کد خبر : 1035165 | 08 بهمن 1392 ساعت 11:08 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

امانی: رئیسی‌کیا به فوتبال آمده تا مطرح شود

قائم‌مقام باشگاه راه‌آهن گفت: وجود افرادی چون رئیسی‌کیا فوتبال ما را نابود می‌کند.

امانی: رئیسی‌کیا به فوتبال آمده تا مطرح شود
کاظم امانی قائم مقام سابق باشگاه راه آهن سورینت چند ماه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. او در آن زمان درباره علت و اتفاقاتی که در این تیم رخ داده صحبتی نکرد اما هم‌اکنون امانی در گفت‌وگو با فارس یکسری مسائل را در باشگاه راه‌آهن افشا کرد که به سال گذشته مربوط بود و همچنین در مورد علت رفتنش مواردی را بیان کرد که در زیر می‌خوانیم.
آقای امانی ابتدا در مورد علت رفتنتان توضیح دهید.
ابتدا باید بگویم قصد نداشتم صحبت کنم اما زمانی که دیدم آقایان دست از رفتارهای خود برنمی‌دارند تصمیم گرفتم یکسری موارد را بیان کنم، پس از اتفاقاتی که در برنامه 90 بین مدیرعامل باشگاه و علی دایی صورت گرفت و مواردی از اتفاقات سال گذشته مطرح شد برای من ثابت شد که آقایان دارند بیراهه می‌روند و به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر در باشگاه نمانم.
وقتی احساس کردم افرادی که ادعای فوتبال پاک را دارند اما با ناپاکی دنبال نتایج هستند تصمیم گرفتم که عطای کار را به لقایش ببخشم و از این موضوع خوشحالم که این کار را کردم چرا که هم اکنون آرامش دارم، در یک سال و نیمی که در راه آهن حضور داشتم فقط برایم خفت بود، آقایان دست به کارهایی زدند که بعید بود افرادی که تازه وارد فوتبال شده‌اند به چنین حواشی‌ای دچار شوند.
مشکلاتتان با مسئولان باشگاه زیاد بود؟
متاسفانه آقای رئیسی‌کیا الفبای ابتدایی فوتبال را هم نمی‌دانست، محمد محمدی را همه می‌شناختند، او دروازه‌بان تیم ملی بوده و بقال سرکوچه هم او را می‌شناسد آنوقت این آقا به او می‌گوید در پست مهاجم بازی می‌کند یا هافبک!اصلاً در عالم فوتبال نبودند. از من می‌پرسیدند ما با پرسپولیس هم بازی می‌کنیم؟! بعد وقتی که ما در بازی رفت با تراکتورسازی بازی کردیم آنها به من گفتند که خدا را شکر که کارمان تمام شد بعد من گفتم لیگ برتر است بازی برگشت هم وجود دارد که کارمان سخت‌تر است. گفتند که ما به تبریز نمی‌رویم! متأسفانه آنها ابتدایی‌ترین چیزها را در فوتبال نمی‌دانستند بعد همیشه پشت سر پیشکسوتان صحبت می‌کردند. متوجه شدیم منظور آقایان از کار فرهنگی چیست، منظورشان این بود که با دوار صحبت کنند! نمی‌دانم اسم این موضوع را چه بگذارم باشگاهی که کمیته انضباطی آن را محکوم کرده است، چگونه ادعای ارائه فوتبال پاک دارد؟! با این فوتبال به جایی نمی‌رسیم افرادی امثال این آقایان وارد فوتبال شده‌اند که ناکارآمد هستند و فوتبالی‌ها بیرون مانده‌اند. من در دهه 70 هفت هشت سال مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی بودم اما این همه ادعای فوتبالی ندارم.
شما از مسائل به وجود آمده در باشگاه راه‌آهن خبر داشتید؟ آیا موارد را به کمیته انضباطی انتقال دادید؟
من زمانی مطلع شدم که در برنامه 90 دایی و رئیسی‌کیا با یکدیگر بحث کردند پیش از آن اطلاعی از اتفاقات رخ داده نداشتم اما زمانی که از این موضوع مطلع شدم مسئله را با بابک زنجانی در میان گذاشتم او به من گفت که به کارم ادامه دهم.
پس زنجانی هم از این مسائل باخبر بود؟
بله من این موارد را به زنجانی انتقال دادم جلسه سه نفره‌ای هم بین من، رئیسی‌کیا و زنجانی برگزار شد و تمام مسائل در آن جلسه عنوان شد.
از اتفاقاتی که سال گذشته افتاد و چک‌هایی که کشیده شد خبر نداشتید؟
چک‌ها توسط من و رئیسی‌کیا امضا می‌شد اسناد آن هم موجود است او به من گفت که می‌خواهم یک شخص دیگر را هم برای امضای چک اضافه کنم اما من مخالفت کردم اتفاقاتی در باشگاه رخ می‌داد که من مقابل آن می‌ایستادم فردی 8 ساعت کار کرده بود آن وقت برایش 170 ساعت رد شده بود! من چک این افراد را امضا نمی‌کردم اما او اصرار کرد که شخص سومی اضافه شود.
او چه کسی بود؟
پیشنهاد داد تا آقای زندی چک‌ها را امضا کند من گفتم که نیازی نیست اما اگر اصرار بر این امر دارید من دیگر نباشم او هم این موضوع را پذیرفت و خیلی راحت زندی به جای من چک‌ها را امضا می‌کرد من تمام موارد باشگاه را کنترل می‌کردم نه به خاطر مبالغ آن بلکه به خاطر اینکه بیهوده هزینه‌ای صورت نگیرد حتی خریدهای میوه را هم کنترل می‌کردم اما درست یک ماه پس از این اتفاق همان مواردی به وجود آمد که همه می‌دانیم آقایانی که ادعا دارند همین الان نمی‌توانند توپ فوتبال را از هندبال تشخیص دهند من این موضوع را ثابت می‌کنم باشگاهی که هم‌اکنون با بازیکنان خوب و سرمربی با تجربه در قعر جدول قرار دارد معلوم است که چه اتفاقاتی درون آن رخ می‌دهد تا زمانی که هرم مجموعه غلط باشد و وضعیت دیکتاتوری در این باشگاه حکمفرما باشد شرایط بهتر از این نمی‌شود من می‌خواستم زودتر از این باشگاه را ترک کنم اما در رودربایستی با برخی افراد قرار گرفته بودم اما زمانی که از این موارد مطلع شدم دیگر گفتم به نفعم نیست در باشگاه بمانم.
ماجرای دعوایتان چه بود؟
روزی رئیسی‌کیا پشت در اتاقم آمد و بلندبلند داد می‌زد که می‌خواهم یک قائم‌مقام آدم‌حسابی بیاورم که آدم باشد او این مسئله را دو سه بار تکرار کرد بی‌احترامی‌های او هر روز بیشتر می‌شد او مدتی گفت که حقوق مرا قطع کنند کارهای بچه‌گانه‌ای می‌کرد و پس از اتفاقاتی که در آن روز افتاد و جلوی سه چهار نفر از مسئولان باشگاه به من بی‌احترامی می‌کرد بیرون آمدم و به او فهماندم که آدم حسابی چه کسی است.
و اینکه بین شما و او درگیری به وجود آمد و مثل اینکه با مشت به صورت او زدید؟!
به هر حال زمانی که مشکلی به وجود می‌آید طرف مقابل را ناز نمی‌کنیم متاسفانه این آقا کارهایی می‌کرد که بسیار خجالت‌آور بود پس از اینکه دایی در دیدار با سپاهان اعلام کرد که داور غش کرده او می‌خواست در مورد این موضوع موضع‌گیری کند من جلوی او را گرفتم گفتم به باشگاه ما چه ربطی دارد پس از آن او با یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه کرد و گفت اگر این مسئله اثبات نشود باید با دایی برخورد شود. خودش می‌گفت که پیش از اینکه وارد فوتبال شود 10 دقیقه هم این رشته را تماشا نکرده اصلا نمی‌دانست فوتبال یعنی چه اگر ادعایی نداشت مشکلی نبود اما مشکل اینجا بود که با توجه به اینکه اطلاعاتی نداشت اما مدعی بود با سیاسی‌کاری‌هایی که صورت می‌گیرد وضعیت این رشته را به هم زده‌اند آنها می‌خواهند در فوتبال حاضر شوند تا خود را مطرح کنند اما چنین مطرح کردنی درست نیست می‌خواهند یک شبه راه صد ساله را بروند برخورد آنان با بازیکنان درست نبود او یک روز می‌گفت با بازیکن برخورد کنید عصر آن روز با آن بازیکن عکس یادگاری می‌گرفت اصلا روی حرف خود ثبات نداشت روزی به علی دایی پیامک داده بود که از امروز دیگر خبری از هواپیما نیست و باید با اتوبوس سفر کنیم پول ناهار را نمی‌دهیم و چندین موارد دیگر. دایی در جواب گفت که خجالت نمی‌کشید؟ او اعلام کرد که قصدم این بود که انگیزه بازیکنان را بیشتر کنم بعد از حرفش برگشت آخر اگر منطقی صحبت می‌کنید روی حرف خود بایستید اگر احساساتی هم هست که دیگر نمی‌توان حرفی زد. از دیگر کارهای این آقا این بود که زمانی که بحث حضور میلاد کمندانی در پرتغال مطرح شد او به من اس‌ام‌اس داد که بروم سفارت پرتغال و این موضوع را با آنها در میان بگذارم که او بازیکن ما بوده و من گفتم این مسئله چه ارتباطی به سفارت پرتغال دارد گفت شما این کار را انجام دهید بعد که چند نفر با او صحبت کردند سرانجام کوتاه آمد و این کار را انجام نداد. هر روز یک مقوله را مطرح می‌کرد واقعا در مدتی که در باشگاه حضور داشتم خون دل خوردم امیدوارم که هم‌اکنون هم راه‌آهن موفق باشد البته با این مدیریتی که وجود دارد بعید می‌دانم که نتیجه‌ای حاصل شود اما حیف است که چنین بازیکنان و مربیان خوبی نتوانند نتیجه بگیرند. مطمئن باشید تا زمانی که افرادی چون رئیسی‌کیا در فوتبال حضور دارند نتیجه بهتر از این نخواهد شد و نابود می‌شود. هیچ‌کس سر جای خود نیست باید به افرادی چون دایی و قلعه‌نویی که برای فوتبال زحمت کشیده‌اند احترام بگذاریم نه اینکه با یکسری حرف‌ها و کارهایی آنها را زیر سوال ببریم.

دیدگاه‌ها