کد خبر : 1758247 | 07 خرداد 1400 ساعت 13:41 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

تحقیقات فدراسیون فوتبال آفریقا از یک اتفاق عجیب

جعل سند بازیکن گابنی: تولد پس از مرگ مادر!

بازیکن گابنی که در مدارک هویتی اش 5 سال پس از مرگ مادرش متولد شده، به سوژه رسانه های فوتبال در جهان تبدیل شد.

جعل سند بازیکن گابنی: تولد پس از مرگ مادر!

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) اعلام کرد که از گویلور کانگا کاکو بازیکن گابنی به دلیل ادعای کلاهبرداری در اسناد هویتی تحقیقات به عمل می آورد چرا که در مدارک شناسایی این بازیکن، تاریخ تولد او سال 1990 درج شده ولی طی برخی گزارشات، مادر او در سال 1985 از دنیا رفته است.


گویلور کانگا کاکو هافبک تهاجمی تیم ملی گابن است که در تیم فوتبال ستاره سرخ بلگراد عضویت دارد و سابقه حضور در روستوف روسیه و همچنین اسپارتاپراگ جمهوری چک را نیز در کارنامه دارد و در این فصل 36 بار برای ستاره سرخ به میدان رفت و 7 بار موفق به گلزنی شد ضمن اینکه 9 پاس گل نیز داد.

 

1606233


این جنجال پس از آن آغاز شد که فدراسیون فوتبال کنگو شکایتی را از گابنی ها به نزد کنفدراسیون فوتبال قاره آفریقا برد و در آن ادعا شد گویلور کانگا هافبک تیم ملی گابن که اصالتی کنگویی دارد، در مدارک هویتی خود دست به کلاهبرداری زده است.


کنگویی ها معتقد هستند که برخلاف گذرنامه گویلور کانگا کاکو که او را متولد 1 سپتامبر 1990 در اوییم شهری در کشور گابن نشان می دهد، اما در واقع این بازیکن در 5 اکتبر 1985 در کینشاسا پایتخت 17 میلیون نفری کشور کنگو به دنیا آمده است.


کنگویی ها معتقدند که بازیکن تیم ستاره سرخ بلگراد چندین سال پیش برای حضور در یکی از باشگاه های دسته دوم کشور گابن، دست به جعل هویت خود زده است. آنها اعتقاد دارند که مادر این بازیکن در سال 1985 از دنیا رفته است و گویلور کانگا کاکو نمی توانسته در سال 1990 به دنیا بیاید.

 

1606234


فدراسیون فوتبال کنگو با ارائه مدارکی مبنی بر فوت مادر این بازیکن 5 سال پیش از تاریخ تولد درج شده در مدارک هویتی او، ادعای جعل مدارک شناسایی این بازیکن را کرده و در نامه ارسالی خود به فدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرده تنها حالت صحیح بودن مدارک گویلور کانگا، این است که مادر این بازیکن دوباره زنده شده و او را به دنیا آورده باشد!


اگر این ادعای کنگویی ها ثابت شود، می توان فدراسیون فوتبال گابن را به جعل مربوط به اسناد اداری ارائه شده توسط بازیکن خود و عدم رعایت قوانین فیفا در مورد تغییر ملیت ورزشی گویلور کانگا هنگامی که از کنگو به گابن نقل مکان کرد، متهم کرد.

 

1606235


این بی نظمی ها احتمالاً منجر به رد صلاحیت این کشور از حضور در جام ملت های آفریقا 2022 می شود که قرار است در کامرون برگزار شود. ضمن اینکه گابن احتمالا با محرومیت از حضور در دو دوره بعدی جام ملت های آفریقا نیز روبرو خواهد شد.

دیدگاه‌ها