کد خبر : 1189819 | 16 آذر 1393 ساعت 12:15 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

شاه حسینی: ترسی از مناظره با حسن‌زاده ندارم

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید احکامی که منجر به برگزاری بازی تراکتورسازی و استقلال و بازی تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن با تماشاگر شده‌اند، مشخصا دارای ابهام هستند.

شاه حسینی: ترسی از مناظره با حسن‌زاده ندارم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، عبدالرحمان شاه حسینی، درباره احکامی که اخیرا توسط کمیته انضباطی صادر شده است و مورد اعتراض تیم‌های مختلف قرار گرفته شده است گفت: تمام مصادیق اخیر که شامل ابهامات و نقض قوانین بوده است، توسط یک سری از مراجع ذی صلاح پیگیری شده است و امیدوارم اشخاصی که تخلف کرده‌اند تنبیه شوند چراکه این مراجع به دنبال مبارزه با بی قانونی هستند. تمامی اقدامات بررسی شده است و قرار است به زودی متخلفان معرفی شوند.

او درباره ماجرای برگزاری بازی تراکتورسازی و استقلال با تماشاگر و اتفاقاتی مبهم در چگونگی برگزاری بازی پرسپولیس و ذوب آهن با تماشاگر افزود: احکامی که به آنها اشاره شد مشخصا دارای ابهام هستند. نمی‌شود که حکم به یکباره اجرا نشود. البته بخشی از مشکل به خود مقررات برمی‌گردد که به خودی خود ایراد دارند. مثلا در قانون آمده که حکم مربوط به برگزاری بازی بدون تماشاگر قابل اعتراض است، اما در قانونی دیگر داریم که می‌توان بدون بررسی اعتراض، آن حکم را اجرا کرد. مثلا فرض بگیرید که امروز یک تیم را محکوم می‌کنیم که بدون تماشاگر به میدان برود و ان تیم هم فردا بازی دارد. آنها هم بلافاصله اعتراض کنند ولی جلسه کمیته استیناف دو روز بعد باشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ طبیعتا بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. اما مشکل آنجایی رخ می‌دهد که دو روز بعد درحالی که بازی هم برگزار شده است، کمیته استیناف حکم را رد می‌کند.

رئیس سابق کمیته انضباطی فوتبال ایران اضافه کرد: اگر کمیته استیناف چنین حکمی را رد کند، آیا حق اجحاف شده قابل اعاده خواهد بود؟ راه کار این مسائل این است که اگر بازی را بدون تماشاگر کردیم، کمیته استیناف سریعا جلسه تشکیل دهد و هرحکمی که بدهد هم اجرا شود.

وی با اشاره به آرایی که در چند وقت گذشته از سوی کمیته انضباطی صادر و از سوی استیناف رد شده است بیان کرد: ما آمار وحشتناکی در اختیار داریم که احکام چند وقته اخیر کمیته انضباطی از سوی کمیته استیناف رد شده است. در بحث های حقوقی وقتی تعداد قابل توجهی از احکام صادر شده توسط یک نهاد قانونی، از سوی یک نهاد قانونی بالاتر رد شوند، نشان دهنده مشکلات زیادی است و این آمار درحال حاضر قابل توجه است.

شاه حسینی در پایان و در پاسخ به این سوال که ایا آمادگی مناظره با حسن‌زاده را درباره مسائل یاد شده دارد یا نه، اظهار کرد: من ترسی ندارم و هیچ‌گاه از مناظره فرار نکرده ام و آماده این مسئله هستم.

دیدگاه‌ها