کد خبر : 1269031 | 30 شهریور 1394 ساعت 15:20 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز دقیق بازی ایران و استرالیا؛

به مردان چپ دست باختیم

در روزی که توماس ادگار ستاره استرالیایی ها مقابل ایران غایب بود، پائول کارول به خوبی بار حمله تیم را به دوش کشید.

به مردان چپ دست باختیم
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران از روز دوشنبه بازی های خود در مرحله سوم و آخر جام جهانی را آغاز کرد و در اولین دیدار این دور؛ 3 بر صفر نتیجه را به استرالیا واگذار کرد.علیرضا طلوع کیان، کارشناس آنالیز عملکرد کلی ایران در این بازی را مورد بررسی قرار داده است.

تیم والیبال استرالیا در این بازی با این آرایش به مصاف ایران رفت:

2گویمر

17کارول 9استاپلس
13 واکر 14 پاسور 12موته

در اولین نگاه متوجه یک تفاوت عمیق در تیم استرالیا خواهیم شد که با دیگر تیمهای حریف ایران متفاوت بود. در تیم استرالیا سه بازیکن چپ دست وجود داشت: پاسور تیم ، 13 واکر دریافت کننده قدرتی و 17 کارول همان قطر پاسور تیم استرالیا که در پایان بازی با 24 پوئن موفق امتیاز آورترین بازیکن میدان شد.

نکته قابل ذکر این است که بازی با چنین تیمی متفاوت با بقیه حریفان است. اصلی ترین موضوعی که باعث عدم موفقیت در دفاع روی تور تیم ایران بود همین موضوع می باشد که برای یک بازیکن راست دست ،دفاع کردن بازیکن چپ دست دشوار است و تبحر بالایی را می طلبد.

البته موضوع دومی در دفاع روی تور ایران این بود که اکثر حملات تیم استرالیا به اصلاح در زاویه انجام می شد یعنی مسیر حملات این تیم از منطقه 2 استرالیا به 1 ایران و از منطقه 4 استرالیا به 5 ایران بوده است که عدم دفاع موفق دفاع های کنار و وسط جای تعجب دارد.

1040732

لازم به ذکر است تیم ایران در این بازی در حمله روند رو به رشدی داشت و از استرالیا بهتر عمل کرد. ولی در دفاع روی تور وضعیت خوبی نداشتیم که در بالا به آن پرداخته شد. در این دیدار تیم ایران 55 امتیاز از حمله کسب کرد در حالی که تیم استرالیا 45 حمله موفق داشت.

دیدگاه‌ها