کد خبر : 1265952 | 18 شهریور 1394 ساعت 15:10 | 116.1K بازدید | 8 دیدگاه

با مسوولان کرواسی هم مسیر نیستم

برانکو: من حلال مشکلات کرواسی هستم

سرمربی کروات پرسپولیس در گفتگویی به حضور نامش در بین گزینه های نیمکت تیم ملی کرواسی واکنش نشان داد و البته به نظر می رسد حضورش در تیم ملی کشورش با توجه به صحبت هایش بعید باشد.

برانکو: من حلال مشکلات کرواسی هستم
به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس در حالی که نام برانکو ایوانکوویچ برای حضور روی نیمکت کرواسی مطرح شده است این مربی به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد 15 سال است برای سرمربیگری تیم ملی کرواسی کاندید هستم، آنها هر گاه دچار مشکل می‌شوند اسم من به عنوان حلال مشکلات مطرح می‌شود.

15 سال است گزینه نیمکت کرواسی هستم

کاندید بودن من برای حضور در تیم ملی کرواسی به این دوره بر نمی‌گردد. من 15 سال است که کاندید سرمربیگری در تیم ملی کرواسی هستم اما در تمام این مدت یکسری مسائل با هم جور نشدند که این اتفاق روی دهد. اوج موفقیت یک مربی به سرمربیگری در تیم ملی کشورش می‌رسد. در تمام این سال‌ها هر گاه تیم ملی کرواسی وارد بحران شد، بلافاصله اسم من به عنوان حلال مشکلات مطرح می‌شود. من انکار نمی‌کنم که دو سال قبل هم از سوی «شوگر» صحبت‌هایی با من شد ولی این موضوع برای دو سال قبل بود.

کسی زنگ نزده و نمی توانم درباره اما و اگرها حرف بزنم

به حرف‌های اینگونه نمی‌توان پرداخت. در این مقطع نه کسی زنگ زده، نه کسی دعوت کرده و نه کسی نظر من را در این مورد خواسته است. این سوال نسبی و درباره موضوعی نامشخص است و نمی‌توانم به آن جواب بدهم. باید بپذیرید که تصمیم در این باره اصلا ساده نیست. پس نمی‌توان با توجه به اما و اگرها درباره آن صحبت کرد. قبل از همه اینها نیز باید به وظیفه مشخصی اشاره کنم که نسبت به پرسپولیس دارم.

با مسوولان فدراسیون کرواسی هم عقیده و مسیر نیستم

طبیعی است که در هر کشوری بویژه حول و حوش تیم ملی آن مسائل و حاشیه‌های گوناگونی وجود دارد. این مشکل در تمام تیم‌های ملی دنیا وجود دارد و در کرواسی هم مشکلات خاصی بوده و هست. من مثل دیگران با بعضی مسائل نمی‌توانم کنار بیایم. هر فردی برای خود اصول و قوانینی دارد. من با بعضی افراد که در فوتبال کرواسی قدرتمند هستند در یک مسیر نیستم به خاطر همین، راه خودم را می‌روم و وارد بعضی مسیرها نمی‌شوم.

مطمئن بودم در کنار بازیکنانم از بحران خارج می شویم

در هر مرحله چالش‌های خاص خود را دارید. ما به خاطر بازی که بازیکنان ما انجام می‌دادند، به خاطر کار صادقانه‌ای که از آنها می‌دیدیم مطمئن بودیم از بحران نتیجه خارج می‌شویم. به خاطر تلاش و انرژی که بچه‌ها به خرج می‌دادند تردید نداشتیم. هواداران هم می‌دانستند در شروع کار با چه مشکلاتی روبرو بودیم. آنها به ما و تیم اعتماد به نفس دادند و ما به تیم اعتقاد داشتیم. می‌دیدیم که پرسپولیس در بهترین مسیر برای رسیدن به خواسته‌ها قرار دارد. فقط باید نتیجه می‌گرفتیم و حالا برای رسیدن به قهرمانی همزمان در جام حذفی و لیگ برتر تلاش می‌کنیم.

توانایی بازیکنان را در انتخاب سیستم لحاظ کردیم

من جزو اولین نفراتی بودم که سیستم 1-3-2-4 را اجرا کردم. بعد در ایران چه در انتخابی جام جهانی و چه در قهرمانی آسیا آن را اجرا کردیم. 10 سال پیش تقریبا 80 درصد تیم‌ها با این روش بازی می‌کردند. حال سیستم جدیدی که داریم، روشی است که با توجه به بازیکنان تحت اختیار و فرهنگ فوتبال پرسپولیس ترتیب دادیم. ملاک ما توانایی بازیکنانی است که در اختیار داریم. دلیل دیگر این بود که می‌خواستیم به شکلی متفاوت از سال‌های اخیر پرسپولیس و سایر تیم‌ها بازی کنیم. تیم دیگری نباید مثل پرسپولیس بازی کند. فرهنگ فوتبال پرسپولیس را هم به عنوان تیمی که هجومی بوده درک کردیم و کاملا آگاهانه و نه فقط برای متفاوت بودن به این ریسک دست زدیم. می‌خواستیم و می‌خواهیم یک کیفیت مضاعف را ارائه کنیم.

در هر خط یک لیدر داریم

ما در ابتدای فصل مشکل داشتیم. بچه‌ها باید با نفرات جدید و روش جدید آشنا می‌شدند ولی الان تیم داریم. می‌توانیم کار تیمی انجام بدهیم. ایده آل این است که در هر خط یک لیدر داشته باشید. در دفاع بازیکنی مثل بنگر را داریم که بازیکن خیلی خوبی برای بازی تیمی است. او هم شخصیت مثبتی دارد و طوری کار می‌کند که گویی تازه به فوتبال آمده و انگیزه بالایی دارد. کاپیتان هادی را داریم که در لحظات سخت، سرنوشت ساز است. دو شیر جوان به نام‌های امید عالیشاه و مهدی طارمی در حال رشد برای لیدر شدن در تیم هستند. آنها حالا حالاها برای پیشرفت فضا دارند. ما اینجا یک گروه بازیکن جوان، کاربلد و با پتانسیل بالا داریم.

دیدگاه‌ها