کد خبر : 1059841 | 25 اسفند 1392 ساعت 09:42 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

مدال‌های معتمد و کرمی و عدم رویارویی مستعان

رقابت‌های بین‌المللی تکواندو هلند در حالی اولین روز خود را پشت سرگذاشت که باقری معتمد و کرمی موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند و هادی مستعان هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با نماینده رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکرد.

مدال‌های معتمد و کرمی و عدم رویارویی مستعان
به گزارش ورزش سه و به نقل از فدراسیون تکواندو، چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی تکواندو هلند از روز گذشته در آیندهون آغاز شد که تیم ایران موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز توسط دو تکواندوکار المپیکی خود شد و سه نماینده دیگر کشورمان از رسیدن به مدال بازماندند.
در وزن منهای 58 کیلوگرم هادی مستعان نماینده ایران بود که بعد از پیروزی برابر "قطنانی" از آلمان و "لاواله" از کانادا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برای پیکار با نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان نرفت و از دور مسابقات خارج شد.
در این وزن "براگانکا" از پرتقال طلا گرفت. "خلیل صاف وان" از استرالیا به نشان نقره دست یافت و "ابراگیموف" از آذربایجان به همراه "لوانت تونکات" از آلمان به نشان برنز دست پیدا کردند.
در وزن 68- کیلوگرم تیم ایران دو نماینده داشت که بهنام اسبقی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی 2013 جهان بعد از استراحت در مرحله نخست "کرول پاولز" از هلند را 9 بر یک از پیش رو برداشت ولی دور سوم 6 بر 3 مغلوب "مارک لوپز" تکواندوکار با تجربه آمریکا شد و از دور مسابقات کنار رفت. محمد باقری‌معتمد دیگر نماینده ایران که نشان نقره المپیک را در کارنامه داشت، بعد از استراحت در مرحله نخست، کار خود را با پیروزی 4 بر صفر مقابل "اسکیل" از اتریش آغاز کرد. وی سپس "پیتر لوپز" از پرو را 10 بر 9 شکست داد و دور چهارم در پیکار با "جنینگ" تکواندوکار المپیکی آمریکایی‌ها 5 بر 2 صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه یافت.
دارنده مدال نقره المپیک که دو بار در بازی‌های المپیک 2012 و مسابقات جهانی 2011 در دیدار پایانی مغلوب "سروت تزگل" ترکیه‌ای شده بود این بار برای رسیدن به دیدار پایانی مسابقات هلند رودروی وی قرار گرفت و با ارائه یک مبارزه هوشمندانه 5بر3 حریف خود را شکست و به دیدار پایانی راه یافت. معتمد در بازی پایانی مغلوب "دانیل مانز" آلمانی شد و به نشان نقره دست یافت. در این وزن "مارک لوپز" و "سروت" روی سکوی سوم ایستادند.
یوسف کرمی سرگروه با تجربه و عنوان‌دار تیم ملی کشورمان که بیش از یکسال از میادین تکواندو به دور بود و با بازگشت به تیم ملی، مسابقات فکورانه و خوبی را در آیندهوون به نمایش گذاشت و به نشان برنز دست یافت و نشان داد که با تمرین و تمرکز بیشتر می‌تواند باز هم برای تکواندوی ایران افتخار آفرین باشد.
وی در وزن 87- کیلوگرم و در سه مبارزه متوالی "سیمون هال" از آلمان (8 بر صفر) ، "الیاس بنخاطب" از هلند(9 بر یک) و "برگ رون" از کانادا (2 بر یک) را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. کرمی در این مرحله یک بر صفر مقابل "دیائه" از فرانسه شکست خورد و به همراه "ولادیسلاو" از روسیه به نشان برنز دست پیدا کرد.
در این وزن "دیائه" طلا گرفت و "رادیک عیسی اوف" آذربایجانی که در لیگ ایران با هوگوی "استیل البرز" به میدان می‌‍رفت، هم نقره گرفت.
در وزن 80- کیلوگرم فرزاد عبداللهی نماینده ایران بود که ابتدا "سردیک" از کانادا را 12 بر 2 شکست داد ولی در ادامه یک بر صفر به "والنزولا" از مکزیک باخت و حذف شد. در این وزن "آرون کوک" از جزایر "من" طلا گرفت. "محمد لوتلو" از انگلیس به نشان نقره دست یافت و "سلوکوف" از بلاروس و "فرناندز" از پرتقال به نشان برنز مشترک رسیدند.
"آرون کوک" تکواندوکار انگلیسی الاصل تیم جزایر "من" قبل از المپیک 2012 با فدراسیون تکواندو انگلیس به مشکل خورد و از این کشور جدا شد. به جای وی "لوتلو" راهی المپیک شد که دیدار پایانی رقابت‌های هلند از این جهت حساس و دیدنی بود که "کوک" مقابل رقیب خود به میدان رفت و 10 بر 8 به پیروزی رسید.
این رقابت‌ها امروز (یکشنبه) هم در آیندهون پیگیری می‌شود.

دیدگاه‌ها