کد خبر : 1024796 | 20 مهر 1392 ساعت 08:09 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا برکنار شد

فدراسیون فوتبال استرالیا روز شنبه اعلام کرد هولگر اوسیک سرمربی تیم فوتبال این کشور را پس از آنکه این تیم روز جمعه در یک بازی دوستانه در پاریس شش بر صفر از تیم ملی فوتبال فرانسه شکست خورد، برکنار کرد.

 سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا برکنار شد
هر چند استرالیا به مرحله نهایی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل راه یافته است، شکست تیم ملی فوتبال استرالیا در پاریس مقابل فرانسه در پی شکست تحقیر آمیز شش - صفر ماه گذشته آنها مقابل برزیل در برازیلیا، روی داد.
فدراسیون فوتبال استرالیا فورا اعلام کرد علت برکناری اوسیک فقط این دو شکست نبوده است.
فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد :« این تصمیم پس از بررسی بازی های استرالیا در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 و بازی های دوستانه از جمله شکست شش - صفر مقابل برزیل در ششم سپتامبر و شکست شش - صفر مقابل فرانسه در روز جمعه، اتخاذ شد ».
اوسیک در جام جهانی 1990 که تیم ملی فوتبال آلمان به مقام قهرمانی جهان رسید در این تیم کمک مربی بود.
رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا گفت :« این تصمیم بر اساس مسائل بلند مدت جوان‌گرایی تیم ملی فوتبال استرالیا و آماده سازی ها برای جام جهانی و جام ملت های آسیا گرفته شد ».
وی افزود :« ما به این نتیجه رسیدیم که تغییر برای اجرای این اهداف ضروری است. من از کمک های اوسیک به فوتبال استرالیا تشکر می کنم ».
به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، اورلیو ویدمار دستیار اوسیک هدایت تیم ملی فوتبال استرالیا را در بازی دوستانه روز سه شنبه در لندن مقابل کانادا بر عهده خواهد داشت اما بعید است وی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا منصوب شود.
گاس هیدینگ هلندی یکی از گزینه ها برای این سمت است این در حالی است که مارسلو بیئلسا سرمربی سابق تیم ملی فوتبال شیلی و ژرار هولیه نیز ممکن است برای این سمت در نظر گرفته شوند.

دیدگاه‌ها