کد خبر : 1716835 | 11 آبان 1399 ساعت 18:16 | 33.4K بازدید | 0 دیدگاه

دربی مادرید جایگزین ال کلاسیکو؟

برنامه لالیگا برای کاهش تبعات جدایی مسی از بارسا

شاید تابستان بعد دیگر لیونل مسی را در بارسا شاهد نباشیم. در این صورت چه بلایی بر سر ال کلاسیکو می آید و برنامه لالیگا برای جبران این فقدان چه خواهد بود؟

برنامه لالیگا برای کاهش تبعات جدایی مسی از بارسا

به گزارش "ورزش سه"، دهه هاست که ال کلاسیکو مهمترین بازی سال فوتبال اسپانیا و جذاب ترین بازی باشگاهی جهان میان دوست داران فوتبال محسوب می شود. این بازی از سال 2009 به لطف حضور کریستیانو رونالدو در رئال و تقابلش با لیونل مسی در بارسا از حساسیست و محبوبیت بیشتری نیز برخوردار شد.

 

 

1538417

 

 

رونالدو دو سال پیش رئال را به مقصد یوونتوس ترک کرد تا اندکی از حساسیت های جهانی ال کلاسیکو کاسته شود؛ اما این بازی همچنان در سطح دنیا پرمخاطب است تا جایی که اتحادیه لالیگا برای افزایش بیننده های این بازی تصمیم گرفت ساعت برگزاری ال کلاسیکو که هفته گذشته برگزار شد را زودتر از همیشه در نظر بگیرد تا مردم چین و دیگر کشورهای آسیای شرقی بتوانند به صورت زنده این جدال را تماشا کنند.

 

 

1348663

 

 

بدون شک با پایان کار لیونل مسی در بارسا که ممکن است تابستان آتی باشد، از جذابیت ال کلاسیکو برای فوتبال دوستان دنیا کاسته خواهد شد و لالیگا از حالا در فکر برنامه ریزی برای جبران این خلا است.

دربی مادرید بین رئال و اتلیتکو می تواند بازی مهم بعدی فوتبال اسپانیا باشد. 40 روز دیگر بازی رفت دو تیم به میزبانی رئال برگزار خواهد شد و از حالا مشخص شده که ساعت برگزاری آن 21 به وقت محلی است یعنی ساعتی ایده آل برای مردم آمریکای جنوبی. این برنامه شاید از سال بعد تغییر کند و دربی مادرید را نیز برای راحتی مردم آسیای شرقی در ساعات ظهرگاهی شاهد باشیم.

 

 

1540335

 

 

لالیگا در نظر دارد تا با برنامه ریزی های مناسب، دیگر دربی های فوتبال اسپانیا را نیز در دنیا پرمخاطب کند. سوای ال کلاسیکو و دربی شهر مادرید، در اسپانیا دربی های حساس دیگری نیز داریم.

دربی شهر سویل بین سویا و رئال بتیس، دربی کاستلون بین ویارئال و والنسیا و یا دربی باسک بین بیلبائو و رئال سوسیداد که به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردارند.

 

 

Athletic Bilbao vs Real Sociedad: 5 Classic Basque Derby Clashes

 

 

برای مثال بیلبائو و سوسیداد که به فینال کوپا دل ری فصل گذشته راه یافتند، به دلیل اهمیت بالایی که دربی باسک دارد هنوز به انجام نرسیده و فدراسیون فوتبال اسپانیا با درخواست دو باشگاه برای تعویق بازی تا عادی شدن شرایط کرونا و برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران موافقت کرده است. دربی اندالوسیا بین سویا و رئال بتیس نیز هیجان و اهمیت فراوانی دارد که اغلب با تنش و حاشیه همراه است.

 

 

1540336

 

 

در نهایت روزی شاهد جدایی مسی از بارسا و پایان فوتبال او خواهیم بود و ال کلاسیکو دیگر هیجان کنونی را نخواهد داشت ولی لالیگا با دوراندیشی به دنبال کمرنگ کردن این اتفاق است. 

 

دیدگاه‌ها