دهد که استقلال با چه تیم سرسختی روبرو شده با این‌وجود اگر بچه‌ها قادر بودند تنها ده درصد توان اضافه بگذارند ما بازی را برده بودیم.»


هافبک و مهاجم سابق ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه نامجو مطلق می‌تواند به‌عنوان سرمربی فصل آینده استقلال هدایت این تیم را بر عهده بگیرد عنوان داشت: «ازنظر من اگر علی کریمی قرارداد خود را برای فصل آینده در استقلال امضا کند و بچه‌ها کمی فرصت ریکاوری داشته باشند مجید نامجو می‌تواند این تیم را قهرمان ایران کند.»


او درخصوص اینکه گفته می‌شود چرا استقلال با سه مهاجم وارد زمین شد گفت: «اولاً اینکه چرا این ایرادات را در بازی قبل که منجر به برد استقلال شده گرفته نمی‌شد، دوم اینکه اگر بازی را خوب نگاه کنید متوجه خواهید شد قایدی در نقش هافبک چپ ایفای نقش می‌کرد، با این تفاوت نسبت به بازی قبل که در بازی مقابل الاهلی ریگی توان بیشتری داشت و می‌توانست فضای خالی پشت قایدی را پوشش دهد اما در این بازی فاقد ان توان لازم کافی بود.»


بهتاش فریبا درباره اشتباهات فردی بازیکنان استقلال خصوصاً در فاز دفاعی خاطرنشان کرد: «ببینید فوتبال همین است و من قبل از بازی هم راجع به خط دفاعی استقلال صحبت کردم. در کل تیم ما در بازی شب گذشته نتوانست خوب دفاع کند. شما در گل اول مشاهده کنید توپ زمانی که ارسال شد من تصور کردم که دانشگر الآن یا توپ را استپ سینه می‌کند و یا در نهایت ضربه سر می‌زند اما ناگهان توپ را ول کرد تا بازیکن ازبکی با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند. یا درباره گل دوم باید گفت بازیکن وقتی خسته می‌شود، ضربان قلبش شدت می‌گیرد و دیگر تمرکز از بین می‌رود و شما نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرد. شما تا در آن شرایط بازی نکرده باشید نمی‌توانید حس کنید که یک بازیکن در آن لحظه واقعاً نمی‌تواند از مغزش فرمان بگیرد. درواقع اگر وریا و میلیچ بودند اوضاع خیلی فرق می‌کرد و هر دو می‌توانستند کار را برای استقلال راحت‌تر کنند.»


آقای گل جام ملت‌های آسیا در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما فکرمی کنید پس از این باخت باید چه تصمیماتی در ادامه راه گرفته شود بیان کرد: «الآن با توجه به شروع لیگ که حدود یک ماه دیگر است بازیکنان استقلال باید حدود 10 روز فوتبال را کنار بگذارند به‌طوری‌که املا چشمشان به توپ نخورد. پس از این ده روز دورهم جمع شوند و ان‌شاءالله قرارداد کریمی هم‌بسته شود تا خیال همه هواداران راحت شود و من معتقدم تیم ما امسال نفرات بسیار خوبی دارد و اولین سالی است که بازیکنان ما حفظ شدند، ضمن اینکه بازیکنان خوبی مثل مرادمند مظاهری موسوی و... به تیم اضافه شدند و من در کل من خودم نظرم این است که مجید خودش قادر است این تیم را اداره کند و با این نفرات هم می‌تواند به قهرمانی لیگ برتر برسد. اگر هم قرار است شخص دیگری بیاید لطفاً هرچه زودتر آن را اعلام کنند و دیگر آن‌قدر فاصله نگذارند، چراکه که دیگر فرصتی تا شروع لیگ باقی نمی‌ماند و آن مربی باید وقت کافی برای آشنایی با تیمش داشته باشد و الا مثل فصل‌های گذشته بازهم نیم‌فصل اول را از دست می‌دهیم و هرچقدر هم در نیم‌فصل دوم ببریم جبران نمی‌شود.»

دیدگاه‌ها