کد خبر : 1196311 | 20 دی 1393 ساعت 13:21 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

من و مرزبان روی فرم‌ترین مربیان لیگ هستیم

هسلر: بازیکنان ایران با ادب هستند

توماس هسلر سال ها بعد از آن ضربه کاشته های اعجاب انگیز در مشهد حضور دارد و دستیار سرمربی پدیده است.

هسلر: بازیکنان ایران با ادب هستند
به گزارش "ورزش سه"، این مربی آلمانی که کمتر مصاحبه می کند در مصاحبه مفصل با ورزش سه به سوالات ما پاسخ داد:

شناخت زیادی از ایران نداشتم

من قبل از اینکه به ایران بیایم شناخت زیادی از فوتبال ایران نداشتم و فقط می دانستم 2 بار در جام جهانی بازی کرده و یک بار در جام جهانی 1998 مقابل ایران بازی کردیم. ایرانی ها چند بازیکن در بوندس لیگا داشتند و بیشتر مهدوی کیا را می شناختم و بعد هم بازیکنانی مثل علی دایی، علی کریمی، کریم باقری و وحید هاشمیان را یادم می آید. این بازیکنان در بوندس لیگا خوب بودند.

از انتخابم راضی هستم

قبل از اینکه به ایران بیایم خیلی ها می گفتند ، کیفیت فوتبال ایران خوب نیست. اما زمانی که آقای مرزبان به من پیشنهاد دادند قرار شد چند روزی به ایران بیایم و شرایط اجتماعی اینجا را ببینم. وقتی به مشهد آمدم همراه آقای مرزبان شهر را دیدم و به جاهای مختلف مشهد رفتیم. به حرم امام رضا(ع) رفتیم و از استادیوم ثامن دیدن کردیم. بعد از اینکه که مردم مشهد را دیدم احساس خوبی داشتم و فهمیدم قرار است در جامعه خوبی زندگی کنم. بعد از اینکه صحبت های مالی را کردم قرار شد به آلمان برگردم که با خانواده ام صحبت کنم. یک هفته که گذشت در کلن با آقای مرزبان جلسه ای داشتم و در همان جلسه اعلام کردم به ایران می آیم و از این انتخابم راضی هستم.

امام رضا در قلب مردم ایران است

وقتی به حرم امام رضا(ع) رفتم در این مورد تحقیق و پرس و جو کردم. واقعا حرم امام رضا در مشهد یکی از بزرگترین عبادتگاه های جهان است که تا حالا دیدم.بعد از توضیحاتی که آقای مرزبان و مسوولان باشگاه به من دادند به این باور رسیدم که امام رضا در قلب ایرانیان است و اطمینان و اعتماد بزرگی در مردم ایران بوجود آورده است و مردم حس خاصی دارند.

من و مرزبان روی فرم ترین مربیان ایران هستیم

در مشهد اوقات بیکاری را بیشتر با آقای مرزبان می گذرانیم و بیشتر در سالن وزنه هستیم. من ورزش را بعد از خداحافظی از بازیگری فراموش نکردم و ورزش رکن اساسی زندگی ماست. به همین خاطر من و مرزبان روی فرم ترین مربیان ایران هستیم.

بازیکنان حس خوبی به من دادند

وقتی به مشهد آمدم و با بچه های پدیده برخورد داشتم متوجه شدم بازیکنان در مورد من تحقیق کردند و از آقای مرزبان خواسته بودند که در مورد گذشته و تاریخ هسلر به آنها توضیحاتی بدهد. به هر حال من دو بار در جام جهانی با تیم آلمان بودم و یک قهرمان جهان شدیم و به همین واسطه بازیکنان شناخت داشتند. بازیکنان از همان اول احساس خوبی به من داشتند و ارتباط خوبی برقرار کردیم.اتفاقا گاهی اوقات بازیکنان پیش من می آیند و سوالاتی می پرسند که من از طریق مترجم و آقای مرزبان اطلاعات را به آنها انتقال می دهم.

چرا مردم کم به ورزشگاه می آیند؟

فوتبال ایران بازیکنان خوبی دارد و تیم ها خوب بازی می کنند اما من از کم بودن تماشاگران در استادیوم ها تعجب می کنم چون مردم به فوتبال علاقه دارند اما خیلی کم به ورزشگاه می آیند. اتفاقا دربی تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس را دیدم و از دیدن تماشاگران زیاد خوشحال شدم و امیدوارم در تمام استادیوم ها این اتفاق بیافتد و مردم به ورزشگاه بیایند تا فوتبال شور و هیجان داشته باشد.

برای ایران آرزوی موفقیت می کنم

اطلاعات زیادی از تیم ملی ایران برای مسابقات جام ملت های آسیا ندارم اما می دانم ایران بازیکنان خلاق و تکنیکی دارد که می توانند در آسیا موفق باشند. این بازیکنان می توانند فوتبال با کیفیتی را بازی کنند. برای ایران درجام ملت های آسیا آرزوی موفقیت می کنم.

از مرزبان چیزهای زیادی یاد می گیرم

در ذهن من این است که با پدیده موفق شوم و از کار در این باشگاه لذت می برم. جالب است بدانید از آقای مرزبان به عنوان سرمربی چیزهای زیادی یاد می گیرم و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد. فکر می کنم پدیده در پاین فصل جزو 5تیم بالای جدول باشد و ما می توانیم با بازی های خوب سهمیه آسیایی بگیریم. در حال حاضر فقط به پدیده فکر می کنم نه به کار در تیم های دیگر.

به همسرم گفتم، ایرانی ها مهربان هستند

مردم مشهد و کلا ایرانی ها مردم مهربانی هستند و این چیزی است که قبل از سفر همسرم به ایران به او گفتم. به نظر من در ایران امنیت و مسائل اجتماعی خوبی وجود دارد. تمام چیزهایی که برای زندگی می خواهم در مشهد فراهم است و مشکلی ندارم.

پاس گل اول به ایران را دادم

راستش فکرش را نمی کردم روزی به ایران بیایم و در این کشور کار کنم اما از این انتخاب راضی هستم. فقط یادم می آید در جام جهانی مقابل ایران بازی کردم و پاس گل اول را هم دادم.

باز هم با مرزبان کار می کنم

من و آقای مرزبان از قبل با هم ارتباط داشتیم و در یک کنگره بین المللی با هم آشنا شدیم و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد. اگر آقای مربان سال آینده به تیم دیگری برود من با کمال میل قبول می کنم چون تیم خوبی هستیم و می توانیم با هم راحت کار کنیم.

عاشق سوپ های ایرانی هستم

از بین غذاهای ایرانی عاشق سوپ های ایران هستم و به همین دلیل آقای مرزبان می گوید من عاشق سوپ خورهای دنیا هستم!(با خنده) همیشه وقتی به آلمان می روم از ایران پسته، زعفران ، هل و.. می برم.

ایرانی ها خیلی ساده عکس می گیرند

جامعه فوتبالی ایران برای من خیلی جالب است. مثلا در آلمان یا کشورهای دیگر من را می شناسند اما طرف من نمی آیند اما در فرودگاه های ایران و جاهای دیگر مردم خیلی ساده و با محبت به سمت من می آیند و عکس می گیرند. این مردم فوتبالی حس خوبی به من می دهند.

بازیکنان ایران با ادب هستند

وقتی در اردوی کیش بودیم بازیکنانی که از تیم های دیگر در هتل ما بودند مثل استقلال و پرسپولیس پیش من آمدند و عکس گرفتند. آقای مرزبان به توضیح داد این بازیکنان از کدام تیم ها هستند. بازیکنان ایران شخصیت مهربان و دوست داشتنی دارند. می توانم بگویم بازیکنان ایرانی خیلی با ادب هستند و نظم فوتبالیست های ایرانی برای من جالب بود که سر موقع تمرین می کنند .

خوشحالم در کشوری با تاریخ بزرگ زندگی می کنم

همراه همسرم دو روز به تهران سفر کردیم و در این دو روز اکثر جاهای ایران را دیدیم. ما به کاخ سعد آباد رفتیم و من واقعا خوشحالم که در کشوری با تاریخ چند هزار ساله و تمدن بزرگ زندگی می کنم.

فوتبال ایران باید آکادمی حرفه ای داشته باشد

فوتبال ایران اگر می خواهد پیشرفت کند باید قدم های رو به جلوبا فشار بالا بردارد. باید فوتبال ایران آکادمی های حرفه ای داشته باشد چون نخبگان خوبی در ایران هستند و باید از این پتانسیل استفاده کنند. باشگاه باید ورزشگاه ها را تجهیز کنند و برای مردم تسهیلات بگذارند تا مردم بدون مشکل برای تماشای بازی ها به ورزشگاه بیایند. فوتبال ایران می تواند با انجام این کارها پیشرفت کند.

شکست دادن تراکتور بهترین خاطره ام بود

در این مدت که در پدیده کار می کنم شکست تراکتورسازی در جام حذفی و در تبریز جزو خاطرات خوبم بوده که فوق العاده بود و این بازی جو جالبی داشت. باخت به نفت تهران در مشهد هم از بدترین خاطرات من در جام حذفی بود.

مصاحبه از نیلوفر واشقانی

دیدگاه‌ها