کد خبر : 1760085 | 17 خرداد 1400 ساعت 09:41 | 49.8K بازدید | 18 دیدگاه

زیباترین و زشت‌ترین کیت‌های یورو۲۰۲۰

پیش از شروع یورو 2020 با زیباترین کیت های این دوره آشنا شوید.

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2020 با یک سال تاخیر، از هفته آینده آغاز خواهد شد. این تاخیر یک ساله نه تنها از اهمیت یورو نکاسته بلکه به عطش فوتبالدوستان افزوده است؛ هر چه به شروع مسابقات نزدیک تر می شویم، صحبت از جزئیات بیشتر می شود. یکی از این جزئیات کیت های تیم های حاضر است؛ Mirror در گزارشی به بررسی و انتخاب برترین کیت های یورو پرداخته و 48 لباس (خانگی/ خارج از خانه) تیم ها را رتبه بندی کرده است.

 

افتضاح ترین ها؛ آیا در محل کار تصادف کرده اید؟!

با توصیف بالا، رتبه آخر (چهل و هشتم) به لباس خانگی تیم ملی بلژیک رسیده است. کیت کاملاً مناسبی برای بلژیک با تمام چیزهایی که انتظار دارید تهیه شده؛ قرمز است، روکش سیاه و زرد دارد و در نهایت یک تراکتور از روی آن رد شده است! رتبه دوم از آخر به لباس خارج از خانه فنلاند رسیده که به لباس متصدیان زمین گلف تشبیه شده است. رتبه های چهل و ششم تا چهل و سوم به کیت های دوم سوئیس، جمهوری چک، اتریش و ایتالیا اختصاص یافته است؛ کیت هایی که پوما کمترین تنوع را در آنها به خرج داده و با طرحی مشابه، استفاده از رنگ پرچم را به عنوان تنها خلاقیت در این لباس ها به کار برده است.

 

1609396

 

بدترین ها؛ لباسی هایی از PES 2009

بعد از رهایی از چنگال پوما، به لباسی می رسیم که مستقیما از بازی PES 2009 کپی شده است؛ لباس خارج از خانه تیم ملی مقدونیه شمالی در رتبه چهل و دوم! کیت نایکی برای بازی های خارج از خانه پرتغال در رتبه چهل و یکم قرار گرفته است؛ کیتی که به عقیده Mirror شایسته مدافع عنوان قهرمانی یورو نیست. رتبه چهلم برای لباس دوم تیم فرانسه است که همچنان به همکاری خود با نایکی ادامه داده است. طراحی این لباس بیشتر به درد تاتنهام می خورد تا فرانسه ای که خطوط آبی و قرمز در لباس دومش جایی همیشگی دارند پس اگر فرانسه موفقیت خود در جام جهانی 2018 را تکرار کرد، نباید انتظار داشته باشید که پیراهن این تیم در ذهن هواداران فوتبال بماند. رتبه سی و نهم به لباس خانگی تیم جمهوری چک اختصاص یافته تا این تیم در مجموع صاحب بدترین کیت ها (اول و دوم) در یورو 2020 باشد؛ پیراهن اول این تیم فقط روی خود یک شیر دارد و بس! خطوط سفید روی آستین های لباس دوم و خطوط قرمز روی آستین های لباس اول یک نشانی همیشگی از لباس های دانمارک است اما خطوط آبی روی پیراهن دوم دانمارک در یورو نشانه چیست را باید کمپانی Hummel پاسخ بدهد! به این ترتیب رتبه سی و هشتم به این لباس می رسد.

 

1609397

 

بدها؛ تراکتوری که این بار از روی سوئیس رد شد

تراکتوری که از روی کیت بلژیک رد شد را یادتان هست؟ همین تراکتور چند دوری هم روی لباس اول سوئیس زده تا این لباس صاحب رده سی و هفتم شود. استفاده از لوگو در مرکز لباس یک انتخاب جسورانه است که بعضی مواقع خوب جواب می دهد اما در مورد طرح نایکی برای پیراهن اول انگلستان بیشتر به یک کپی ناشیانه از لباس جام جهانی 98 این تیم شباهت دارد؛ به این ترتیب این لباس در رتبه ضعیف سی و ششم قرار گرفته است. "نه ، ما هم نمی دانیم این چیز وسط چیست!" Mirror با این جمله به استقبال کیت رتبه سی و پنجم رفته است؛ جمله ای که به لوگوی عجیب روی پیراهن خانگی اسلواکی اشاره دارد. کیت دوم مجارستان اگرچه صاحب رتبه سی و چهارم شده اما بخاطر استفاده آدیداس از رنگ پرچم در طراحی آن، مورد تمجید جزئی قرار گرفته است.

 

1609395

 

متوسط های رو به پایین؛ مراقب چشمانتان باشید!

اسپانیا سابقه طولانی در کیت های با طرح هایی مشابه دارد؛ مثل لباس اول این تیم در یورو 2020 که شباهت زیادی به لباس 2012 دارد؛ این کیت در رتبه سی و سوم قرار دارد. همه به رنگ سرخ کیت دوم انگلستان عادت داریم اما این بار نایکی از رنگ آبی برای این کیت استفاده کرده و اگر به دنبال رنگ سرخ در این پیراهن باشید باید به چشمان تان اذیت بدهید؛ به این ترتیب بعد از چندین دهه، خاطره شیرین قهرمانی در جام جهانی 1966 با پیراهن قرمز به باد فراموشی سپرده شد؛ این انتخاب نه چندان مناسب، رتبه سی و دوم را برای کیت دوم انگلیس به همراه داشته است. رتبه سی و یکم به کیت خانگی مجارستان تعلق یافته که تنها بخش مثبت آن بار دیگر استفاده آدیداس از جزئیات منحصربفرد هر کشور در طرح هایی هست که در قالب کلی باهم مشابه هستند. رتبه سی ام به لباس دوم کرواسی رسیده، لباسی که طرح شطرنجی نایکی برای آن این بار کمی توی ذوق می زند به طوری که Mirror هشدار داده که مراقب باشید چشمان تان از تماشای این پیراهن مربعی نشود! کیت خارج از خانه جوما برای اوکراین در رتبه بیست و نهم قرار گرفته که طرح منحصربفردی روی آن دیده می شود. لباس خانگی اسکاتلند با خطوط افقی موج دار رتبه بیست و هشتم را مال خود کرده است.

 

1609400

 

متوسط ها؛ تابلوی ورود ممنوع مقابل تراکتور

کیت جاکو برای بازی های خانگی مقدونیه با آفتاب تابان روی پیراهن، صاحب رتبه بیست و هفتم شده است. اوکراین در تورنمنت های مختلف گاها حریف سرسختی برای تیم های قدر بوده اما در یورو 2020 حداقل نگاه کردن به لباس اول آنها با ظاهر کلاسیک همیشگی آسان خواهد بود؛ لباسی که صاحب رتبه بیست و ششم شده است. بلژیکی ها در طراحی کیت دوم خود به تراکتور اجازه ندادند از روی پیراهن شان عبور کند و نتیجه یک کیت بهتر بود که ای کاش کیت خانگی بلژیکی ها در این تورنمنت می شد؛ این کیت رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است. رتبه بیست و چهارم و بیست و سوم به کیت های خانگی و خارج از خانه لهستان اختصاص یافته؛ کیت هایی که لوگو در وسط، تنها نکته قابل ذکر در مورد آنها است.

 

1609398

 

متوسط های رو به بالا؛ آینده روشن نیست!

Mirror با جمله بالا به استقبال کیت دوم هلند رفته که نایکی آن را به رنگ مشکی طراحی کرده و در رتبه بیست و دوم قرار گرفته است. طرح آدیداس برای کیت دوم اسپانیا که شباهت زیادی به کیت رئال دارد در رتبه بیست و یکم قرار گرفته که شباهت نسبی به لباس دوم بلژیک دارد اما جزئیات جذابتر، آن را صاحب رتبه بهتری کرده است. طرح پوما برای لباس خانگی اتریش، شباهت عجیبی به لباس های آرسنال دارد و Mirror به شوخی آن را لباس مورد علاقه هربرت چپمن فقید، سرمربی موفق آرسنال در دهه های 20 و 30 میلادی دانسته و در رتبه بیستم قرار داده است. استفاده متفاوت نایکی از طرح پرچم فنلاند روی پیراهن خانگی تیم ملی این کشور رتبه نوزدهم را برای آن به همراه داشته است. طرح آدیداس برای کیت اول روسیه دارای طرح هایی روی پیراهن است که البته دیگر تازگی ندارد و رتبه هجدهم را برای این لباس به همراه داشته است.

 

1609401

 

خوب ها؛ خبری از آبی ناخوانده نیست

از لباس خانگی فرانسه، به عنوان لباسی امروزی یاد شده که البته زیاد تمایلی برای بیرون آوردن آن از کمد و پوشیدنش ندارد؛ این لباس در رتبه هفدهم قرار گرفته است. برای تمایز هلند در تورنمنت ها نیاز به کار سختی نیست؛ رنگ نارنجی معرف آنهاست؛ رنگی که نایکی در کیت اول با طرح های مشکی رو پیراهن، به آن زیبایی بیشتر بخشیده و صاحب رتبه شانزدهم شده است. یک کلیشه مزخرف؛ توصیفی از طرح آدیداس برای کیت خانگی سوئد است که در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. رتبه چهاردهم به کیت خانگی دانمارک، همسایه جغرافیایی سوئدی ها تعلق یافته که خوشبختانه برخلاف کیت خارج از خانه خبری از مهمان ناخوانده ای به نام رنگ آبی در آن نیست. حضور آلمان در تورنمنت های اروپایی، یک حضور همیشگی و پایدار است؛ حضوری که این بار با یک طرح آدیداس شایسته در کیت اول همراه خواهد بود؛ این لباس با طرح های مشکی افقی کمی غیر عادی جلوه می دهند اما وقتی به تن آلمان ها باشد، قابل توجه خواهد بود، مثل آن چهار ستاره روی لوگو؛ رتبه سیزدهم به این لباس تعلق یافته است.

 

1609399

 

بهترین ها؛ رنگ سازی موفق آدیداس
کیت خارج از خانه ولز با طرحی که طراوت خاصی دارد، در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. نایکی در ادامه استفاده از یک رنگ قرمز خاص که متمایل به نارنجی است، این بار در لباس خانگی ترکیه از چنین رنگی استفاده کرده و نتیجه کار با توجه به طراحی کلی لباس، موفقیت آمیز از آب در آمده است. این کیت که البته پتانسیل بهتر شدن هم داشت، صاحب رتبه یازدهم شده است. طراحی همیشگی اما دست داشتنی پیراهن اول کرواسی، این لباس را در رتبه دهم لباس های یورو 2020 قرار داده است. یک مدافع عنوان قهرمانی نیاز به لباسی شایسته دارد، لباسی که نایکی به خوبی آن را برای پرتغال طراحی کرده و آن را در بین 10 لباس برتر یورو 2020 قرار داده است. طراحی شیک آدیداس برای کیت دوم آلمان، رتبه هشتم را برای آن به همراه داشته است. طراحی و رنگ تابستانی منحصر به فرد و غیرمنتظره نایکی در کیت دوم اسلواکی آن را جزو کیت های زیبای این دور قرار داده است؛ کیتی که صاحب رتبه هفتم شده است. طرح مرتب و متفاوت آدیداس برای لباس خانگی ولز این لباس را به ششمین لباس برتر یورو تبدیل کرده است.

 

1609394

 

فوق العاده ها؛ مثل همیشه...

سادگی در بهترین حالت ممکن؛ این بهترین توصیف از لباس دوم ترکیه است که پنجمین لباس برتر یورو نام گرفته است. شباهت طرح کیت دوم اسکاتلند به کیت اول آرژانتین هم باعث نشده تا از ارزش طرح آدیداس برای این کیت کاسته شود و آن را در رتبه چهارم برترین لباس های یورو قرار داده است. سوئد معمولا از کیت دوم خود خیلی کم استفاده می کند اما این موضوع هم باعث نشده تا در طراحی این کیت کاستی صورت بگیرد و این کیت به بهترین شکل ممکن طراحی شده و سومین کیت برتر یورو به شمار می رود. استفاده مناسب از رنگ های پرچم در لباس دوم روسیه، این لباس را به دومین لباس برتر یورو بدل ساخته است. پوما مثل همیشه برای طراحی کیت اول ایتالیا، خلاقیت ویژه ای به خرج داده؛ لاسی که در نگاه اول ممکن است شبیه یک پیراهن آبی خزدار استاندارد باشد ، اما برای یک لحظه چشمان خود را ببندید ، آن را به تن فوتبالیست های ایتالیایی تصور کنید، ناگهان به مکانی منتقل خواهید شد که کاملاً می خواهید در آن باشید: "زمین مسابقه"؛ این طرح سزاوار رتبه نخست.

 

1609393

دیدگاه‌ها