کد خبر : 1782928 | 08 مهر 1400 ساعت 22:54 | 97K بازدید | 14 دیدگاه

پرتغال - آرژانتین در فینال جام جهانی فوتسال

مسابقه‌ نفسگیری که تا آخرش افسوس خوردیم

تیم ملی پرتغال با غلبه بر قزاقستان به دیدار پایانی جام جهانی فوتسال لیتوانی صعود کرد.

 مسابقه‌ نفسگیری که تا آخرش افسوس خوردیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین شب گذشته موفق شد از سد برزیل گذشته و فینالیست جام جهانی 2021 شود؛ تکلیف پای دیگر فینال هم امشب مشخص شد؛ تیم های قزاقستان و پرتغال برگزار کننده دومین دیدار نیمه نهایی بودند؛ دیداری که ضربات پنالتی برنده آن را تعیین کرد.

 

قزاقستان که در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه سه بر دو از سد ایران گذشته بود امشب مقابل پرتغالی قرار گرفت که با غلبه بر اسپانیا به جمع 4 تیم راه یافته بود.

 

1649390

 

بازی دو تیم در پایان وقت های قانونی و اضافه با نتیجه مساوی دو بر دو همراه بود تا برای تعیین تیم برنده کار به ضربات پنالتی کشیده شود نورگوژین و داگلاس گل های قزاقستان را به ثمر رساندند. پانی و کوئل هم برای پرتغال گلزنی کردند.

 

 

1649317

 

 

پرتغال در ضربات پنالتی موفق شد قزاقستان را 4 بر 3 شکست داده و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کند. به این ترتیب قزاقستان که بردی رویایی مقابل ایران کسب کرده بود از راهیابی به فینال بازماند.

 

1649391

 

به این ترتیب تیم های پرتغال و آرژانتین از ساعت 20:30 یکشنبه هفته آینده دیدار پایانی جام جهانی فوتسال 2021 را برگزار خواهند کرد. برزیل و قزاقستان هم پیش از این دیدار برای کسب رتبه سوم باهم دیدار خواهند کرد.

 

 

1649334

 


قزاقستان با دو پیروزی و یک تساوی به کار خود در مرحله گروهی پایان داد؛ این تیم به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. قزاقستان با بهره گیری از ستاره های برزیلی خود (هیگیتا، داگلاس و تاینان) 10 گل در مرحله گروهی زد و تنها دو گل دریافت کرد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی شکست سنگین 7 بر صفر را به تایلند تحمیل کرده و حریف ایران در یک چهارم نهایی شد. شاگردان پائولو ریکاردو کاکا کار سختی مقابل ایران داشتند اما توانستند شکست دو بر صفر را با پیروزی سه بر دو در ثانیه های پایانی عوض کرده و به نیمه نهایی صعود کنند.

 

 

 

1649347

 


در سمت مقابل پرتغال هم مثل قزاقستان با دو پیروزی و یک تساوی به کار خود در مرحله گروهی پایان داد؛ این تیم به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. دارنده یک عنوان سومی جام جهانی، مرحله گروهی این دوره را با 14 گل زده و 4 گل خورده پشت سر گذاشت. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی در دیداری نزدیک و نفس گیر موفق شد صربستان را 4-3 شکست دهد. پرتغال برای صعود به جمع 4 تیم کار سختی داشت؛ این تیم باید در یک چهارم نهایی از سد اسپانیا، قهرمان دو دوره جام جهانی می گذشت. این اتفاق رخ داد و سلسائوی اروپا موفق شد با حساب 4-2 اسپانیا را شکست داده و به دیدار نیمه نهایی راه یابد.

 

 

1649346

 


قزاقستان بازی را بهتر آغاز کرد و چند فرصت خود در همان ابتدای کار داشت. رفته رفته پرتغال از فشار این تیم کاسته و چند خطر را روی دروازه هیگیتا ایجاد کرد؛ موقعیت هایی که با واکنش های خوب این دروازه بان همراه بود. این شروع توفانی نوید باز شدن زودهنگام دروازه ها را می داد که این اتفاق بالاخره در سومین دقیقه بازی رخ داد و قزاقستان توسط اورازوف به گل رسید؛ داور بازی اما پس از بازبینی صحنه در VAR این گل را مردود اعلام کرد. در ادامه نیمه اول توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

 

 

1649343


ضربه دیدنی تاینان در که حالت آکروباتیک به سبک بازیکنان فوتبال ساحلی زده شد، با بدشانسی محض به تیرک دروازه برخورد کرد.

 

 

1649336


داور گل اورازوف را به این دلیل مردود اعلام کرد که پاس اولین پاس حرکت منجر به این گل در شرایطی داده شده بود که توپ داخل زمین نبود.

 

1649335


قزاق ها یک دقیقه بعد بازهم این گونه تیر دروازه پرتغال را به لرزه دروآوردند.

 

 

1649337

 


در نیمه دوم بالاخره قفل دروازه ها شکست؛ پرتغال روی پاس در عرض تند و تیز میگل و ضربه دقیق پانی به گوشه سمت چپ دروازه، یک بر صفر از قزاقستان پیش افتاد. این گل هم در VAR بازبینی شد اما داور آن را پذیرفت تا به سرنوشت گل مردود قزاق ها در نیمه اول دچار نشود. شاگردان کاکا بعد از این گل حملات زهرداری را روی دروازه حریف طراحی کردند اما درخشش به به در درون دروازه پرتغال آنها را بارها در آستانه گلزنی ناکام گذاشت. استفاده از هیگیتا در حملات هم سودی نداشت تا اینکه سرمربی قزاقستان برای اولین بار در این مسابقات از بازیکن پنجم به جای گلر باتجربه تیمش استفاده کرد و جالب اینجاست که این تاکتیک او در 40 ثانیه مانده به پایان نیمه دوم نتیجه داد و نورگوژین به عنوان یار پنجم در دهانه دروازه گل تساوی تیمش را وارد دروازه پرتغال کرد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

 

 

1649339

 


در ضربات پنالتی، به به پنالتی داگلاس را گرفت اما برونو پنالتی اول پرتغال را تبدیل به گل کرد. تروساگولوف دومین ضربه قزاق ها را به گل تبدیل کرد و آندره هم موفق شد گل دوم را برای پرتغال در ضربه دوم به ثمر برساند. در پنالتی سوم شاهد تعویض دروازه بان پرتغال بودیم؛ هیگیتا در مقابل آندره مشکلی برای گل کردن پنالتی اش نداشت؛ او بعد از گل کردن این پنالتی، ضربه پانی را هم مهار کرد تا کار 2-2 شود. آکبالیکوف و ریکاردینیو پنالتی های بعدی را برای تیم هایشان گل کردند اما گلر پرتغال پنالتی پنجم حریف را مهار کرد تا تیمش را در آستانه پیروزی قرار دهد؛ تیاگو بریتو پنالتی پنجم را برای پرتغال گل کرد تا این تیم با برتری 4 بر 3 در این ضربات از سد قزاقستان گذشته و فینالیست شود.

 

 

1649344


هیگیتا چندین بار در نیمه اول با عکس العمل های دیدنی خود مانع از فروپاشی دروازه قزاقستان شد.

 

 

1649341

 

در اوایل وقت های اضافه شلیک زمینی و غیرقابل مهار داگلاس پس از عبور از بین پاهای دروازه بان پرتغال به گل دوم قزاقستان تبدیل شد. همه چیز برای فینالیست شدن قزاق ها آماده و زمان در حال سپری شدن بود. حملات پرتغالی ها اما خطرناک دنبال می شد. در برابر این حملات مقاومت هیگیتا قابل توجه بود که با هر عکس العملی اقدام به انجام شادی برای روحیه دادن به هم تیمی هایش می کرد. تنها یک دقیقه به پایان وقت های اضافه باقی مانده بود که برونو روی پاس پانی، به سبک گل اول، دروازه قزاقستان را باز کرد. این گل به مانند آب سردی بود بر پیکر شاگردان کاکا که فاصله چندانی با فینال نداشتند؛ به این ترتیب برای تعیین تیم برنده کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

 

 

1649345


آندره اینگونه با پا آخرین پنالتی قزاق ها را مهار کرد تا تیمش برای اولین بار در تاریخ راهی فینال جام جهانی شود.

 

1649342

 

1649340

 

1649389


به این ترتیب تیم های پرتغال و آرژانتین از ساعت 20:30 یکشنبه هفته آینده دیدار پایانی جام جهانی فوتسال 2021 را برگزار خواهند کرد. برزیل و قزاقستان هم پیش از این دیدار برای کسب رتبه سوم باهم دیدار خواهند کرد. پرتغال که در طول 8 دوره قبلی مسابقات 2 بار حضور در نیمه نهایی را تجربه کرده بود، برای اولین بار طعم حضور در فینال را خواهد چشید؛ بهترین عنوان این تیم سومی جام جهانی 2000 گواتمالاست؛ پرتغال باید برابر آرژانتینی قرار بگیرد که با پیروزی 5-4 مقابل روسیه، قهرمان دوره قبلی جام جهانی شده بود و اینک به دنبال تکرار این افتخار است. داستان نسل برزیلی قزاقستان هم به طرز جالبی می رود که به پایان برسد؛ شاید تقابل با برزیل در رده بندی که پیروزی در آن، قزاق ها را صاحب اولین عنوان تاریخ فوتسال شان خواهد کرد، بتواند یک پایان زیبا برای نسل برزیلی این کشور باشد که بخش عمده ای از موفقیت و اعتبار خود در یک دهه اخیر را به ستاره هایی از سرزمین قهوه و فوتبال مدیون است.


 

دیدگاه‌ها