کد خبر : 1014662 | 12 تیر 1392 ساعت 08:03 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

صفایی: تیر و کمان همچنان تعلیق است

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: بر خلاف نظر برخی هه، همچنان تیرو کمان ایران از سوی مجامع بین المللی تعلیق است.

صفایی: تیر و کمان همچنان تعلیق است
کریم صفایی در خصوص رفع تعلیق تیراندازی با کمان از سوی فدراسیون جهانی گفت: در تاریخ 27 فروردین ماه سال 92 طی نامه‌ای تام دیلن، دبیر فدراسیون جهانی تأیید کرد که بخاطر منافع ورزشکاران ملی‌پوش ایران می‌خواهیم اعلام کنیم که تیم‌های ریکرو و کامپوند ایران بتوانند در مسابقات جهانی شرکت کنند، با این حال تا برگزاری مجمع اساسنامه فدراسیون و مجمع انتخاباتی، همچنان این تعلیق به قوت خود باقی خواهد ماند.
به گزارش فارس ، وی در پاسخ به این سؤال که چرا فدراسیون جهانی اینطور حرف خود را عوض کرده و تعلیق را برداشته است، ادامه داد: تعلیق برداشته نشده و این مطلب فقط ساخته ذهن آقایان است که می‌خواستند قبل از ثبات دستگاه اداری رئیس جمهور منتخب با برگزاری انتخابات کمیته در مسند ریاست و دبیر کلی کمیته ملی المپیک منصوب شوند.
صفایی یادآور شد: این انعطاف فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان فقط به لحاظ منافع ورزشکاران نبود بلکه براساس لابی‌های صورت گرفته با وزیر ورزش ترکیه‌ و همچنان رئیس فدراسیون جهانی که از کشور ترکیه محسوب می‌شود، هم بود.
وی افزود: برای آقای افشارزاده واقعا متأسفم که سابقه ورزشی و اجتماعی خود را برای این عده، افرادی که مانند حباب بر آب بوده‌اند خراب کرد. بارها از سوی فدراسیون جهانی به علی آبادی و افشارزاده اعلام شد که کریم صفایی باید مجمع را برگزار کند. به زودی مدارکی مبنی بر این لابی‌ها و اطلاعات نادرستی که به فدراسیون جهانی منتقل شده را برای مردم رو خواهم کرد.
رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در مورد تاریخ جدید برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: در نامه تام دیلن این زمان مشخص است. امیدوارم با حضور وزیر محترم لایق و کارآمد دولت منتخب این فرصت هرچه سریع‌تر مهیا شود.
وی در پایان در مورد اینکه در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت می‌کند یا خیر، تصریح کرد: فدراسیون جهانی اعلام کرده است که باید چه شخصی در انتخابات شرکت کند. با این حال مهم این است که همانطور گفته بودم آنهایی که باجابه‌جایی رؤسای فدراسیون‌ها، خواب رئیسی و دبیر کلی کمیته ملی المپیک را می‌دیدند در حال حاضر نه تنها دیگر نمی‌توانند در آن مجمع انتخاباتی وارد شوند، بلکه باید از ورزش کشور بروند.

دیدگاه‌ها