کد خبر : 1745863 | 08 فروردين 1400 ساعت 15:59 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

می‌خواهم دوباره برنده جام‌جهانی شوم

امباپه: می‌گفتند کم گل می‌زنی و نمایشی بازی می‌کنی

کیلیان امباپه، ستاره PSG، این فصل بار دیگر در اوج آمادگی قرار دارد، اما مهاجم جوان پاری سن ژرمن می گوید که همیشه اینقدر درخشان و تاثیرگذار نبوده است.

امباپه: می‌گفتند کم گل می‌زنی و نمایشی بازی می‌کنی

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه فاش کرده است که در ابتدای دوران بازی اش از او به خاطر اینکه به اندازه کافی گل نمی زند و یا نمایشی بازی می کند، انتقاد می شده است. مهاجم 22 ساله PSG پیشتاز جدول گلزنان لیگ یک فرانسه است و در این فصل 25 بازی برای پاریسی ها 20 گل در لیگ به ثمر رسانده و 10 گل دیگر نیز در دیگر رقابت ها زده است.

امباپه از زمانی که در سال 2017 از موناکو به پاری سن ژرمن پیوست، در 160 بازی خود برای این تیم 120 گل به ثمر رسانده است.

ستاره فرانسوی PSG پیش از پیوستن به موناکو، جای که برای اولین بار در شانزده سالگی برای خود اسم و رسمی بهم زد، فوتبال حرفه ای خود را از آ اس باندی آغاز کرد و می گوید که همیشه در برابر دروازه اینقدر تاثیرگذار و خطرناک نبوده است.

 

1585508

 

امباپه در مصاحبه با وبسایت یوفا گفت: "برای مدت طولانی در تیم های جوانان از من بابت اینکه به اندازه کافی گل نمی زنم و نمایشی بازی می کنم انتقاد می شد. در فوتبال امروزه باید گل بزنی و برای گلزنی بایدتمرین کنی و به سختی در تمرینات تلاش کنی."

امباپه این نصیحت را آویزه گوش کرد و اکنون تبدیل به یکی از درخشان ترین نام های جهان فوتبال شده است که تمام تیم های سطح بالای اروپا خواهان امضای قرارداد با او هستند و نامش مدام در رابطه با انتقال به بارسلونا یا رئال مادرید و یا لیورپول مطرح می شود.

 

امباپه افزود: "وقتی اوضاع برایت سخت می شود، هیچکس دیگری نمی تواند به تو کمک کند تا از جا برخیزی. باید از نظر ذهنی قوی باشی و همه کار بکنی تا بفهمی می توانی از کوه ها بالا بروی – و بر موانع غلبه کنی-.

من وقتی پا بر روی زمین چمن می گذارم به خودم می گویم که باید بیشترین تلاشم را بکنم تا بهترین بازیکن ممکن باشم. من کسی هستم که جاه طلبی های زیادی دارم. این موضوع ترسناکی است، اما من بیشتر این را اینطور می بینم که نمی خواهم باری خودم حد و مرز تعیین کنم. تلاش می کنم تا حد و مرز ها را تا جایی که ممکن است کنار بزنم و دوست دارم ببینم این موضوع من را به کجا هدایت می کند."

 

1585507

 

امباپه در حال حاضر با تیم ملی فرانسه مشغول شرکت در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است و در تساوی 1-1 این تیم برابر اوکراین 77 دقیقه در زمین حاضر بود. به رغم تساوی ناامیدکننده در نخستین بازی، بسیاری هنوز هم فرانسه شانس اول رسیدن به فینال در جام جهانی قطر می دانند و امیدوارند تا امباپه و یارانش بتوانند قهرمانی در جام جهانی روسیه را تکرار کنند.

 

امباپه که در 40 بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان فرانسه 16 گل به ثمر رسانده، امیدوار است که بتواند  از این فرصت استفاده کرده و در همان ماهی که 24 ساله خواهد شد یک جام جهانی دیگر را به فهرست افتخاراتش اضافه کند.

 

1585506

 

امباپه در این مورد اضافه کرد: "ما می خواهیم که دومین عنوان قهرمانی در جام جهانی را ببریم. جام جهانی اوج یک تلاش است، هدفی که ما برای مدتی طولانی برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

من این شانس را داشتم که در 19 سالگی برنده جام جهانی شوم و این چیزی است که به من کمک کرد تا در حرفه‌ام پیشرفت کنم. رقابت های دیگری نیز در آینده خواهیم داشت اما من می خواهم که دومین جام جهانی را ببرم."

دیدگاه‌ها