کد خبر : 1267112 | 23 شهریور 1394 ساعت 10:25 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

از جوانان انتظاری نداریم

مظاهری: برای کسب سهمیه کار سختی داریم

نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم ملی بوکس گفت: با نتایجی که در تایلند کسب شده کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک پیش رو خواهیم داشت.

مظاهری: برای کسب سهمیه کار سختی داریم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مسابقات قهرمانی آسیا در حالی طی دو هفته گذشته به میزبانی تایلند برگزار شد که تیم ملی بوکس کشورمان با ترکیب 10 مشت زن راهی محل برگزاری مسابقات آسیایی شد و در پایان با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. سجاد محرابی نماینده وزن 75 کیلوگرم، حسن شاهینی نماینده وزن 81 کیلوگرم و رضا مرادخانی نماینده وزن 91 کیلوگرم نفراتی بودند که به مدال برنز دست یافتند.

علی مظاهری در مورد نتایج کسب شده تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: با توجه به اینکه از نتایج کسب شده در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی اطلاعات کاملی ندارم، طبیعتا نمی‌توانم در مورد نتیجه اظهار نظر کنم، اما فکر می‌کنم با نتایجی که در تایلند کسب شده کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک پیش رو خواهیم داشت؛ چرا که ازبکستان و قزاقستان از حریفان جدی ما در تمام مسابقات هستند.

وی در ادامه افزود: برای کسب سهمیه المپیک مثل گذشته قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و در رنکینگ آسیا نفرات اول و دوم که قزاقستان و ازبکستان هستند را در بالا و پایین جدول قرار می‌دهند و ملی‌پوشان ما برای رسیدن به فینال محکوم به شکست این حریفان قدرتمند هستند. با این حساب شکست آنها کار سختی است و کسب سهمیه المپیک برای ما دشوار است، اما امیدوارم در مسابقات جهانی ملی‌پوشان بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

مظاهری در پاسخ به این سوال که آیا با حضور ملی پوشان در مسابقات برون مرزی کسب سهمیه المپیک آسان‌تر می‌شود یا خیر، گفت: حضور تیم ملی در مسابقات برون مرزی برای بوکسورها بسیار مفید است، اما مهمترین نکته اینکه ملی پوشان را راهی چه مسابقاتی کنیم؟ تیم ملی در اسلواکی بهترین نتیجه را کسب کرد، اما باید بررسی کنیم و ببینیم ملی‌پوشان ما در آن رقابت‌ها با چه بوکسورهایی رقابت کردند. برای موفقیت بوکس کشورمان باید ملی‌پوشان با قهرمانان جهان و آسیا در یک رینگ مبارزه کنند نه اینکه در تورنمنت چهار جانبه بازی کنند.

وی در مورد جوانگرایی که در تیم ملی شده، گفت: خوشبختانه در تیم ملی جوانگرایی شده و خیلی نمی‌توانیم از نفرات جوان انتظارات زیادی داشته باشیم اما معتقدم برای کسب سهمیه المپیک از هر کسی که توان به دست آوردن سهمیه‌ را دارد باید استفاده کنیم. اینجا بحث ملی‌ در میان است نه بحث شخصی.

مظاهری در پاسخ به این سوال که قطعا شما در مسابقات جهانی غایب خواهید بود. آیا برای حضور در المپیک برزیل تصمیمی دارید یا خیر، گفت: برای حضور در مسابقات جهانی نفراتی که سهمیه را کسب کردند می‌توانند شرکت کنند و طبیعتا با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکردم؛ نمی‌توانم در مسابقات جهانی حضور داشته باشم، اما یک دوره مسابقات آسیایی فروردین‌ماه قرار است برگزار شود که حتما برای کسب سهمیه المپیک در آن مسابقات شرکت خواهم کرد.

کاپیتان تیم ملی بوکس در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: من برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی مدت‌هاست تمام حریفانم را آنالیز می‌کنم. تنها به نماینده قزاقستان باخته‌ام که با تمرین مداوم قطعا می‌توانم او را شکست دهم. انشاءالله با تمام وجود تلاش خواهم کرد تا سهمیه المپیک را در مسابقات آسیایی برای خودم و کشورم کسب کنم.


دیدگاه‌ها