کد خبر : 1277199 | 02 آبان 1394 ساعت 20:05 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

کسب چهارمین سهمیه پارالمپیک

اولین مدال طلای ایران به نام خالوندی ثبت شد

در سومین روز از مسابقات جهانی دوومیدانی معلولین، محمد خالوندی، ملی پوش ارزنده کشورمان به نشان طلا و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

اولین مدال طلای ایران به نام خالوندی ثبت شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، خالوندی عصر امروز (شنبه) در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F57 با 19 حریف روبه رو شد و توانست با کسب جایگاه نخست به فینال رقابت ها راه یابد.

در مسابقات فینال نیز محمد خالوندی، با ثبت رکورد 43 متر و 76 سانتیمتر به عنوان قهرمانی جهان، نشان طلا و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

پیمان نصیری، دیگر ملی پوش کشورمان نیز قرار بود امروز در مسابقات مقدماتی دوی 1500 متر شرکت کند که بنا بر اعلام کمیته برگزاری رقابت ها، این مسابقه به صورت تک مرحله ای، عصر فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد.

سومین روز از رقابت های جهانی دوومیدانی معلولین قطر برای کاروان ایران در حالی به پایان می رسد که تاکنون نمایندگان آن موفق به کسب یک نشان طلا، سه  نقره، یک برنز و در مجموع، چهار سهمیه مستقیم پارالمپیک شده اند.

فردا و در چهارمین روز مسابقات، حسینی پناه، جوانمردی و صدقی در رقابت های پرتاب وزنه و پیمان نصیری در دوی 1500 متر شرکت می کنند.

رقابت های جهانی قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و طی 10 روز بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس پزشکی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران نیز با 19 ورزشکار در این رقابت ها حضور یافته است.

دیدگاه‌ها