کد خبر : 1759090 | 11 خرداد 1400 ساعت 10:20 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

هر تیم چند بازیکن خارجی؟ فعلا مشخص نیست

سازمان لیگ به تازگی تاریخ فصل جدید بازی ها به همراه زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل و نیم فصل را اعلام کرد که این تاریخ ها برای تایید به فیفا ارسال شده است.

هر تیم چند بازیکن خارجی؟ فعلا مشخص نیست 

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موارد مهم در فصل جدید بازی ها این است که تیم ها بر خلاف فصلی که در حال سپری شدن است می توانند بازیکن و مربی خارجی جدید بخدمت بگیرند. این محدودیت که سال هاست درلیگ یک اجرایی می شود از ابتدای فصل و به دنبال طرح پرونده های متعدد علیه تیم های ایرانی در فیفا در لیگ برتر هم پیاده شد اما فدراسیون فوتبال جدید بر این عقیده است به جای پاک کردن صورت مسئله باید فرهنگ استفاده از بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران را اصلاح کرد. 

 

شیوه ی جذب بازیکن خارجی در فصل جدید به چه صورت خواهد بود وآنها باید برای عقد قرارداد با تیم های ایرانی باید از چه فیلترهایی عبور کنند؟ هر تیمی می تواند چند بازیکن خارجی بخدمت بگیرد؟ این ها سوالاتی است که مطرح است. فریبرز محمود زاده – رییس کمیته ی نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال می گوید: « فعلا تقویم پیشنهادی نقل و انتقالاتی به فیفا ارایه شده و در مورد چگونگی، تعداد و نوع بازیکنان( داخلی و خارجی) و تعداد سهمیه‌های بازیکنان لیگ برتری  در آینده و با توجه به مصوبات هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیری خواهد شد.»

 

بر اساس اعلام سازمان لیگ فصل جدید بازی ها از 2 مهر آغاز می شود و تیم ها در تاریخ بین 23 مرداد تا 16 آبان وقت خواهند داشت بازیکنان جدید به ترکیب اضافه کنند. همان طور که می بیند تیم ها بعد از شروع بازی ها فرصت خواهند داشت قرارداد بازیکنان جدیدی که بخدمت رفته اند را در صورت عدم رضایت فسخ و بازیکن جدید بخدمت بگیرند. این قانون سال های سال است در فوتبال اروپا پیاده می شود و چند فصلی است که در فوتبال ایران هم اجرایی شده است. این به خاطر اصلاح رفتاری است که باشگاه ها در  فصل نقل و انتقالات داشته اند. این فرصت به بازیکن هم اجازه می دهد در صورت انتخاب تیم اشتباه برای بازی اشتباه خود را با مصالحه با باشگاه جبران کند و به تیم جدیدی ملحق شود.

دیدگاه‌ها