کد خبر : 1149398 | 30 خرداد 1393 ساعت 12:15 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

پیروانی: فشار روی دژاگه بالاست

کارشناس فوتبال گفت: فشار روی اشکان دژاگه بالاست و باید با گذشت زمان به او فرصت داد.

پیروانی: فشار روی دژاگه بالاست
 افشین پیروانی با حضور در برنامه ورزشی و مردم در خصوص تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه اظهار داشت: در گروهی قرار داریم که هر 3 تیم از ما قوی‌تر هستند. نباید توقع داشته باشیم که در این گروه فوتبال هجومی ارائه دهیم. فکر می‌کنم بهترین روش این بود که حالت تدافعی داشته باشیم و چشم به ضدجمله داشته باشیم. با این امکانات و لیگی که داریم صعود به جام جهانی بزرگترین اتفاق بود و یک امتیاز مقابل نیجریه نتیجه خوبی بود.
وی ادامه داد: تمام تیم خوب بازی کردند و به نظرم پولادی و رضا قوچان‌نژاد از سایر بازیکنان برتر بودند. در نیمه دوم هم تیموریان دوندگی بیشتری داشت. کی‌روش به این دلیل قصد داشت که بازیکنان را زودتر در اختیار داشته باشد که با آنها زندگی کند و شرایطشان را متوجه شود.
پیروانی در مورد انتخاب اوبی میکل به عنوان بهترین بازیکن ایران و نیجریه خاطرنشان کرد: فیفا را خیلی نباید ملاک قرار داد زیرا ما هم بهترین تیم آسیا هستیم اما در رده‌بندی شرایطمان متفاوت است.
وی در مورد اینکه کدام قسمت در بحث عدم دریافت گل نقش بیشتری داشته گفت: خط هافبک مهم ترین پست فوتبال است. بازیکنان هافبک تاثیر زیادی دارند حقیقی هم در درون دروازه خوب ظاهر شد و توانستیم دروازه خود را بسته نگه داریم.
پیروانی افزود: بازی مقابل آرژانتین سخت است. نیجریه بازیکنی نداشت که تکنیک فردی داشته باشد اما اگر قرار باشد به مسی فضا بدهیم شرایط سخت می‌شود. به دی‌ماریا، آگرو و مسی نباید فضا بدهیم. همان سیستم دفاعی با نیجریه داشته باشیم اما در بازی با آرژانتین باید خط هافبک ما فاصله کمتری داشته باشد.
وی در مورد عملکرد اشکان دژاگه تصریح کرد: فشار روی دژاگه بالاست. همان طور که دیدید مسی هم فشار زیادی را متحمل می‌شد و پس از گلی که به ثمر رساند خوشحالی زاید الوصفی را داشت. به نظرم بهترین بازیکن این جام تاکنون روبن است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
پیروانی در مورد اینکه آیا بازی تیکی‌تاکای عمرش تمام شده است گفت: ببینید اسپانیا زمانی شکست خورد که بارسلونا نتوانست در چند ماه اخیر نتیجه بگیرد. به نظرم باید دل‌بوسکه باقی بماند و تیم را جوان کند. امسال شرایط آلمان و هلند بهتر از تیم‌های دیگر است هر چند که دوست دارم برزیل قهرمان شود اما فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد.
این کارشناس در خصوص تمدید قرارداد کی‌روش تصریح کرد: نگه داشتن کی‌روش امری لازم است اما اینکه بخواهد در این برهه از زمان صحبت‌هایی در مورد رفتن انجام دهد درست نیست. البته او از این کار خود 2-3 هدف دارد اول اینکه بار فشار نتایج را برای خود پایین بیارود دوم اینکه به همه بگوید فدراسیون فوتبال ایران مرا نمی‌خواهد و سوم اینکه هر تیم دیگری می‌خواهد با او صحبت کند.

دیدگاه‌ها