کد خبر : 1021768 | 20 شهریور 1392 ساعت 13:41 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

غفاری: باید فیلم حریفان‌مان را به‌دست آوریم

مربی تیم ملی زیر 17 سال فوتبال ایران گفت: باید هر طور شده فیلم حریفان‌مان را به دست آوریم چرا که شناخت آنها بسیار مهم است.

غفاری: باید فیلم حریفان‌مان را به‌دست آوریم
مهدی غفاری در مورد شرایط تیم ملی زیر 17 سال ایران گفت: کارهایمان را انجام دادیم و اردوهایی که لازم بوده برگزار کردیم اما دست و بال فدراسیون خیلی بسته است. از مهر سال گذشته که صعودمان به جام جهانی قطعی شد فدراسیون از لحاظ مالی دستش بسته شده که می‌بینید حتی به تیم بزرگسالان فشار آمده است. ما با این شرایط اردوهای داخلی خود را برگزار کردیم و به دنبال آماده‌سازی بودیم.
به گزارش فارس،وی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند گروه ایران در جام جهانی آسان است،‌اظهار داشت: دیگر در فوتبال آسانی وجود ندارد تمام کشورها برای ورزش به خصوص فوتبال هزینه می‌کنند مگر می‌شود تیمی به جام جهانی بیاید و خوب نباشد در جام جهانی هیچ چیز آسانی نیست و هر بازی برای تیم ملی حکم فینال را دارد.
مربی تیم ملی در مورد اینکه کادر فنی به شدت به دنبال فیلم تیم‌های همگروه (آرژانتین، کانادا و اتریش) هستند، خاطرنشان کرد: فیلم بازی‌های این سه تیم باید تهیه شود و کمیته جوانان آن را در اختیار کادر فنی قراردهد تیم‌های هم گروه ما در بخش پایه بسیار خوب هستند. در جام جهانی گذشته دو ماه قبل از بازی‌ها فیلم حریفان را بررسی کردیم و در شروع مسابقات دیدیم که آنها 6-7 تغییر داشتند. مربیان این تیم‌ها می‌گفتند در کشورشان بازیکنان زیادی وجود دارد که می‌توانند از آنها استفاده کنند. باید فیلم‌های حریفان‌مان را پیدا کنیم و در این ارتباط تلاش خود را انجام دهیم.
مربی تیم ملی زیر 17 سال در مورد اردوی آلمان عنوان کرد: 6-7 سال است که در این تیم کار می‌کنم و به خوبی می‌دانم یک بازی دوستانه خارجی به اندازه سه ماه تمرین در کمپ تاثیر دارد. کار کردن با این نوجوانان و جوانان 10 برابر سخت‌تر از رده بزرگسالان است. بازیکن بزرگسال همه چیز را از لحاظ فنی و تاکتیکی می‌داند اما باید این موضوعات را به بازیکنان نوجوان یاد داده شود بازی تدارکاتی ترس آنها را می‌ریزد و باعث می‌شود تجربه پیدا کنند. البته در کل ورزش ما اکنون مشکل مالی وجود دارد و می‌شنویم که خیلی از تیم‌ها بودجه کمی دارند اما حریفان ما چنین مشکلاتی ندارند و با تمام قوا به میدان می‌آیند. همیشه که تیم ما نمی‌تواند به جام جهانی برود. تیم‌های بزرگی به این مسابقات آمده و باید خودمان را آماده کنیم.
غفاری در مورد اینکه پرهیزگار اعلام کرده پاداش بازیکنان نوجوانان را پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد: با بازیکنانمان یک جوری کار کردیم که فقط به دنبال سربلندی کشور باشد هر چند مسائل مالی در هر چیزی تاثیرگذار است اما در این رده بازیکنان بیشتر دنبال پیشرفت هستند و می‌خواهند فوتبال یاد بگیرند آنها به دنبال پاداش نیستند اما گفتم موضوع مالی هم تاثیر دارد. به هر حال شرایط فدراسیون و ورزش کشور بسیار خاص است شما ببینید فدراسیون فوتبال 17 تیم ملی دارد و اگر هر کدام از این تیم‌ها یک بازی بخواهد به خارج برود ببینید چه هزینه‌ای می‌شود و تحریم‌ها هم مشکل زیادی برای ما به وجود آورده. اردوی آلمان هنوز صد در صد نیست و تمام تلاش‌مان را در این باره داریم انجام می‌دهیم انشاءالله بتوانیم به موفقیت برسیم.
وی در پایان گفت: از همه مردم و رسانه‌ها می‌خواهم تیم ملی را حمایت کنند هر تیمی که به جام جهانی می‌رود باید حمایت شود تا بتواند به نحو احسن کار خود را انجام دهد امیدوارم این بازیکنان نوجوان که نیاز زیادی دارند حمایت شوند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

دیدگاه‌ها