کد خبر : 1762887 | 31 خرداد 1400 ساعت 17:37 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

در چنین روزی در تاریخ لالیگا؛

روزی که رونالدو قهرمانی رئال مادرید را قطعی کرد

نگاهی داریم به بازی ها و وقایعی که در این هفته در تاریخ لالیگا به وقوع پیوسته اند.

روزی که رونالدو قهرمانی رئال مادرید را قطعی کرد

به گزارش "ورزش سه"، هفته پیش سالروز سه واقعه مهم و به یاد ماندنی در تاریخ لالیگا است. فرناندو تورس، اسطوره اتلتیکومادرید از فتبال خداحافظی کرد، رونالدوی برزیلی قهرمانی رئال مادرید را قطعی ساخت و مایورکا نیز به لالیگا بازگشت.

 

1614570

 

بیست و یکم ژوئن 2019: خداحافظی فرناندو تورس از فوتبال

 

فرناندو تورس، اسطوره لالیگا، پایان تقریباً دو دهه بازی خود را در این روز در سال 2019 اعلام کرد و گفت که اواخر تابستان با پایان یافتن قراردادش با باشگاه ژاپنی ساگان توسو، کفش های خود را آویزان خواهد کرد. از تورس همواره در کنار اتلتیکو مادرید یاد خواهد شد، باشگاهی که او از کودکی هوادارشان بود و بعدها توانست 103 گل در 281 بازی لالیگا برای آنها به ثمر برساند و در عین حال ارتباط عاطفی ناگسستنی با هواداران روخی‌بلانکو در داخل و خارج از کشور برقرار کند. دوران بازی موفق تورس همچنین شامل 38 گل در 110 بازی ملی برای اسپانیا می شد و او توانست با پیراهن لاروخا قهرمانی جام جهانی 2010 و جام های یورو 2008 و 2012 را به دست آورد. یک اسطوره واقعی.

 

1614571

 

بیست و دوم ژوئن 2003: دبل رونالدو بیست و نهمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا را رقم زد

 

کورس قهرمانی لالیگا در فصل 03-2002 یک نبرد غیر منتظره بود، تیم پر ستاره رئال مادرید با مربیگری ویسنته دل بوسکه توسط تیم رئال سوسیداد که ژابی آلونسوی جوان و زوج مهاجم نیهات قهوه‌چی ترکیه‌ای و دارکو کوواچویچ  صرب را در ترکیب داشت تا روز آخر برای کسب قهرمانی به چالش کشیده شده بود.

همه چیز به روز آخر فصل رسید، رئال مادرید با فقط دو امتیاز اختلاف با سوسیداد، با اتلتیک بیلبائو بازی کرد. رونالدو نازاریو پس از تنها هشت دقیقه با باز کردن دروازه حریف، سانتیاگو برنابئوی عصبی را آرام کرد.

بیتور الکیزا، بازیکن سابق رئال سوسیداد، تلاش خود را برای تیم سابق خود انجام داد و بازی را مساوی کرد، اما روبرتو کارلوس با یک ضربه ایستگاهی از راه دور مخصوص به خودش، برتری میزبان را در نیمه اول بازی برگرداند. خیلی زود پس از آغاز نیمه دوم رونالدو، رئیس فعلی رئال وایادولید، با تبدیل پاس زین الدین زیدان به دومین گل خود، پیروزی را برای رئالی ها مهر و موم کرد و به این ترتیب پیروزی 3-0 رئال سوسیداد مقابل اتلتیکو مادرید به کارشان نیامد.

کسب بیست و نهمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا، اوضاع را در برنابئو آرام نکرد. قرارداد ویسنته دل بوسکه با وجود کسب عنوان قهرمانی لالیگا و چمپیونزلیگ در سال قبل تمدید نشد و دیوید بکهام به عنوان بزرگترین خرید کهکشانی ها در تابستان به رئال پیوست.

 

1614572

 

بیست و سوم ژوئن 2019: بازگشت مایورکا به لالیگا

 

مایورکا، قهرمان سال 2003 کوپا دل ری، تا همین اواخر یعنی سال 2018 در لیگ دسته سوم اسپانیا بازی می کرد. اما به رغم سقوط آزاد آنها به دسته های پایین تر، مالکان آمریکایی این باشگاه همچنان به برنامه های طولانی مدت خود پایبند ماندند و ازآن زمان تاکنون شاهد پیشرفت چشمگیر این مایورکا داخل و خارج از زمین بازی بوده ایم.

با این حال اما حرکت بزرگ آنها انتصاب ویسنته مورنو به عنوان سرمربی مایورکا در تابستان 2017 بود. مورنو بلافاصله یک تیم خوب سازمان یافته و سخت کوش را تشکیل داد که در اولین تلاش به دسته دوم اسپانیا بازگشتند.

رسیدن به مرحله بعدی به این سرعت غیرمنتظره بود، اما هسته بازیکنان اصلی مورنو از جمله دروازه بان مانولو رینا، کاپیتان متولد مایورکا سیسکو کامپوس و هافبک دنی رودریگز در آخرین مراحل به همراه هم به اوج آمادگی رسیدند و تاثیر زیادی روی موفقیت تیم داشتند. انرژی زیادی که مایورکا از صعود به دسته دوم به دست آورد، باعث شد تا این تیم دومین صعود پی در پی را در چنین روزی در سال 2019 تجربه کند. مایورکا رد یک بازی پرهیجان و حماسی توانست شکست 2-0 در بازی رفت برابر دپورتیوو را با نتیجه 3-0 در بازی برگشت با گل های آنته بودیمیر، سالوا سویا و عبدون پراتس در ورزشگاه سون مویکس جبران کند و به لالیگا صعود کند.

مایورکا در سال 2020 بار دیگر به دسته دوم سقوط کرد اما پس از یک فصل موفق با هدایت لوئیس گارسیا پلازا، سرمربی سابق ویارئال و ختافه، این فصل بار دیگر مستقیماً به لالیگا برگشت تا هیچکس علیه موفقیت آنها در تثبیت خودشان در این فصل و فصل های بعدی در لالیگا شرط نبندد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها