کد خبر : 1803931 | 22 دی 1400 ساعت 16:59 | 22.1K بازدید | 3 دیدگاه

اگر چیزی ناشفاف است ما پاسخگو خواهیم بود؛

فدراسیون فوتبال پاسخ وزیر ورزش را داد

سخنگوی فدراسیون فوتبال نسبت به اظهارات وزیر ورزش درباره اقدامات این فدراسیون در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها واکنش نشان داد.

فدراسیون فوتبال پاسخ وزیر ورزش را داد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در چند دهه گذشته، در هفته اخیر رخ داد و سرانجام پس از  کشمکش‌های فراوان، با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر صادر نشد و این سه باشگاه نتوانستند در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند تا ایران تنها با 2 نماینده و با حضور سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در فصل جدید رقابت‌ها حاضر باشد.

 

در این مسئله، مدیران سرخابی مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته بدوی را مقصر حذف خود می‌دانستند و روز گذشته نیز حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روی صحبت مدیران پرسپولیس و استقلال صحه گذاشت و با صحبت‌هایی کنایه‌آمیز در مجلس، از عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال در این‌باره گلایه کرد.

در حاشیه جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، حسین شریفی سخنگوی فدراسیون در پاسخ به سوال خبرنگار و صحبت‌های انجام شده از سوی وزیر ورزش گفت: فدراسیون فوتبال خودش را متولی فوتبال ملی می‌داند و هر جا نیاز به پاسخگویی باشد ما حضور داریم؛ اگر در این مورد کم و کاستی بوده یا پاسخ‌های هیات بدوی یا کمیته استیناف درست نبوده عذرخواهی می‌کنم اما فرآیند طوری نبوده که فدراسیون فوتبال در آن دخیل باشد.

 

او با اشاره به شرایط گل‌گهر، مثالی برای خبرنگاران زد و گفت: مثال نقض این ماجرا گل‌گهر سیرجان است. این باشگاه از سوی کمیته بدوی مدارکش تایید شد اما در بررسی‌های ای. اف. سی لغو مجوز شد.

شریفی با توضیح تلاش‌های فدراسیون فوتبال در مسیر صدور مجوز پاسخ داد: یقین بدانید که فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاش خود را کرده تا باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند؛ از خود باشگاه‌ها هم می‌خواهیم تا پای کار باشند و کارهای خود را انجام بدهند و یک بار برای همیشه این زیرساخت ها و موارد الزام‌آور حل شود تا دوباره دچار مشکل نشویم و سال بعد مشکلات فعلی تکرار نشود.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال با درخواست از باشگاه‌ها برای حرفه‌ای‌شدن و انجام رفتار حرفه‌ای در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: رفتار باشگاه‌ها هم به سمت حرفه‌ای شدن پیش برود؛ نمی‌دانم منظور وزیر ورزش کدام بخش است اما اگر چیزی ناشفاف است ما پاسخگو خواهیم بود.

دیدگاه‌ها