کد خبر : 1195542 | 16 دی 1393 ساعت 13:12 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه دیدارهای ایران - بحرین

به مناسب دیدار ایران و بحرین در مرحله نهایی مسابقات جام ملت های آسیا در روز یکشنبه، سعی کردیم نگاهی گذرا به تاریخچه دیدار بین این دو تیم بیاندازیم که ذکر بعضی از نکات آن خالی از لطف نیست.

تاریخچه دیدارهای ایران - بحرین
به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی ایران و بحرین از شهریور 53 تا آبان 90، پانزده بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن 7 پیروزی برای ایران، 4 پیروزی برای بحرین بود و 4 دیدار نیز به تساوی کشیده شده است. بیشترین دیدار این دو تیم تاکنون در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بوده است که در 3 دوره با یکدیگر همگروه شدند و طی آن 6 دیدار برگزار نمودند که با دو پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای بحرین و 3 تساوی انجام پذیرفتند.

از نکات جالب توجه اینکه تنها پیروزی بحریینی ها در این قسمت یکی از تلخ ترین و یکی از پیروزی های ایران از شیرین ترین خاطرات فوتبالی ایرانی ها را رقم زده است. بازی جنجالی 29 مهر 80 که در منامه انجام شد و با پیروزی پرحرف و حدیث 3 ـ یک بحرینی ها پایان پذیرفت و مانع صعود ایران و نسل طلایی دهه 80 فوتبال ما به جام‌جهانی 2002 گردید و پیروزی یک ـ صفر ایران در روز 18 خرداد 84 در تهران و در حضور یکصدهزار تماشاگر به جام‌جهانی 2006 آلمان گردید.

اما از نکات جالب توجه دیدار دو تیم پیروزی های پرگلی بود که برای ایران به وقوع می‌ پیوست. دو برد 6 ـ صفر، 3 برد 3 ـ صفر و یک برد 4 ـ 2 برای ایرانی ها رقم خورد و البته بحرینی ها نیز مقابل ایران یک بار به پیروزی 3 ـ یک و یک بار نیز به پیروزی 4 ـ 2 رسیدند.

این دو تیم تاکنون دو مرتبه در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر رفته اند که متاسفانه هر دو دیدار با پیروزی بحرینی ها پایان پذیرفت.

در مرحله نهایی جام ملت های آسیا نیز دو تیم فقط یک بار به مصاف یکدیگر رفتند که با نتیجه 4 ـ2 به سود ایران خاتمه یافت که ماحصل آن دیدار رسیدن به عنوان سومی در مسابقات جام ملت های آسیا در چین گردید.

15 دیدار؛ 7 برد ایران، 4 برد بحرین، 4 تساوی، 30 گل زده ایران، 12 گل زده بحرین
مقدماتی جام‌جهانی: 6 دیدار، 2 برد ، یک باخت، 3 تساوی، 9 گل زده ، 4 گل خورده
مقدماتی جام ملت ها: 2 دیدار، یک برد، یک باخت، 3 گل زده، یک گل خورده
بازی های آسیایی: 2 دیدار، یک برد، یک تساوی، 6گل زده
دیدارهای دوستانه: 2 دیدار، 2 باخت، 2 گل زده، 5 گل خورده
جام ملت ها: یک دیدار، یک برد، 4 گل زده، 2 گل خورده
مقدماتی المپیک: یک دیدار، یک برد، 3 گل زده
غرب آسیا: یک دیدار، یک برد، 3 گل زده

دیدگاه‌ها