کد خبر : 1165119 | 11 مرداد 1393 ساعت 15:25 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

مقصر دانستن داور رفتار نخ‌نما شده‌ای است

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن می‌گوید تقصیر ناکامی خود و تیم را به گردن داوران انداختن رفتاری نخ‌نما شده است.

مقصر دانستن داور رفتار نخ‌نما شده‌ای است
صادق رئیسی‌کیا در پاسخ به این سوال که آیا منظور وی از ضعف فنی و کمبود آمادگی جسمانی تیم راه آهن در مسابقه نخست مقابل استقلال متوجه کادر فنی راه آهن بوده است یا خیر، گفت: متاسفانه در بین عده‌ای از اهالی فوتبال اعم از مدیر و مربی و بازیکن و...مرسوم شده به جای آن که واقع‌بینانه به بررسی علل و عوامل مستقیم و موثر در ناکامی و ضعف یا موفقیت خود در مسابقه بپردازیم به صدها علت و عامل بعید و غیرمستقیم و بسیار کم تاثیر یا بی تاثیر از قبیل نحس یا خوش یمن بودن فلان نفر یا فلان استادیوم می‌پردازیم.
به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: همچنین یا تقصیر ناکامی خود و تیم را به عهده داوری، زمین مسابقه، حرف و عملکرد فلان شخص یا فلان مسئول و فلان دستگاه یا فلان مصاحبه و فلان اتفاق می‌اندازیم و این عملکرد و رفتارهای ضعیف و نخ نما در فوتبال باعث شده از تمرکز روی وظایف و مسئولیتهای اصلی خود و برطرف کردن نقاط ضعفمان و ارتقا مهارت و دانش و بهره برداری درست و منطقی از تجربیات خود و دیگران غفلت کنیم و زیان این غفلت هم در نهایت به فاصله گرفتن مردم و مسئولین از فوتبال و ضعف کیفی فوتبالمان در ابعاد مدیریتی و فنی و آموزشی و علمی و...منتهی خواهد شد.
مدیرعامل باشگاه راه‌آهن افزود: مطمئنم که کادر فنی راه آهن و در راس آن حمید استیلی که از ارزشهای بزرگ فوتبال و ورزش ما و باشگاه ریشه‌دار راه آهن تلقی می‌شود تحلیل و بررسی واقع بینانه، علمی، موشکافانه و مستمر نسبت به نقاط ضعف و قوت تیم ما و رقبا دارد، منظور و مقصود من یادآوری این نکته به خودم و همکارانم و اطمینان دادن به مردم و جامعه فوتبال و مسئولان بوده که ما در باشگاه راه آهن نگاه مسئولانه و نقادانه به عملکرد و نقاط ضعف و قوت خود داریم و از توسل به فرافکنی و رفتارها و گفتارهای غیرمسئولانه خودداری می‌کنیم‌. این امر را به عنوان منش و مکتب حرفه‌ای باشگاه راه آهن در صدر همه اصول و راهبردهای خود قلمداد می‌کنیم و خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا جوانانی همچون ایمان شیرازی، حسن جوادی، نادر صفرزایی و قدرتی پور از تیم راه آهن جدا شدند، گفت: جدایی این دوستان نیز با نظر کادر فنی و در جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به آینده آنها و فراهم شدن امکان ادامه حیات فوتبالی آنها در دیگر باشگاهها در شرایطی که باشگاه راه آهن در معضلات مالی بود صورت گرفت، بنابراین روند بازیکن سازی و توجه به جوانان و تقویت فوتبال پایه همچنان در کانون توجه ماست. ما جوانانی همچون علی علی پور، محمد حسین پور، بهنام برزای، میلاد و مهرداد محمدی (دوقلوهای راه آهن) و... را داریم که حضورشان در جمع ما و در لیگ برتر تثبیت شده است.
رییسی‌کیا گفت: طبیعتا اولویت ما کشف و تربیت استعدادهای فوتبالی برای اضافه شدن آنها به تیم بزرگسالان خود و کاهش هزینه‌های مستقیم مربوط به خرید بازیکن و در وهله دوم درآمدزایی در یک روند تدریجی از محل صدور مجوز انتقال بازیکنان زیر 23 سال خود و ترانسفر آنان به باشگاههای خارجی و داخلی است.

دیدگاه‌ها