کد خبر : 1017995 | 14 مرداد 1392 ساعت 00:15 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌توانم حق هیچ کشتی‌گیری را پایمال کنم؛

چمن‌گلی: وجدانم راحت است

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نمی‌توانم حق هیچ کشتی‌گیری را پایمال کنم، خودم کشتی‌گیر بودم و خیلی ظلم دیدم به هیمن دلیل هیچ‌وقت حق هیچ کشتی‌گیری را ناحق نمی‌کنم.

چمن‌گلی:  وجدانم راحت است
  عبدالله چمن‌گلی درباره تکرار انتخابی اوزان 60 و 66 کیلوگرم کشتی فرنگی گفت: در مرحله نهایی انتخابی پاپی مقابل نوربخش به پیروزی ‌رسید و نوربخش حاجی‌پور را برد. حاجی‌پور هم از سد پاپی گذشت. البته پاپی در این دیدار مصدوم شد و به مبارزه ادامه نداد.
به نقل از فارس، وی ادامه داد: احساس کردیم پاپی می‌تواند در این وزن مثمر ثمر باشد. در کنار او محمد نوربخش هم در این مدت عملکرد خوبی داشته است و با حضور در اردوها پیشرفت زیادی کرده است. برای ما فرقی نمی‌کند کدام کشتی‌گیر به مسابقات جهانی برود. اگر این دو کشتی‌گیر به تورنمنت لهستان اعزام می‌شدند تکلیف مشخص می‌شد. شورای فنی در این موارد تصمیم گرفت و افراد بزرگی هستند که من نمی‌توانم نظر خودم را به آنها تحمیل کنم.
مربی‌ ارشد تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: برخی دوستان بحث دوپینگ را مطرح می‌کنند، اما پاپی در مسابقات آسیایی آزمایش داد و این موضوع مطرح نیست. پرونده پاپی شفاف است.
چمن‌گلی درباره 66 کیلو عنوان کرد: بیابانگرد کشتی‌گیر خوبی است و روند خوبی هم داشته است، اما در یونیورسیاد عملکرد خوبی نداشت و مسابقات جهانی هم از دانشجویان مهم‌تر است. زیدوند هم نفر دوم آسیا بود و حضور منظمی در اردوها داشته است، از طرفی با اجازه پزشک تحت عمل جراحی قرار گرفت که تصمیم بر انتخابی مجدد در این وزن گرفتیم. البته وی باید با نفرات دوم و سوم این وزن کشتی بگیرد و در صورت موفقیت با بیابانگرد مسابقه دهد.
وی تصریح کرد:‌ تمام کشتی‌گیران برای من قابل احترام هستند و وجدان خودم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. نمی‌توانم حق هیچ کشتی‌گیری را پایمال کنم؛ خودم کشتی‌گیر بودم و خیلی ظلم دیدم به همین دلیل هیچ‌وقت حق هیچ کشتی‌گیری را ناحق نمی‌کنم.
چمن‌گلی درباره 84 کیلو گفت: نوری کشتی‌گیر خوبی است که خیلی به او علاقه‌مندم و در اردو پیشرفت زیادی کرده است. حضور در مسابقات جهانی هنوز برای نوری زود است چون نعمت‌پور یک بار هم مقابل نوری به پیروزی رسیده بود نیازی به ادامه کار نداشت.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای 84 کیلوگرم انتخابی برگزار نمی‌شود؟ گفت: نمی‌توانیم جوانی که تازه اول راه است را به کشتی‌گیری مانند نعمت‌پور ترجیح دهیم و به مسابقات جهانی بفرستیم؛ نعمت‌پور از مدعیان جهان است. نظر کادر فنی انتخاب او بود. نوری هنوز میدان جدی آسیایی و جهانی ندیده است و اگر از حالا بخواهد وارد حاشیه شود خودش ضرر می‌کند؛ سال‌ها جا دارد و در آینده از او بیشتر خواهید شنید. نمی‌توانیم کشتی‌گیر را مدام در استرس ببریم. (این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قرار است در اوزان 60 و 66 کیلو انتخابی مجدد برگزار شود.)
مربی ‌ارشد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بهترین تصمیمات بر اساس عدالت و منافع ملی گرفته شده است. خودم برای نوری در مرحله نهایی مجوز گرفتم و حس کردم می‌تواند. اولین گام همواره سخت است، اما قول می‌دهم امسال اگر هم معایبی در فرآیند انتخابی بوده است، سال آینده اینطور نخواهد بود. تیمی را می‌خواهیم برای نخستین بار تیمی را به مسابقات جهانی ببریم تا همه احساس کنند که کشتی متعلق به همه است نه تنها افرادی خاص.
چمن‌گلی خاطرنشان کرد: امروز برای تمکین به قانون نتایج انتخابی را پذیرفتم؛ پای همه چیز ایستاده‌ام و باید عدالت رعایت شود. وجدانم راضی است چون آینده این تیم روشن است و اگر امسال هم نتیجه نگیرد سال آینده این نفرات جزو مدعیان اصلی اوزان خود خواهند بود.

دیدگاه‌ها