کد خبر : 1014391 | 09 تیر 1392 ساعت 17:13 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار سجادی با استقلالی‌ها در غیاب فتح‌الله‌زاده

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به اهمیت و جایگاه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در رونق بخشی به ورزش کشور، بحث خصوصی سازی و واگذاری سهام این دو باشگاه به بازار بورس را از اهم مسائل آنها عنوان کرد.

دیدار سجادی با استقلالی‌ها در غیاب فتح‌الله‌زاده
به نقل از پایگاه خبری ورزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی که در جمع اعضای هیات مدیره و پیشکسوتان باشگاه استقلال سخن می گفت، گزارشی از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان وزارت ورزش و جوانان در خصوص چگونگی روند اجرای طرح خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ارائه کرد.
وی درادامه با مهم خواندن اجرایی شدن خصوصی سازی این دوباشگاه با هدف رفع مشکلات آنها اظهار کرد: اگر خواستار رونق بخشی و اثر گذاری بیشتر این دو باشگاه هستیم باید تلاش کنیم آنها به مرحله بازدهی و سود دهی نزدیک شوند.
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به مشکلات عدیده این دو باشگاه اشاره کرد و افزود: در یک دهه اخیر پرسپولیس واستقلال با انبوهی از مشکلات مواجه بوده اند که در واقع از سالهای پیشین برای مسوولان و آیندگان به ارث گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: برای رفع چالشها و موانع فراروی خصوصی سازی این دو باشگاه، باید در بخشهای مختلف از جمله میزان درآمدزایی، بدهی ها، سوددهی و اموال مورد ارزیابی دقیق قرار می گرفتند.
حمید سجادی درادامه به مولفه های درآمدزایی و سودآوری این دو باشگاه نیز اشاره کرد و با مهم خواندن آنها گفت: برای اجرایی کردن طرح خصوصی سازی دو باشگاه باید محیط حقوقی و قانونی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات این دو باشگاه و تاثیرات آنها در رونق بخشی ورزش کشور، تصمیم براین گرفته شده که پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند.
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تعامل و خرد جمعی را راهگشای بسیاری از مشکلات این دوباشگاه دانست و گفت: برگزاری چنین جلساتی با حضور پیشکسوتان و بزرگان ورزش کشور می تواند زمینه ساز رشد این دو باشگاه باشد .
رییس هیات مدیره باشگاه استقلال نیز در این نشست ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه در وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود مشکلاتی که فرا روی این دو باشگاه قرار دارد به این باور رسیده ام که اداره باشگاه ها به روش سنتی امکان پذیر نیست.
مقداد نجف نژاد با اشاره به پتانسیل های نرم افزاری وسخت افزاری در حوزه ورزش کشور گفت: سرمایه ها و پشتوانه های خوبی داریم اما به درستی از آنها استفاده نمی کنیم.
وی توضیح داد: این موضوع در حوزه باشگاه داری نیز صدق می کندو می توان با شناسایی این سرمایه ها زمینه رشد باشگاهها را ایجاد کرد.
رییس هیات مدیره باشگاه استقلال دراین نشست به روند خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس واستقلال اشاره کرد و گفت: با ارائه این طرح، بررسی هایی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و به نتایج خوبی هم رسیدیم.
وی افزود: واقعیت این است با وجود مسائل موجود، باشگاهها در شرایط فعلی یا باید به شکل سنتی اداره شوند یا شیوه مدیریت کاملا حرفه ای را مورد توجه قرار دهند.
رییس هیات مدیره باشگاه استقلال افزود: باشگاههای ورزشی در ایران سالها به روش سنتی اداره شده اند و امروز با این سیر صعودی مسائل، مشکلات و نیازها، دیگر اداره باشگاه ها با این روش امکان پذیر نیست.
نجف نژاد همچنین گفت: اصلی ترین بحث در بخش خصوصی سازی کسب درآمد باشگاه هاست که بخشی از آن حق پخش تلویزیونی است.
وی ادامه داد :حق پخش حدود 60 درصد از هزینه های یک باشگاه را تامین می کند. در ایران چند باشگاه هستند که می توانند نیمی از هزینه های خود را تامین کنندو اگر حق پخش هم پرداخت شود آن باشگاه ها مشکلی ندارند.
رییس هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان ضمن قدردانی از حضور پیشکسوتان دراین نشست برگزاری چنین جلساتی با حضور مسوولان وزارت ورزش و جوانان با پیشکسوتان فوتبال را بسیار اثر گذار تو.صیف کرد و گفت: بی تردید حضور جدی مسوولان با شگاه پرسپولیس می توانست به این نشست رونق بیشتری ببخشد .
درادامه این نشست رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش و قهرمانی و حرفه ای گزارشی از بررسی های صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان در خصوص روند خصوصی سازی این دو باشگاه ارائه کرد.
در این نشست هریک از حاضران ضمن بررسی موضوع جلسه مشکلات خود را با حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای مطرح کردند.
علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال در این نشست حضور نداشت.

دیدگاه‌ها