کد خبر : 1269595 | 01 مهر 1394 ساعت 17:25 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

به اسم بازیکن توجه ندارم

دایی: فنایی در 90 حرفش را تغییر داد

سرمربی صبای قم به عملکرد داور بازی جام حذفی تیمش با تراکتورسازی تبریز اعتراض کرد و معتقد بود یک پنالتی برای آنها گرفته نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی صبا و سپاهان شرکت کرد و بعد از تبریک عید قربان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

فرکی استاد من است

مطمئنا یک بازی سخت دیگر در پیش داریم. سپاهان احتیاج به تعریف من ندارد چون آنها سال‌هاست با مدیریت خوب توانستنه‌اند جزء تیم‌های بالای جدول باشند. قهرمان فصل گذشته هستند و در حال حاضر در جایگاه دوم جدول قرار دارند. آقای فرکی سرمربی سپاهان نیز استاد بنده و مربی بزرگی است که سال‌ها نزد ایشان بودم و چیزهای زیادی یاد گرفتم.

سپاهان را آنالیز کردیم

سه امتیاز بازی با سپاهان ارزش زیادی دارد چون می‌تواند کمک زیادی به ما داشته باشد تا خودمان را به بالای جدول نزدیک کنیم. زمان کمی از بازی تراکتورسازی تا دیدار با سپاهان داشتیم اما در همین مدت روی نقاط ضعف و قوت سپاهان کار کردیم تا بتوانیم نتیجه بازی فردا را به سود خودمان تمام کنیم. اگر اتفاق خاصی نیافتد شاهد بازی خوبی از هر دو تیم خواهیم بود و با تلاش بازیکنان می‌توانیم سه امتیاز را از آن خود کنیم.

این تیم دلخواه من نیست

مطمئنا اردوی اردبیل تاثیر زیادی در آمادگی تیم داشت و شرایط بدنی آنها را بهتر کرد. پیش از اردو نمی‌توانستیم عملکرد واقعی‌مان را نشان دهیم اما بعد از آن در طول 90 دقیقه بازیکنان دوندگی لازم را دارند. با توجه به شرایط تیم چند بازی است تغییر سیستم دادیم و شاید این کار را در ادامه فصل نیز انجام دهیم. هنوز صبا تیم دلخواه من نشده است و باید کار بیشتری انجام دهیم. در بعضی نقاط خیلی ضعف داریم که باید آنها را برطرف کنیم.

حرف فنایی در 90 تغییر کرد

در شکست بازی جام حذفی ما مقابل تراکتورسازی داوری خیلی تاثیر گذار بود. متاسفانه پنالتی آنها را صحنه آهسته نشان می‌داد خطایی انجام نشد و اصلا بازیکن ما به مهاجم آنها برخوردی نداشت اما داور به ضرر صبا پنالتی گرفت. آقای فنایی بازی ما و تراکتور را از نزدیک تماشا می‌کرد و طول بازی و بعد از اتمام مسابقه گفت پنالتی تراکتورسازی درست نبوده است اما وقتی به برنامه 90 رفت و کارشناسی داوری را انجام می‌داد حرفش را تغیر داد و گفت پنالتی تراکتورسازی درست بوده است.

امیدوارم داوری فردا خوب باشد

کم و کاستی‌هایی در تیم داریم و وقتی داوری‌ها نیز علیه ما باشد بیشتر متضرر می‌شویم. تنها در بازی با گسترش فولاد توانستیم حقمان را بگیریم و در سایر مسابقات حق صبا تضییع شد و چند پنالتی برای تیم گرفته نشد. نتوانستیم از امتیازی که تیم‌ها به خاطر داوری بهره می‌برند به طور یکسان استفاده کنیم ولی امیدوارم اشتباهات داوری در بازی فردا با سپاهان حق به حق دار برسد و اشتباه داوری تاثیرگذاری شاهد نباشیم.

نحوه انتخاب بازیکن

متاسفانه محمد قاضی مصدوم است و به بازی با سپاهان نمی‌رسد. وضعیت رضا حقیقی را نیز باید ببینیم و بعد در مورد ترکیب تیم تصمیم بگیریم. سعی داریم آماده‌ترین نفراتمان را به کار بگیریم. به اسم کسی توجه نداریم و هرکس در تمرینات بهتر کار کند در مسابقات استفاده می‌کنیم. بهترین‌ها شایسته ترکیب تیم هستند. به تمرینات توجه زیادی داریم و بعد بازیکنان را انتخاب می‌کنیم.

بازیکن قمی، اردبیلی یا تهرانی فرقی نمی‌کند

بیشتر از هفت سال است صبا در قم حضور دارد اما یک بازیکن قمی به تیم ملی راه پیدا نکرده است. ما آماده‌ترین بازیکنان را استفاده می‌کنیم و فرق نمی‌کند بازیکن قمی، اردبیلی یا تهرانی باشد. سن و سال بازیکنان هم فرقی نمی‌کند. بازیکنان قمی تیم زیر 23 سال هستند و زمان می‌برد به شرایط ایده‌آل برسند. صرفا نمی‌توانیم از قمی‌ها استفاده کنیم. آنها باید شایستگی‌هایشان را نشان دهند تا بتوانیم به ترکیب تیم اضافه کنیم. خیلی دوست دارم بازیکن قمی استفاده کنم ولی آنها هم باید شرایط بازی را داشته باشند.

شناسنامه تستی‌ها را نگاه نکردم

پیش از شروع لیگ بازیکنان قمی زیادی برای تست دادن آمده بودند. قبل فصل نمی‌توانستم به بازیکنان قمی دعوت نامه بدهم و بگویم در تست‌های صبا شرکت کنید. از تمام ایران بازیکن تستی آمده بود که قمی هم در بین آنها وجود داشت. شناسنامه کسی را نگاه نکردم قمی هستند یا خیر. هرکس خوب باشد استفاده می‌کنیم. نیم فصل دوباره تست گیری می‌کنیم و اگر بازیکنی خودش را نشان داد به تیم اضافه می‌کنیم. پیش از فصل بازیکن قمی بالای 30 سال برای تست آمده بود که جای تعجب داشت.

بازیکن خارجی با قیمت دلال‌ها نمی‌خواهیم

مطمئنا خیلی ضعف‌ها داریم. هافبک و مهاجمان خوبی داریم اما کسانی که بتوانند در صورت مصدوم شدن بازیکن اصلی جایگزین شوند و خیال ما را راحت کنند نداریم. نسبت به بقیه تیم‌ها بازیکنان ذخیره‌مان ضعیف‌تر است. ان‌شاالله در نیم فصل چند جابه‌جایی خواهیم داشت و بازیکنان بزرگسالی هم که نتوانستند به تیم کمک کنند کنار می‌گذاریم. به دنبال بازیکن خارجی خوب هم هستیم. البته با قیمتی که ما می‌خواهیم نه با مبلغی که دلال‌ها می‌گویند.

دیدگاه‌ها