کد خبر : 1272709 | 13 مهر 1394 ساعت 12:36 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

باید همه سلیقه‌ها را به کار گرفت و برای استعدادیابی برنامه‌ریزی کرد

رضوی: تیم ملی جودو خیلی کار دارد

رئیس جدید کمیته فنی فدراسیون جودو گفت: باید در تیم‌ ملی کار زیادی شود و تلاش کنیم تا جوانان جایگزین قهرمانانی شوند که در تیم ملی حضور ندارند.

رضوی: تیم ملی جودو خیلی کار دارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سید عبدالجلیل رضوی رئیس پیشین فدراسیون جودو که به تازگی به دعوت محمد‌علی رستگار مسئولیت کمیته فنی این رشته را بر عهده گرفت ضمن اشاره به اینکه اهالی جودو باید گلایه‌ها را کنار بگذارند و با همدلی به پیشرفت این رشته کمک کنند، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره کنم که همه باید اختلافات و گلایه‌ها را کنار بگذراند تا با همدلی بتوانیم جودو را از این وضعیت خارج کنیم و به روزهای اوج برگردیم. در گام دوم باید از تمام پتانسیل این رشته استفاده شود و از وجود افرادی همچون علیرضا امینی و یا محمدرضا حاج یوسف‌زاده نیز باید استفاده شود.

وی در مورد قبول مسئولیت کمیته فنی نیز گفت: واقعیت این است که به هرحال وضعیت جودوی کشور با مشکلاتی روبرو شده بود و در مدتی به نوعی بین مدیران این رشته کمی شکاف ایجاد شده بود. در این میان رستگار از من درخواست همکاری داشت و به هر صورت با توجه به اینکه عضوی از خانواده این رشته هستم، وظیفه‌ام بود که یک گوشه کار را بگیرم. امروز جودوی ایران نیاز به همدلی و همفکری دارد و نکته ویژه دیگر این است که محمد درخشان هم متقاعد شده که به عنوان مسئول کمیته مربیان و آموزش به فدراسیون کمک کند.

رئیس پیشین فدراسیون جودو عنوان کرد: اگر همه اختلافات و گلایه‌ها را کنار بگذارند، مطمئن باشید جودو می‌تواند موفقیت‌های گذشته را تکرار کند و حتی به موفقیت‌هایی دست پیدا کند که در گذشته نیز به آنها نرسیده است. باید همه سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها را به کار گرفت و با رافت با همدیگر رفتار کنیم تا به این ترتیب به نتیجه برسیم. باید در زمینه استعدادیابی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم فضا را برای شکوفایی استعدادها فراهم کنیم.

رضوی اشاره کرد: خوشبختانه مسئولان وزرات ورزش و جوانان بارها مصاحبه داشته‌ و اشاره کرده‌اند که نگاه‌شان تقویتی و خوب است و امیدوارم در همین راستا از فدراسیون حمایت شود تا بتوانیم برنامه‌های‌مان را در زمینه استعدادیابی و توسعه جودو در فضایی مناسب پیگیری کنیم.

وی در مورد تشکیل اولین جلسه کمیته فنی نیز گفت: این جلسه بیشتر حکم معارفه داشت اما به هر صورت اطلاعاتی در مورد تیم‌های ملی نیز توسط کادر فنی و نایب رئیس بانوان کاراته نیز ارائه شد، هر چند قطعا در آینده جلسات مفصل‌تری تشکیل خواهیم داد تا به صورت دقیق‌تر وضعیت تیم‌های ملی را مورد بررسی قرار دهیم. در هر صورت در چند سال اخیر دوستانی همچون میراسماعیلی که از قهرمانان این رشته هستند و حق به گردن جودو دارند به همراه دیگر مربیان زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده‌اند اما به نظرم باید در تیم‌های ملی کار زیادی شود. باید تلاش کنیم تا جوانان جایگزین قهرمانانی شوند که در تیم ملی حضور ندارند.

دیدگاه‌ها