کد خبر : 1263570 | 08 شهریور 1394 ساعت 12:40 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: فوتبال گوام چگونه پیشرفت کرد؟

تیم ملی گوام، خود را برای تقابل با تیم ملی ایران، برترین تیم آسیا آماده می‌کند و تمام تیم و کادر فنی، در حال حاضر در شهر اوزاکا ژاپن و با سخاوتمندی فدراسیون ژاپن که برای آنها این امکانات را فراهم کرده، دور هم جمع شده اند.

یادداشت: فوتبال گوام چگونه پیشرفت کرد؟
به گزارش "ورزش سه"، در طول دهه‌ ی اخیر، فدراسیون فوتبال ژاپن از حامیان پیشرفت فوتبال در گوام بوده است.اعضای تیم ملی گوام نیز در مراسمی جمع شدند تا از زحمات ژاپن و کمک‌هایش به این کشور، قدردانی کنند.

در سال 2003، ژاپن سوگائو کامبه، یکی از مربیان تحصیل کرده اش را به گوام فرستاد تا روی تیم‌های پایه این کشور کار کند. گوام سال 1996 به سختی به عضویت فیفا در آمده بود. کامبه با تیم ملی گوام و تیم های پایه کار کرد و یک ساختار خوب و با برنامه که شامل آکادمی یونایتد ایرلاین می‌شود در این کشور به وجود آورد.

پس از پیوستن کامبه به یکی دیگر از کشورهای آسیایی، نوریو سوکیتاته در سال 2005، روند پیشرفت در فوتبال گوام را در پیش گرفت. سوکیکاته 6 سال در گوام سپری کرد و یک تیم ملی قدرتمند را به وجود آورد که موفق شد در سال 2009، اولین پیروزی اش در بازی‌های تحت نظارت فیفا را مقابل مغولستان به دست آورد. آنها سپس مقابل ماکائو به یک تساوی 2-2 رسیدند و موفق شدند برای اولین بار به دور نیمه نهایی رقابت‌های شرق آسیا برسند. جیسون کانلیف و یان ماریانو که در حال حاضر در اردوی این تیم در اوزاکا هستند، نقش مهمی در این موفقیت در سال 2009 ایفا کردند.

گوام سپس در سال 2011 موفق شد دومین پیروزی اش در بازی‌های فیفا را به دست آورد. آنها مقابل آمریکن سامائو در جام اقیانوس آرام به پیروزی رسیدند. دیلان ناپتویی، بازیکن فعلی گوام، در آن موقع 16 ساله بود که موفق شد اولین گل ملی اش را به ثمر برساند.پس از حضور گری وایت روی نیمکت این تیم، گوام موفق شده خود را از رده ی 194 به رده ی 146 رنکینگ فیفا برساند که بالاترین رده ی تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

همچنین فدراسیون ژاپن، نقش مهمی در ساخت آکادمی فوتبال در کشور گوام و پیشرفت فوتبال جوانان در این کشور داشت. آنها هم از لحاظ سخت افزاری و هم مالی، گوام را کمک کردند تا پایه ی خوبی برای آینده ی فوتبالش داشته باشد.

موفقیت‌های فوتبالی گوام

حمایت‌های فوتبال ژاپن از گوام، بلاخره جواب گرفت و در حال حاضر، گوام در صدر جدول مقدماتی جام جهانی، بالاتر از عمان و ایران قرار گرفته و همچنین در مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیز تا دور دوم صعود کرده است. حال آنها با تیم اول آسیا در ورزشگاه آزادی که حدود 100 هزار نفر گنجایش دارد، روبرو خواهند شد. پس از دیدار با ایران، گوام مقابل عمان قرار خواهد گرفت، کشوری که در حال حاضر در رده ی صدم جهان است و آنها امیدوارند که در زمین خود، با حضور هوادارانی که پرچم گوام را در دست دارند، به یک سطح جدید و رکورد جدیدی برسند.



دیدگاه‌ها