کد خبر : 1240983 | 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:39 | 161.4K بازدید | 0 دیدگاه

جمع بندی بی طرفانه از حوادث تبریز

توطئه نبود اما حق با تراکتوری هاست

در شرایطی که سفر رئیس جمهوری به تبریز باز هم تب موضوع اتفاقات روز پایانی لیگ در ورزشگاه یادگار امام را در حد اکثر نگه خواهد داشت، فضای رسانه ای و اجتماعی ایران همچنان به دنبال ریشه یابی این حوادث است.

توطئه نبود اما حق با تراکتوری هاست
به گزارش "ورزش سه"، در 72 ساعت گذشته روزنامه‌نگاران، طرفداران فوتبال، مدیران و مسوولان سیاسی در گفت و گوهای مختلف درباره این موضوع اظهار نظر کرده اند که جمع بندی این صحبت ها در این مطلب پیش روی شما قرار می گیرد:

*تبریزی ها به جد عقیده دارند که حق شان در بازی پایانی لیگ برتر پایمال شده است . مواردی که آنها بدان استناد می کنند شامل این نکات است:قضاوت جهت دار علیرضا فغانی،قطع خطوط ارتباطی در دقایق پایانی و ارسال خبر غلط به نیمکت تراکتورسازی که منجر به کاهش تلاش آنها برای گلزنی مقابل نفت شده است.

1029058

*موضوع قطع خطوط ارتباطی البته بیراه نیست اما به نظر نمی رسد که اراده ای برای آن وجود داشته است.خبرنگاران شاغل در حوزه تراکتور می دانند همیشه و در روزهای برگزاری بازی های مهم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام اختلال مخابراتی به دلیل کمبود ظرفیت خطوط پیش می آید و این چیز تازه ای نیست. ضمنا شواهد دقیق و محکمی درباره تماس اطرفیان تراکتور و البته خبرنگاران حاضر در ورزشگاه به بیرون برای اطلاع از نتیجه بازی سپاهان و انجام ماموریت خبری وجود دارد.

*موضوع عدم اطلاع از نتیجه دقیق بازی سپاهان و سایپا موضوعی است که حیطه مسوولیت آن مربوط به خود تراکتوری هاست و نباید هیچ فرد دیگری را در آن مقصر قلمداد کنند.طبعا برای تیمی که داعیه قهرمانی لیگ را دارد و از نظر فنی هم شایسته این موضوع است ،باید برای این امور افرادی را در کنار خود داشته باشد تا در لحظات حساس حرف بی سیم چی یا ناظر لیگ مورد استناد قرار نگیرد.آنها به سادگی می توانستند نتیجه بازی سپاهان از خبرنگاران یا گزارشگر شبکه استانی آقای ساعی سوال کنند.

1029064

*تراکتورسازی از موضوع عدم اطلاع از نتیجه بازی سپاهان متضرر نشده است.آنها با یک یار کمتر در شرایطی بودند که نمی شد تصور کرد بتوانند با تغییر فرم بازی به نفت گل بزنند. در این باره به نظر نفت بیشتر آسیب دیده چون اگر به بازیکنان تراکتور دستور حفظ نتیجه داده شده باشد تنها کار برای نفت که برد می خواست سخت شده است.البته نفت هم حملات خودش را انجام داد و دو بار هم صاحب موقعیت شد که ارسلان مطهری و حسین ابراهیمی این موقعیت ها را با خودخواهی از دست دادند.پس اگر منصف باشیم آنها هم چندان از این بابت لطمه نخورده اند.

*این موضوع که بلندگوی ورزشگاه یادگار امام خبر از جشن قهرمانی داده اند نیز صحت ندارد. البته بلندگوی ورزشگاه این کار را انجام داده اما پس از پایان بازی و در شرایطی که هواداران داخل زمین بودند. گوینده ورزشگاه در این شرایط مردم را به بازگشت به سکوها و انجام مراسم(حرفی از قهرمانی زده نشد)دعوت کرد.

1029066

*در لحظه ای که بخشی از هواداران تراکتور به داخل زمین هجوم می اورند عده دیگری نیز در حال شکستن صندلی ها و اعتراض هستند و همین مساله نشان می دهد بخشی از ورزشگاه از نتیجه بازی سپاهان باخبر بوده اند. موضوع همراهی بازیکنان در جشن هم دو وجه دارد تعدادی از آنها فقط به صرف همراهی و تعدادی هم بدون علم به تصور قهرمانی ...

*مهم ترین موضوع بازی تراکتور و نفت به علیرضا فغانی داور بازی برمی گردد و حالا می شود ادعا کرد قضاوت این داور در بازی پایانی تاثیر اصلی را در عدم قهرمانی تبریزی ها داشته است.حتی اگر اخراج آندرانیک تیموریان درست انجام شده باشد پنالتی روی فرید بهزادی کریمی آنقدر واضح است که نمی توانید از اشتباه فغانی چشم پوشی کنید.فغانی البته در اخراج آندو هم سخت گیری کرده.کارت زرد آندو به دلیل طول دادن شادی بعد گل و کارت زرد دوم به دلیل درگیری لفظی با بازیکن نفت. باید از فغانی پرسید که حتی در صورت رعایت قانون چرا بازی را مدیریت نکرده است. همچنین اشتباه او اعلام نکردن خطا روی فرید کریمی نیز قابل بخشش نیست...او با این دو تصمیم به نوعی تاثیر مستقیم روی نتیجه بازی گذاشت اگرچه حتی با حضور آندو و اعلام شدن آن پنالتی هم ممکن بود اتفاقات دیگری رخ بدهد.

1002768

*در مجموع این جمله حسنی خو، مدیرکل حراست ورزش که اتفاقات ورزش که اتفاقت رخ داده فنی بوده و در حیطه مسائل پشت پرده نیست (با علم به سلامت علیرضا فغانی)قابل قبول است اما به نظر باید از تراکتورسازی و هوادارانش دلجویی مفصلی صورت بگیرد، آنها حق دارند ناراحت و خشمگین باشند و البته اداره کنندگان فوتبال باید صدای آنها را بشنوند و دل شان را بدست بیاورند .شاید حضور رئیس جمهوری در تبریز این اتفاق را رقم بزند.

دیدگاه‌ها