کد خبر : 1016345 | 29 تیر 1392 ساعت 08:56 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

چمن‌گلی:دریونیورسیاد کازان نمره قبولی گرفتیم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان ایران می‌گوید با وجود سطح بالای رقابت‌های دانشجویان جهان به کشتی‌گیران ایرانی نمره قبولی می‌دهد.

چمن‌گلی:دریونیورسیاد کازان نمره قبولی گرفتیم
عبدالله چمن‌گلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فکرش را هم نمی‌کردیم که تیم‌های جهان با تمام موجودیت خود به رقابت‌های دانشجویان جهان بیایند. با وجود این که تیم‌های دیگر نفرات خوبی در این رقابت‌ها آورده بودند، اما کشتی‌گیران ایران هم کشتی های بسیار خوبی گرفتند و هر چه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.
وی درباره ارزیابی خود از نوع کشتی گرفتن فرنگی کاران ایرانی در رقابت‌های دانشجویان جهان بیان کرد: در وزن 55 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا خوب ظاهر نشد و باید بهتر از این‌ها کشتی می‌گرفت. در 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد با وجود این که می توانست مدال بگیرد، اما نتوانست آن انتظاری که از او داشتیم را برآورده کند، هر چند تا نیمه نهایی کشتی‌های بسیار خوبی گرفت.
چمن‌گلی افزود: در 60 کیلوگرم محمد نوربخش بسیار عالی ظاهر شد و با وجود این که برای اولین در رقابت‌های بزرگسالان شرکت می‌کرد، کشتی‌های بسیار خوب و جانداری گرفت. او در کشتی خود مقابل حریف آذربایجانی‌اش که قهرمان اروپا بود با این که شش بر صفر عقب افتاد، اما توانست با اجرای فنون متفاوت چهار امتیاز بگیرد و اگر وقت داشت می توانست کشتی را ببرد.
وی با اشاره به این که هادی علیزاده در فینال به قهرمان المپیک باخت، گفت: علیزاده در کشتی‌های قبل از فینال خود بسیار عالی ظاهر شد، مثلا در کشتی مقابل حریف اوکراینی‌اش (دیمتروپیشکو) که در جام آزوماش به او باخته بود، بسیار عالی ظاهر شد و به نوعی می‌توان گفت حریف خود را نابود کرد که این نشان دهنده پیشرفت و آمادگی بالای اوست. در فینال هم نشان داد که چیزی از ولاسوف نامدار کم ندارد و اگر نقاط ضعف خود را پوشش دهد می‌تواند این کشتی‌گیر را شکست دهد.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان ایران، درباره کشتی‌های داود عابدین زاده در وزن 84 کیلوگرم، اظهار کرد: داود بسیار خوب کشتی گرفت، اما در دیدار یک چهارم نهایی خود مقابل آلن خوگائف ، کشتی‌گیر سرشناس روس در حالی که تا سه ثانیه آخر یک بر یک جلو بود با ناداوری کشتی را واگذار کرد. طوری که در آنجا کسی این ناداوری را باور نمی‌کرد و اعتراض ما هم راه به جایی نبرد. داود نشان داد که پس از دو سال دوری از میادین بین‌المللی می‌تواند در رقابت‌های مهم حتی به مدال طلا هم برسد.
وی افزود: در 96 کیلوگرم مهدی علی یاری بسیار خوب ظاهر شد و کشتی‌گیران نامداری را شکست داد. اما متاسفانه در کشتی نیمه نهایی خود مقابل قهرمان اروپا در حالی که تا پنج دقیقه‌ آخر سه بر صفر جلو بود، داوران به او پوئن اخطار دادند که باعث شد در خاک حریف قرار بگیرد و با دو بارانداز غافلگیر کننده کشتی را واگذار کند.
چمن‌گلی با بیان این که امیر علی اکبری پس از دو سال محرومیت شاهکار کرد، یادآور شد: علی اکبری دو سال از میادین دور بوده ، اما بسیار عالی در این رقابت‌ها ظاهر شد و حریفان خود را با اقتدار شکست داد. در کشتی فینال مقابل رضا کایالپ ترک که قهرمان اروپا و عنوان دار المپیک است بسیار خوب ظاهر شد، اما در آن کشتی هم داوران کار را از دست علی اکبری خارج کردند و با نفوذ ترک‌ها در داوری توانستند کایالپ را به مدال طلا برسانند. البته من مطمئن هستم که علی اکبری می‌تواند حتی در المپیک آینده یکی از مدال‌آوران ایران باشد.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان ایران، درباره استفاده نکردن از کشتی‌گیران اصلی با وجود حضور نامداران جهان در رقابت‌های دانشجویان جهان، گفت: ما از داشته‌های دانشجویی خود استفاده کردیم. هر چند که روزنامه‌های روس در آنجا می‌نوشتند که کشتی‌گیران روسیه دانشجو نیستند، اما ما به خاطر احترام به قوانین از کشتی‌گیرانی که دانشجو بودند استفاده کردیم. مثلا در اوزان 55 و 60 کیلوگرم محمد فقیری و عبدالمحمد پاپی دانشجو نیستند و یا در 84 کیلوگرم سن طالب نعمت پور از رقابت‌های یونیورسیاد گذشته است. زیدوند هم آسیب دیده بود و نمی توانست در این رقابت‌ها شرکت کند.
چمن‌گلی با بیان این که تیم ایران از نظر مدالی چهارم و از نظر امتیازی دوم شد، افزود: درست است که ما مدال طلا نگرفتیم،‌ اما از نظر امتیازی بعد از روسیه دوم شدیم و در رقابت‌های جهانی هم ملاک، امتیاز است. البته من معتقدم که در این رقابت‌ها حق گرفتن مدال طلا را هم داشتیم، اما متاسفانه نتوانستیم از بحث دیپلماسی در کشتی استفاده کنیم و امیدوارم که فدراسیون با یک رایزنی دقیق بتواند از حق بچه‌های ایران در رقابت‌های آینده دفاع کند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران، در پایان اظهار کرد: ما سرمایه‌های خوبی در کشتی داریم که نیاز به حمایت دارند تا به اوج برسند. مطمئن هستم که اگر حمایت مناسبی صورت بگیرد می‌توانیم در رقابت‌های آینده نتایج بهتری بگیریم.

دیدگاه‌ها