کد خبر : 1270079 | 03 مهر 1394 ساعت 19:55 | 77.9K بازدید | 0 دیدگاه

رضا غیاثی و تحلیل حسین زرگر

کارشناسی داوری استقلال - راه آهن

اتفاقات نیمه اول که در بازی استقلال و راه آهن حوادث و صحنه های مشکوکی را خلق کرد. ما را بر آن داشت که از رضا غیاثی رئیس سابق کمیته داوران و از داوران باسابقه بخواهیم تا در مورد 3صحنه مشکوک داوری صحبت کند.

کارشناسی داوری استقلال - راه آهن
به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا غیاثی صحنه های مشکوک داوری را بدین گونه تشریح می کند:

دقیقه 20؛ حنیف عمران زاده دستش را روی پشت مهاجم پیش تاخته راه آهن گذاشته و به قول آقای نصیرزاده مهاجم راه آهن یک پنالتی شیک از حنیف عمران زاده گرفت.

دقیقه 35؛ به ضرر تیم راه آهن یک پنالتی اعلام شد و به گلر اخطار داده شد که البته به اعتقاد من نه تنها این اخطار سختگیرانه بود بلکه می توانست پنالتی هم اعلام نشود. به نظر من در صحنه گل اول استقلال هم پنالتی اشتباه بود، هم اخطار ننزیچ دروازه بان تیم راه آهن.

دقیقه 45؛ صحنه های ویژه و درگیری ها از همین لحظه شروع شد و آنقدر مهم بود که من با آنکه تازه از مسافرت آمده و خسته بودم با چند نفر از دوستانم که کارشناس داوری هستند، به گفت و گو نشسته و آنچه می گویم ماحصل همین 15 دقیقه صحبت با آنهاست. اولا اینکه صحنه ای که قبل از پنالتی مشکوک دوم استقلال پیش آمد با خطا بر روی جاسم کرار بود. به اعتقاد من و دوستان کارشناسم خطای روی کرار درست نبود و اگر این خطا اعلام نمی شد، بقیه صحنه ها به وقوع نمی پیوست و این یک قانون است که برخی اوقات بعضی از اشتباهات به دنبال اشتباهات کوچک تر ایجاد و ثبت می شود.

بعد از آن صحنه ای پیش آمد که دروازه بان تیم راه آهن قصد برخاستن از زمین را داشت که عمران زاده روی او فول کرد و دروازه بان را عصبانی کرد بعد از آن هم میثم مجیدی خطا ایجاد کرد. داور باید به میثم مجیدی اخطار می داد ولی بعد گلر راه آهن با ضربه آرنج به شکم بازیکن حریف زد که در هر صورت باید اخراج می شد. البته اگر داور اخطار دوم را داده باشد، با توجه به اینکه اخطار اول غلط بوده این اخطار ناعادلانه می نماید البته اگر بعد از حرکت بازیکن اول استقلال خطا اعلام می شد کار به رفتار بازیکن عصبانی راه آهن نمی کشید و در هر صورت بعد از این صحنه پنالتی ایجاد شده صحیح نبوده است.

دقیقه 51؛ خطا رو برهانی در محوطه پنالتی بود

در دقیقه 76 استقلال یک گل دیگر به ثمر رساند، که ارسال کننده توپ با ضربه سر در موقعیت برابر با دفاع راه آهن بود بنابرین گل حاج محمدی صحیح بود و نپذیرفتن آن اشتباه دیگری از سوی دار بود.

دقیقه 83؛ خطای امین حاج محمدی روی کریمی اخراج داشت

دیدگاه‌ها