کد خبر : 1238297 | 15 اردیبهشت 1394 ساعت 11:12 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

رییس هیأت مدیره استقلال خبر داد:

ورود مجلس به موضوع تغییر مکانیسم واگذاری

مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال عنوان کرد بعد از برگزاری سه دوره مزایده در طرح دیگری که کمیسیون مجلس ارائه می دهد مکانیسم واگذاری باید تغییر کند .

ورود مجلس به موضوع تغییر مکانیسم واگذاری
نجف نژاد در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، گفت: با توجه به اینکه به اتمام فصل نزدیک می شویم و این زمان فرصت مناسبی برای تدوین برنامه های فصل آینده و همچنین جذب بازیکن در تیمها است. باید هرچه زودتر شرایط واگذاری صورت بگیرد. ما تا آخرین روز به کار خودمان ادامه می دهیم، اما برای فصل آینده هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

روش مزایده در شان سرخابی نیست

آقای پورحسینی کار خودش را خوب انجام داده است، اما برای ورزش کشور زیبنده نیست که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر کدام حداقل با 20 میلیون هوادرار به این شکل به مزایده گذاشته شوند و تکلیف آنها هم مشخص نشود. حتی اگر شما بخواهید خانه هم بخرید باز هم اگز شما را چندین بار بی نتیجه برای بازدید ببرند و برگرداند، عزت نفس شما می شکند. پس نتیجه می گیریم که این روش برای واگذاری پسندیده نیست.

روش مزایده جواب نمی دهد

آنچه که بیش از واگذاری برای مجلس اهمیت دارد و بر آن تاکید داشتند آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است که قطعا شکننده است. شرایط واگذاری، اداره و آینده دو باشگاه در گرو این واگذاری خواهد بود و هدف اصلی این است که استقلال و پرسپولیس قوی تری داشته باشیم. سازمان خصوصی سازی و اقتصاد در سه مرحله ای که دو باشگاه به مزایده رسید قطعا به این نتیجه رسیدند که این روش جواب نمی دهد.

طرح دو فوریتی واگذاری سرخابی در مجلس تدوین می شود

برای نمایندگان مجلس هم برگزاری مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تجربه خوبی بود تا به این نتیجه برسیم که باید مکانیسم جدیدی برای واگذاری مطرح و به صورت دو فوریتی در مجلس تصویب شود. باید در این در بحث واگذاری آینده دو باشگاه تضمین شود. به عقیده من حتی باید دو سال اول به صورت آزمایشی اینکار انجام شود. چون اینجا ما بحث واگذاری یک کارخانه ، کالا یا زمین را نداریم بلکه باید خیلی به این بحث دقت کینم.

استقلال و پرسپولیس باری به دوش دولت نیستند

شما از من در مورد واگذاری دو باشگاه به بخش دولتی یا نیمه خصوصی سوال می کنید. باید بگویم کهاگر دولت می توانست این دو باشگاه را خوب ادراه کند دیگر مشکلی نبود. ما ارگانهای دولتی زیادی داریم که با وجود اینکه مکرر در قانون از انجام کارهای اجرایی منع شده اند، مثل قارچ در همه جا هستند و کار اجرایی می کنند. باید این را بدانیم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باری به دوش دولت نیست، بلکه اداره دو باشگاه در حقیقت به سود آینده خود آنها است. برای همین هم من تاکید دارم که باید دو سال اول به صورت آزمایشی انجام شود.

باید اهلیت ورزشی و فردی افراد برای واگذاری تایید شود

پیش از واگذاری باید اهلیت اشخاص تایید شود. یعنی باید اهلیت ورزشی و فردی آنها از چند طریق به اثبات برسد و مورد تایید قرار بگیرد. بیشتر کسانی که در مزایده شرکت می کنند دنبال اسم هستند که نام آنها در کشور مطرح شود . این دو باشگاه حتی مورد توجه افراد ساسی هم هستند چونمی توانند از این طریق برای تبلیغات خودشان استفاده کنند. برای همین هم باید خیلی شمرده تر و سنجیده تر حرکت کرد.

سرخابی فرصت هستند، نه تهدید!

نباید این بحث پیش بیاید که فکر کنیم حتما باید دو باشگاه را بفروشیم و فکر کنیم که دولت قصد دارد از دست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خلاص شود. این دو باشگاه فرصت هستند نه تهدید! برای همین هم فراکسیون ورزش آماده است که جلسه ای با وزارت ورزش و اقتصاد و سازمان خصوص سازی بررسی طرح دیگری مورد بررسی قرار بگیرد. مهم این است که شئونات دو باشگاه حفظ شود.

مکانیسم واگذاری تغییر می کند

آیا نبود خریداربرای باشگاه استقلال به این علت بوده که شما بخاطر حضور در مجلس، از ابتدا می دانستید که در نهایت تکلیف دو باشگاه در مزایده مشخص نمی شود؟ نجف نژاد پاسخ داد که همانطور که آقای پورحسینی گفته است هم استقلال خریدار دارد و هم پرسپولیس. این بحثهایی که مطرح می شود. خوشبختانه وزارت اقتصاد با دقت خوبی این مسایل را پیگیری می کند. روش مزایده جواب نداد و فکر می کنم برگزاری سه جلسه مزایده هم کافی بوده است. باید مکانیسم جدید در نظر گرفت که من در حال حاضر نمی توانم آن را رسانه ای کنم. هیات ریسه فراکسیون ورزشی مجلس حتی آمادگی تصویب طرح دو فوریتی را در مجلس دارد تا ره چه زودتر تکلیف دو باشگاه مشخص شود.

حقوق بازیکنان دیر یا زود دارد، اما ..

نجف نژاد در پاسخ به این سوال که با حضور او در رای هیات مدیره استقلال قرار بود پولی به باشگاه تزریق شود، او پاسخ داد که پرداخت پول بازیکنان دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. وقتی یک اسپانسری داری که آماده همکاری است. باید بدانیم که آن سرمایه گذار هم دنبال هزینه فایده است. درست است که اسپانسرها دنبال خدمت کردن هستند ولی به هر حال سود متعارفی هم باید برای آنها داشته باشد. درست مثل این است که شما ساختمانی را اجاره کنی و هر روز برای آن مشتری بیاید، به طور قطع باعث معذب شدن ساکنین می شود. همین شرایط برای اسپانسرها هم وجود دارد. هیات مدیره فراکسیون ورزشی و هیات مدیره باشگاه استقلال راهکارهایی را برای حل این بحث و پس از آن پاسخگویی تعهدات به بازیکنان، کادر فنی و همه زحمت کشان باشگاه خواهیم بود.

ادامه همکاری با کادرفنی و مدیر عامل مشخص نیست

پایان فصل شرایط مناسبی برای برنامه ریزی برای تیم و جذب بازیکن است و اگر به زودی بحث واگذاری حل نشود. قیمت و فرصت های موجود بای استقلال و پرسپولیس از بین می رود. ما تا روز آخر در استقلال هستیم و تدبیر امور را به دست می گیریم. اما واقعیت این است که ادامه همکاری کادرفنی، مدیران هنوز روشن نیست.

دیدگاه‌ها