کد خبر : 1737050 | 23 بهمن 1399 ساعت 21:18 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم ریل گذاری ما در آینده ادامه پیدا کند

احمدی: فدراسیون فکری به حال افت تنیس کند

معاون وزیر ورزش گفت: از فدراسیون انتظار می‌رود با یک برنامه ریزی دقیق در چهار سال جایگاه خوبی را برای خود پیش بینی کند.

احمدی: فدراسیون فکری به حال افت تنیس کند

به گزارش "ورزش سه"، عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش امروز در فینال جام حذفی تنیس در کیش حضور پیدا کرد و از نزدیک نظاره گر این دیدار بود. او با حضور در جمع خبرنگاران درباره این رقابت ها و مسائل روز ورزش به صحبت پرداخت.

 


تنیس نیازمند جهش و خروج از افت است


یک ماهی است که فدراسیون تنیس میزبان چند مسابقه در جزیره کیش است و استقبال خوبی از این مسابقات شده است. با وجود شرایط کرونا با رعیت دستورالعمل‌ها شاهد برگزاری مسابقات خوبی هم برای مردان و دختران هستیم. یکی از همین مسابقات هم دیدار حذفی است که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار می‌شود. بالای ۶٠٠ تنیسور از ٢٢ استان در این مسابقات شرکت کردند که عدد قابل توجهی است. امروز هم بازی فینال برگزار شد. این مسابقات نویدبخش خوبی برای تنیس است که نیازمند جهش است. ما در تنیس و در بخش قهرمانی آسیا افت کرده‌ایم و طبعا باید رتبه به جای قبلی خود برگردد و حتی ارتقاء پیدا کند. امیدوارم با حضور آقای عزیزی و تیم جدید، با یک برنامه ریزی خوب تنیس به روزهای اوج خود برگردد و انتظارات برآورده بشود.

 


انتظار داریم فدراسیون، تنیس را به جایگاه قبلی بازگرداند


انتظار بجایی است که فدراسیون‌ها بتوانند رنک خودشان را در جایگاه مورد انتظار داشته باشند و این درباره هر رشته‌ای از جمله تنیس است. ما یک افتی در تنیس شاهد بودیم که از ٢ به ٣ و برگشت به ٢ و حالا هم در رتبه ۴ هستیم. این نشان می‌دهد که با وجود ظرفیت‌ها و فعالیت استان‌ها اما آن جایگاه مورد انتظار در تنیس نیست. طبعا از فدراسیون انتظار می‌رود با یک برنامه ریزی دقیق در چهار سال آن جایگاه را برای خود پیشبینی کند و با برگزاری مسابقات و فیوچرز‌ها، شرایط فنی ورزشکاران ما را ارتقا بدهد. همین که تعداد زیادی تنیسور خارجی در این مسابقات حضور داشتند می‌تواند به ارتقای کیفیت تنیس کمک کند. ما هر چقدر بتوانیم مسابقات بین‌المللی را در رشته‌های مختلف از جمله تنیس برقرار کنیم، کیفت فنی بازیکنان ما را ارتقا می‌دهد.

 


در بودجه 1400 ورزش همگانی باید در اولویت باشد


درباره توسعه ورزش همگانی در این دولت گام‌های بلندی برداشته شد. اینکه ما بتوانیم یک اولویت در ورزش کشور و جایگاه مناسبی برای آن در نظر بگیریم، یکی از اولویت‌های جدی وزارت ورزش بوده و در همین راستا اعتبارات خوبی به این موضوع اختصاص داده شد و حمایت‌های خوبی از سوی دولت و وزارت ورزش شاهد بودیم. همه وزارت ورزشی ها مکلف شدند برنامه‌ای برای ورزش همگانی داشته باشند و برنامه‌ای برای توسعه ورزش همگانی داشته باشند.

 

در این زمینه برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف گام‌های موثری برداشته شد. ما شورای ورزش همگانی را در سطح کشور و سطح استان‌ها فعال کردیم و هماهنگی و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف مثل آموزش و پرورش و بخش کارگری، نیروهای مسلح، بخش کارمندی و شهرداری‌ها و رسانه‌ها ایجاد شد تا موضوع ورزش همگانی به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار بگیرد تا برایش برنامه ریزی جدی تری صورت بگیرد. ما یک برنامه برای هماهنگی ورزش همگانی را بین همه دستگاه‌ها عملیاتی کردیم که همه دستگاه‌ها در راسته آن برنامه پیش بروند.

 

در این زمینه همکاری بسیار جدی از سوی شهرداری‌ها برای توسعه ورزش همگانی انجام شد. با توجه به اینکه حدود ٧۵درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند و حدود ١۴٠٠ شهر و شهرداری در کشور داریم، با هماهنگی که به عمل آمد، وزارت کشور ابلاغیه‌ای به همه شهرداری صادر کرد که ان‌شاءالله در بودجه ١۴٠٠، موضوع ورزش همگانی اولویت در نظر گرفته شود و برایش اعتبار تامین شود تا ورزش همگانی به عنوان یک خدمت اجتماعی در دستور کار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

 


امیدوارم ریل گذاری ما در آینده ادامه پیدا کند


یکی از این تلاش‌هایی که در این دوره صورت گرقت، ریل گذاری‌ها بود که ان‌شاءالله امیدوارم ادامه پیدا کند. یکی از مهمترین ریل‌گذاری‌ها تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان بود. سرخط‌های کلی ورزش کاملا روشن است و وظایف وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی راهبری ورزش کشور کاملا شفاف بیان شده است. توسعه ورزش همگانی یک هدف اولویت دار در مأموریت‌های وزارت ورزش است. در وزارت ورزش چندین بار به توسعه ورزش همگانی و اقداماتی که باید انجام شود، تاکید شده است. خوشبختانه در بحث بودجه هم گام‌های خوبی برداشته شده و باید تقویت بشود.

دیدگاه‌ها