کد خبر : 1270565 | 05 مهر 1394 ساعت 12:47 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

دلیل نرفتن تیم ملی را به فدراسیون جهانی اطلاع دادیم

حسینی: کسب طلا در قطر دشوار است

نایب رئیس فدراسیون بوکس گفت: عدم حضور تیم ملی بوکس در مسابقات جهانی را به مسئولان فدراسیون جهانی اطلاع داده‌ایم و به هیچ عنوان مشکلی به وجود نخواهد آمد.

حسینی: کسب طلا در قطر دشوار است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، روح‌الله حسینی در مورد عدم اعزام تیم ملی سه نفره بوکس ایران به مسابقات جهانی قطر، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای حضور در مسابقات جهانی قطر سه نفر از بوکسورهای ما در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز کسب کرده بودند ما تنها می‌توانستیم آنها را به این رویداد بزرگ اعزام کنیم. حسن شاهینی، رضا مرادخانی و سجاد محرابی نفراتی بودند که قرار بود به مسابقات جهانی قطر اعزام شوند.

وی افزود: با توجه به مصدومیتی که برای حسن شاهینی رخ داد ما تصمیم گرفتیم کلاً اعزام هر سه بوکسور را به مسابقات جهانی لغو کنیم چرا که در وزن 91 و 75 کیلوگرم محرابی و مرادخانی شانس بسیار کمی برای کسب سهمیه المپیک دارند و به همین دلیل آنها را به این رقابت‌ها اعزام نکردیم. در وزن 91 کیلوگرم نماینده کشورمان باید مدال طلا و در وزن 75 کیلوگرم نماینده کشورمان باید مدال نقره و یا طلا کسب کنند تا به سهمیه المپیک برزیل برسند، اما با توجه به اینکه در اوزان سنگین‌ وزن کسب مدال طلا و نقره کار بسیار دشواری است تصمیم گرفتیم تیم را به قطر اعزام نکنیم.

نائب رئیس فدراسیون بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: ما تمام امیدمان برای حضور در مسابقات چین و آذربایجان است که فروردین و اردیبهشت سال 95 بوکسورهای ما شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. در آذربایجان و چین 8 بوکسور می‌توانند سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کنند ما از امروز برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در آن رویدادها شرکت و به امید خدا سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور ما در مسابقات جهانی مشکلی برای فدراسیون به وجود نمی‌آورد، گفت: نه مشکل خاصی پیش نمی‌آید، چرا که ما به آنها مشکلمان را اعلام کردیم و با توجه به عدم آمادگی که داریم آنها نیز با حضور نداشتن نمایندگان کشورمان در آن رقابت‌ها موافقت کردند.

حسینی در پایان در مورد اعزام 7 بوکسور جوان به مسابقات احمد کمرت ترکیه گفت: اردوهای نوجوانان و جوانان ما در حال پیگیری است و ما تا طی چند روز آینده 7 بوکسور جوان را به مسابقات احمد کمرت ترکیه اعزام خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها