کد خبر : 1769303 | 30 تیر 1400 ساعت 08:58 | 155.5K بازدید | 15 دیدگاه

پرسپولیس ۳ سهمیه دارد؛

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که سرخ‌پوشان پایتخت با برتری پنج گُله صاحب بیشترین بازیکن در این بین هستند.

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست با برتری ۵ بر صفر مقابل ماشین‌سازی یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شود و با این عملکرد در تبریز سه بازیکن در تیم منتخب داشته باشد، اما پس از سرخ‌پوشان پایتخت، تراکتور و نساجی مازندران نیز در این هفته بردهای ارزشمندی برابر آلومینیوم و ذوب‌آهن به دست آوردند و هر یک در راه کسب سهمیه آسیایی و بقا در لیگ به اهداف‌شان رسیدند تا آنها نیز دو نماینده در جمع برترین‌های هفته به خود اختصاص بدهند.

 

سپاهان با گرفتن سه امتیاز در دیدار نزدیک مقابل پدیده، استقلال با کسب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر سیرجان با برد لحظه آخری مقابل سایپا و پیکان با متوقف کردن فولاد مدعی نیز هر کدام دارای یک بازیکن در تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" هستند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


مهرداد بشاگردی(گل‌گهر)
پس از اشتباه در جام حذفی، بشاگردی همه تلاش خود را کرد تا جبران مافات کند و نمایش خوبی را در درون دروازه گل‌گهر رقم بزند؛ اتفاقی که برای این دروازه‌بان باتجربه رخ داد و او در مقابل حملات پُرشمار سایپایی‌ها به خوبی موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و اجازه گلزنی به شاگردان اخباری را نداد؛ اوج درخشش مهرداد بشاگردی روی ضربه پنالتی اعلام شده به سود سایپا بود که با تشخیص درست جهت ضربه سیف‌اللهی موفق به مهار ضربه او شد و تیمش را در جریان مسابقه حفظ کرد و نقش ویژه‌ای در پیروزی شاگردان قلعه‌نویی داشت.

 

1625336

 

سیاوش یزدانی(استقلال)
مدافع بلندقامت آبی‌پوشان پایتخت به روند کم‌نوسان خود در لیگ بیستم ادامه داد و مقابل نفت مسجدسلیمان هم توانست نقشی کلیدی در ترکیب استقلال ایفا کند و یک شب خوب دیگر را در ترکیب آبی‌پوشان بگذراند؛ یزدانی به خوبی در همه نبردهای هوایی موفق شد و در شبی که نادری و دانشگر را به عنوان دو ضلع دیگر مثلث دفاعی استقلال در کنار خود می‌دید، توانست به خوبی مدیریت خط دفاعی استقلال را انجام دهد و اجازه خلق موقعیت به شاگردان محمود فکری را نداد تا به مانند هفته گذشته بازهم نام او در میان بازیکنان برتر هفته جای گیرد و یک نمایش خوب دیگر در ترکیب استقلال به نام سیاوش یزدانی در لیگ بیستم به ثبت برسد.

 

1625337

 

آرمان قاسمی(پیکان)
در ادامه روزهای خوب کاپیتان پیکانی‌ها، او شب گذشته بازهم به جز انجام وظایف محوله در خط دفاعی، توانست نقش ویژه‌ای را در خط حمله پیکانی‌ها ایفا کند و تک گل تیمش را مقابل فولاد به زیبایی به ثمر رساند؛ قاسمی که در ایده‌آل‌ترین فرم خود در لیگ بیستم به سر می‌برد، شب گذشته بارها مقابل نفوذ بازیکنان فولاد ایستاد و اجازه نداد تا شاگردان جواد نکونام با نفوذهای بازیکنان سرعتی خلق موقعیت کنند و عملکردی کم‌نقص در فاز دفاعی را از خود به نمایش گذاشت و در فاز تهاجمی، همان‌طور که گفته شد با گلزنی درخشش خود را تکمیل کرد.

 

1625330

 

حسن نجفی(نساجی مازندران)
در دوئل حساس پایین‌جدولی، حسن نجفی مدافع راست نساجی یکی از بهترین‌های زمین بود و با توجه به نکاتی که ساکت الهامی به او می‌گفت، بارها با استفاده از سرعت بالای خود به سمت دروازه ذوب‌آهن نفوذ کرد و روی دروازه حریف خلق موقعیت داشت؛ البته در فاز دفاعی هم نجفی به خوبی راه‌های نفوذ بازیکنان ذوب‌آهن را بست و در مقابل بازیکنانی چون پناهی و جهانی، اجازه ایجاد فرصت به آن‌ها نداد و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با یک نمایش خوب، هم در فاز دفاعی و هم در فاز تهاجمی، شب درخشانی را مقابل ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و توانست نقش کلیدی را در ترکیب تیمش ایفا کند.

 

1625331

 

سید ابوالفضل رزاق‌پور(تراکتور)

مدافع چپ جوان تراکتوری‌ها توانسته به خوبی جایگاهی ثابت در ترکیب تیمش پیدا کند و سیر صعودی از بُعد فنی در ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی داشته است؛ او شب گذشته مقابل آلومینیوم اراک با نفوذهای پی در پی خود بارها از سمت راست دفاع آلومینیوم، برای تیمش خلق موقعیت کرد و دفاع حریف را آزار داد؛ ضمن آن‌که رزاق‌پور با ارائه یک نمایش مطمئن اجازه نفوذ از جناح چپ را به بازیکنان حریف نداد، ضمن آن‌که توانست زوج‌سازی موفقی را در کنار میثم تیموری داشته باشد و در مجموع یکی از بهترین نمایش‌های خود را در لیگ بیستم، شب گذشته مقابل آلومینیوم به اجرا بگذارد تا یکی از برترین‌های هفته لقب گیرد.

 

1625332

 

* هافبک


بهزاد سلامی(تراکتور)
پدیده این روزهای تراکتور در خط هافبک حضور دارد؛ بهزاد سلامی پس از نمایش موفقی که در مقابل گل‌گهر سیرجان داشت و اولین پاس‌گل خود در لیگ برتر را داد، مقابل آلومینیوم اراک هم به روند درخشان و صعودی خود در لباس تراکتور ادامه داد و بهترین نمایش فصل خود را در جمع سرخ‌پوشان تبریزی به اجرا گذاشت و توانست طعم شیرین اول گل در لیگ برتر را هم بچشد؛ او به جز این‌که با گلزنی خود در پیروزی تراکتور سهیم بود، در خط میانی هم جنگندگی زیادی انجام داد تا بتواند نبردهای میانه زمین را پیروز شود و اجازه بازی‌سازی به بازیکنان آلومینیوم را ندهد که تقریبا در این ماموریت هم موفق بود.

 

1625338

 

یاسین سلمانی(سپاهان)
پدیده سپاهان در لیگ بیستم، مقابل پدیده خراسان درخشید و یکی از بهترین نمایش‌های خود را در طول فصل به اجرا گذاشت؛ سلمانی که شب گذشته به‌عنوان بازیکن فیکس در ترکیب سپاهان در شب محرومیت رفیعی قرار گرفته بود، توانست به خوبی جای خالی سروش را پر کند و بارها روی دروازه حریف خلق موقعیت کرد و آن‌ها را با نفوذهای خود آزار داد و روی تک گلی هم که برای تیمش به ثمر رساند، با حرکت انفرادی از میان سه مدافع تیم پدیده، توپ را به محوطه جریمه رساند و از زیر دستان میلاد فراهانی به تور دروازه تیم مشهدی چسباند تا این‌گونه گلی ارزشمند در مسیر بقای سپاهان در کورس قهرمانی به ثمر رسانده باشد.

 

1602482

 

احمد نوراللهی(پرسپولیس)
هافبک دفاعی پرسپولیس در بازی با ماشین‌سازی در قامت یک هافبک بازی‌ساز ظاهر شد و یک پاس گل ایده‌آل نیز نصیب هم‌تیمی‌هایش کرد تا در کنار ضربه پای چپی که به تور چسبانده بود، کار خود را در این بازی تکمیل کند. نوراللهی که حضور در تیم ملی به او اعتماد بنفس ویژه‌ای داده، کار سختی در جدال برابر تیم قعرنشین نداشت و با آزادی عمل لازم، بارها در فاز حمله نیز حاضر شد. شماره هشت سرخ‌ها که با حضور سرلک اکنون از نظر تدافعی نیز شرایط مطلوبی را دنبال می‌کند، یکی از مهره‌هایی است که یحیی امید زیادی برای دستیابی به قهرمانی چشم به عملکردش دوخته است. آمادگی او خصوصا در دیدار بعدی و برابر دیگر نماینده تبریز(تراکتور) می‌تواند خیال سرخ‌ها را برای تکرار قهرمانی آسوده سازد.

 

1625324

 

* مهاجمان


مهدی عبدی(پرسپولیس)
مهاجم پرسپولیس با بهترین ریکاوری بعد از پنالتی سوخته‌اش مقابل استقلال، به ترکیب بازگشت و یک نمایش تهاجمی دیدنی و قابل قبول از خود به جا گذاشت. عبدی در نیمه اول جدال با ماشین‌سازی ستاره خط حمله تیمش بود و توانست یک پاس گل و یک گل به نام خود کرده و تیمش را برای دستیابی به برد و خروج از فشار برابر قعرنشین یاری کند. عبدی در نیمه دوم هم یک گل دیگر به ثمر رساند تا کار خود را تکمیل و پرسپولیس را به یک برد پرگل و ارزشمند در تبریز برساند. او که با قدرت موقعیت‌شناسی و سرعت بالا کار را در دفاع ماشین‌سازی سخت کرده بود، با دو گل زده و یک پاس گل در نهایت به کار برابر حریف پایان داد تا خاطره تلخ دربی تا حد زیادی از سوی وی برای هواداران پرسپولیس پاک شود.

 

1625325

 

کریم اسلامی(نساجی مازندران)

در هفته‌هایی که شاگردان ساکت الهامی یکی پس از دیگری حریفان خود را پشت سر می‌گذارند، کریم اسلامی هم تبدیل به یکی از ستاره‌های تیمش شده که با دوندگی بی‌امان و تلاش زیاد در خط حمله اجازه نمی‌دهد تیم مقابل خیلی جلو بیاید و با فرارهای سریع و تکنیک بالای خود مدافعان حریف را آزار می‌دهد که این هفته نیز یک نمایش خوب دیگر از او به ثبت رسید. اسلامی پس از عملکرد موثر در دیدارهای قبل، این بار به حق خود که گلزنی بود، رسید و دروازه ذوب‌آهن را در دقیقه ۶ باز کرد تا در ادامه با آرامش خاطر بیشتری کارشان را ادامه دهند. اسلامی در سایر دقایق بازی هم با گرفتن خطاهای متعدد تیمش را در زمین ذوب نگه داشت تا یک روز خوب دیگر را پشت سر بگذارد.

 

1625334

 

شهریار مغانلو(پرسپولیس)
دیگر مهاجم پرسپولیس هم موفق به دبل برابر قعرنشین جدول شد تا سرخ‌ها ضمن تثبیت صدرنشینی خود، از حیث آوراژ گل نیز شرایط مطلوبی به خود اختصاص دهند. در شرایطی که به نظر می‌رسید وعده‌هایی که به بازیکنان سقوط کرده ماشین‌سازی برای توقف صدرنشین داده شده بود، شرایط را علیه شاگردان یحیی گل‌محمدی کند، شهریار مغانلو خیلی زود آنها را با گلی که به ثمر رساند در شرایط مطلوب دستیابی به برد قرار داد و در ادامه نیز در ثانیه‌های پایانی بازی با ضربه تمام کننده به گل دوم خود و پنجم پرسپولیس دست یافت تا در فاصله‌ی دو هفته مانده به پایان فصل، شانس اول قهرمانی لقب گیرند. مغانلو با آمادگی خود، این تیم را کاملا از روزهای بحرانی نیم‌فصل اول در خط حمله خارج کرده و چشم هواداران و کادرفنی این تیم اکنون به تکرار درخشش او طی دو هفته باقی مانده برای به سرانجام رساندن هدف قهرمانی‌شان است.

 

1625326

دیدگاه‌ها