کد خبر : 1756562 | 29 اردیبهشت 1400 ساعت 21:27 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

مشاوران خارجی برای برگزاری لیگ برتر ایران

یکی دیگر از بحث‌‎هایی که در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال امروز دنبال شد، بحث ساماندهی به فدراسیون فوتبال بود که با تصمیمی جالب و عجیب همراه شده است.

مشاوران خارجی برای برگزاری لیگ برتر ایران

به گزارش "ورزش سه"، منصور قنبرزاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال در توضیح تصمیمات اتخاذ شده در جلسه هیات رییسه مدعی شد که قرار است برای تغییر ساختار سازمان لیگ برتر احتمالا از مشاوران خارجی بهره ببرند: ما باید تغییراتی مثبت و مهم در ساختار اداره سازمان لیگ باشیم. در شرایطی کنونی کارگروهی برای چابک سازی و امکان سنجی مشارکت بیشتر باشگاه‌ها در اداره لیگ تشکیل شده و اعضای آن در حال بررسی موارد مختلف آئین‌نامه‌ای و حقوقی هستند. در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ هم مصوب شد برای اعمال تغییرات در ساختار اداره لیگ، حتی اگر نیاز شد از مشاوران خارجی بهره ببریم.کاری که بسیاری از کشورهای دنیا و آسیا در سطح فدراسیون و کنفدراسیون و باشگاهی آن را انجام می‌دهند. به این ترتیب مشاوران خارجی برای اصلاح ساختار فوتبال کشور و سازمان لیگ و حتی اگر لازم شد ساختارسازی در اداره باشگاه‌ها به ما کمک خواهند کرد. این پیشنهاد هم از سوی ریاست فدراسیون ارائه شد.

 

انعقاد تفاهم نامه جدید بین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مورد دیگری بود که قنبرزاده درباره آن صحبت کرد و گفت: در اساسنامه فدراسیون فوتبال تاکید شده در صورتی که این مجموعه اداره مسابقات را به سازمان لیگ واگذار کند، این اتفاق باید در جریان یک توافق نامه شفاف صورت پذیرد. در این خصوص هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یک تیم سه نفره( دو نفر از اعضای هیات رئیسه به همراه دبیرکل فدراسیون) را تعیین و مقرر شد این توافق‌نامه که شامل موارد اجرایی، مالی، حقوقی و ... است و نحوه ارتباط فدراسیون را به عنوان کارفرما با سازمان لیگ به عنوان پیمان‌کار برای همکاری در اداره لیگ شفاف می‌کند تدوین و تنظیم شود. طبق دستور ریاست فدراسیون از فصل جدید لیگ برتر برگزاری مسابقات طبق ساختار و تفاهم‌نامه جدید امضا شده خواهد بود. البته نحوه درآمدزایی باشگاه‌ها و مراودات مالی کلی لیگ هم در این تفاهم‌نامه ذکر می شود و هیات رئیسه آن را پس از نهایی شدن برای اجرا به تصویب می‌رساند. با این اقدام شرایط کاری و اداره لیگ شکلی منسجم و بهتر پیدا می‌کند و به محض نهایی شدن امور اطلاع رسانی دقیق‌تر در این رابطه انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها