کد خبر : 1783236 | 10 مهر 1400 ساعت 18:23 | 27K بازدید | 35 دیدگاه

برنامه بازی های استقلال در لیگ بیست و یکم

مجیدی هفته آخر در تهران جشن قهرمانی می گیرد؟

برنامه دیدارهای استقلال در لیگ بیست و یکم اعلام شد که طی آن آبی پوشان در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر، در تهران به مصاف نفت مسجدسلیمان می روند.

مجیدی هفته آخر در تهران جشن قهرمانی می گیرد؟

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر، عصر امروز و در مجتمع تجاری معین مال برگزار و برنامه فصل جدید فوتبال ایران اعلام شد که طی آن، استقلال در نخستین دیدار خود باید به مصاف تیم تازه صعود کرده هوادار و رضا عنایتی برود.

 

هوادار که با رضا عنایتی در هفته پایانی لیگ دسته یک موفق شد جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند، در گام نخست باید به مصاف آبی های پایتخت برود. نبرد میان رضا عنایتی و فرهاد مجیدی دو مربی جوانی که روزگاری در خط حمله استقلال گل های فراوانی را برای این تیم به ثمر رسانده اند، جالب توجه خواهد بود.

 

نکته دیگر درخصوص برنامه آبی ها، تراکم و پخش شدن بازی هایی است که حداقل می توان گفت روی کاغذ برای این تیم دشوار است. به طور مثال بین دیدارهای استقلال با تیم های نظیر تراکتور، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر فاصله زمانی وجود دارد و بازی های آبی پوشان با این تیم ها پشت سر هم نیست.

 

دشوارترین بازی های متوالی استقلال به هفته های دهم تا دوازدهم بازمیگردد. جایی که شاگردان مجیدی باید به ترتیب به مصاف تیم های سپاهان، پدیده و فولاد خوزستان بروند. چنانچه این سه هفته را فاکتور بگیریم، می توان گفت سایر رقبای قدرتمند استقلال در هفته های دیگر پخش شده اند هر چند که در لیگ برتر ایران، تقریبا بازی آسانی وجود ندارد و تمامی رقبا برای پیروزی به میدان می روند.

 

1649868

 

از نکات جالب قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر این است که استقلال مسابقاتش را از تیم صنعت‌نفت آبادان می‌گیرد. یعنی استقلال هر هفته مقابل تیمی بازی می‌کند که هفته قبل با صنعت نفت آبادان بازی کرده است. همچنین استقلال مسابقاتش را به تیم پیکان می‌دهد. یعنی هر تیمی که مقابل استقلال بازی می‌کند، هفته آینده‌اش به مصاف پیکان می‌رود.

 

از دیگر دیدارهای استقلال می توان به دیدار برابر صنعت نفت اشاره کرد که آبی ها قبل از دربی برابر پرسپولیس که در هفته هشتم برگزار می شود، باید با تیم علیرضا منصوریان روبرو شوند. ضمن اینکه استقلال در سه هفته پایانی باید به مصاف تیم های آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان برود که حداقل روی کاغذ نسبت به سایر تیم ها قرعه مناسبی به نظر می رسد و شاید بتوان این را یک پوئن مثبت برای تیم مجیدی در نظر گرفت.

 

استقلال در فصل آینده باید با رقبایی دیدار کند که می تواند با حواشی جالبی همراه باشد. به طور مثال، دیدار مجدد مجیدی و امیر قلعه نویی در هفته ششم رخ خواهد داد. بازی حساس آبی پوشان با سپاهان نیز در هفته دهم برگزار می شود ضمن اینکه استقلال باید در هفته سوم با تراکتور روبرو شود، دیداری که همیشه بین دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

 

از نکات منفی برنامه آبی پوشان، می توان به سفر آنها به تبریز در فصل زمستان اشاره کرد. استقلال در هفته سوم میزبان تراکتور است و بازی برگشت در یکی از ماه های بهمن یا اسفند در تبریز انجام می شود. این اتفاق برای دیدار برگشت با نساجی نیز رخ می دهد و ممکن است این بازی در هوای بارانی قائمشهر برگزار شود. از نکات مثبت نیز این است که استقلال در زمستان راهی خوزستان شده تا با نفت مسجدسلیمان روبرو شود و دیدار با صنعت نفت نیز در آذرماه و در آبادان برگزار می شود که هوای مناسبی در انتظار آبی هاست و بازی با فولاد نیز احتمالا در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت به انجام خواهد رسید که باید دید هوای اهواز در آن زمان چگونه است.

 

از دیگر نکات مهم برنامه استقلال می توان به این مسئله اشاره کرد که شاگردان مجیدی در هفته سی ام و پایانی رقابت های لیگ برتر، باید در تهران و استادیوم آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند. آبی ها در فصل گذشته نیز در دیدار هفته پایانی لیگ در تهران به مصاف سپاهان رفتند و هواداران این تیم امیدوارند که بتوانند در لیگ بیست و یکم و در هفته آخر، جشن قهرمانی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. باید دید فرهاد مجیدی و شاگردانش تا چه اندازه در این راه موفق خواهند بود.

 

برنامه کامل استقلال در نیم فصل نخست به شکل زیر است. نام تیمی که در ابتدا آمده، میزبان است و طبیعتا در نیم فصل دوم شرایط میزبانی و مهمانی تغییر می کند:


هفته اول: استقلال – هوادار تهران
هفته دوم: ذوب‌آهن اصفهان - استقلال
هفته سوم: استقلال – تراکتور تبریز
هفته چهارم: فجرسپاسی شیراز - استقلال
هفته پنجم: استقلال – نساجی قائمشهر
هفته ششم: گل گهر سیرجان - استقلال
هفته هفتم: نفت آبادان - استقلال
هفته هشتم: استقلال – پرسپولیس تهران
هفته نهم: پیکان تهران - استقلال
هفته دهم: استقلال – سپاهان اصفهان
هفته یازدهم: پدیده مشهد - استقلال
هفته دوازدهم: استقلال – فولاد خوزستان
هفته سیزدهم: آلومینیوم اراک - استقلال
هفته چهاردهم: استقلال - مس رفسنجان
هفته پانزدهم: نفت مسجدسلیمان - استقلال

دیدگاه‌ها