کد خبر : 1185490 | 26 آبان 1393 ساعت 16:12 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

رودباریان بهترین گلر ایران برابر کره جنوبی

عابدزاده، رحمان احمدی و حسن رودباریان با بسته نگه داشتن دروازه ایران در 2 بازی برابر کره جنوبی در تاریخ بازی هایمان برابر این تیم، بهترین مردان هستند.

رودباریان بهترین گلر ایران برابر کره جنوبی
به گزارش "ورزش سه"، برخی از بازی ها برای ایران برابر کره جنوبی، بازی های سختی بوده و معیار گل های میانگین دریافتی ابدا نشان دهنده برتری یا ضعف کسی نیست چنانچه ناصر حجازی در 5 بازی 6 گل خورده و یا میانگین 1.2 آماری نه چندان خوب را دارد اما او به قطع یکی از 2 گلر برتر ایران در عرصه تاریخی فوتبال ملی مان بوده است.

6دروازه بسته
عابدزاده، رودباریان، رحمان احمدی، بهروز سلطانی، منصور رشیدی، مودت 6 مردی بودند که دروازه خود را برابر کره جنوبی بسته نگه داشتند. در این میان عابدزاده و رحمان احمدی رودباریان در 2 بسته دروازه ایران را بسته نگه داشتند، با این حال بهترین گلر ایران عابدزاده بوده که در این 2 بازی حساس گل ایران را نجات داده است و البته رودباریان از حیث آمار بهتر بوده چرا که در یک 90 دقیقه و یک 117 دقیقه که در میدان بوده (طبعا 207) دقیقه دروازه ایران را بسته نگه داشته است.

رکورد خوب مهدی رحمتی
رحمتی در 5 بازی سه گل دریافت کرده است و آمار میانگین او در این 5 بازی 0.6 گل خورده بوده است رحمتی از حیث میانگین مرد هفتم ایران در این عرصه است.

حجازی ماندگار
بیشترین بازی را برابر کره جنوبی در میان دروازه‌بان ها حجازی انجام داده است. حجازی 5 بازی کرده و 6 گل خورده است. او در 2 بازی سال 50 و 56، هربار 2 گل خورده و تنها 4 گل را در این 2 بازی خورده است. حجازی ماندگار، آمار خوبی در این عرصه نداشته و میانگین گل های دریافتی او 1.2 است و سرانجام در این عرصه رتبه هشتم به حجازی اختصاص دارد.

برومند و تجربه تلخ
2 گل دریافتی برومند در یک چهارم نهایی جام ملت های 2000 آسیا، برومند را به عنوان مرد نهم معرفی می‌ دارد. اگر دایی در دقیقه 90 بازی با کره جنوبی سوتی نمی‌ داد حالا آمار برومند بهتر بود. او در 2 بازی 3 گل خورد و میانگین 1.5 گل دریافتی را در هر بازی دارد.

2 گل با ارزش های متفاوت
احمد سجادی، نیما نکیسا و ابراهیم‌ میرزاپور به طور میانگین در هر بازی برابر کره 2 گل خورده اند. نکیسا 2 گل در یک بازی، سجادی 4 گل در 2 بازی و میرزاپور 6 گل در 3 بازی دریافت داشته است. در این میان میرزاپور یک بار هم در آسیایی 2002 بوسان دروازه ایران را 120 دقیقه برابر کره جنوبی بسته نگهداشت، او در جریان نتیجه پیروزی بار برابر کره در جام ملت های 2004، 3 گل خورد اما عملکردش خوب بود، نکیسا هم در آن بازی تاریخی 2 گل خورد اما 6 گل خورد، این سه در رتبه دهم، یازدهم و دوازدهم قرار دارند و براساس ارزش عملکرد میرزاپور دهم، نکیسا یازدهم و سجادی دوازدهم هستند.

غلامپور و جعفرزاده بدترین
در مقدماتی جام‌جهانی 94، غلامپور برابر کره در تنها بازی اش 3 گل بد خورد. در دیدار اولمان در سال 1337، علی جعفرزاده، 5 گل خورد و عملکرد این ها ضعیف ترین ها را می‌ سازد.

دیدگاه‌ها