کد خبر : 1279188 | 10 آبان 1394 ساعت 11:18 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

دلاوری و گل‌آرا هم نباید شرکت کنند

مظاهری: در قهرمانی کشور شرکت نمی‌کنم

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: مسابقات قهرمانی کشور جای کشف استعداد است نه اینکه داشته‌هایمان بیایند و مدال مسابقات را کسب کنند.

مظاهری: در قهرمانی کشور شرکت نمی‌کنم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علی مظاهری در مورد بازگشت سرمربی تیم ملی بوکس به اوکراین، گفت:‌ فدراسیون بوکس برای ادامه همکاری با سرمربی اوکراینی تیم ملی آیتم‌هایی داشت که گویا ولادیمیر وینکوف نتوانست خواسته‌های فدراسیون را برآورده کند. البته او زمان کمی در اختیار داشت. به هر حال برای نتیجه گرفتن یک تیم باید یکسری مسائل دست به دست هم بدهند.

وی در ادامه افزود: گزینه خارجی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان به درد نمی‌خورد؛ چرا که آنها با یک ماه دو ماه نمی‌توانند موفق باشند. ایراد بزرگ ما این است که هر کسی سرمربی تیم ملی بوکس شود از او انتظار کسب سهمیه المپیک را داریم.

مظاهری در ادامه عنوان کرد: اگر دنبال مدال المپیک هستیم باید در رده نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم و اگر به دنبال مربی خارجی هستیم باید برای رده های سنی مربی خارجی بیاوریم تا پایه‌های بوکس کشورمان تقویت شود. قطعا با هزینه کردن در این رده ما می‌توانیم طی چند سال آینده در مسابقات بزرگ دنیا حتی المپیک مدال کسب کنیم. یادمان نرود که از پیشکسوتان بزرگان این رشته که سال‌ها روی آنها سرمایه‌گذاری شده باید برای پیشرفت بوکس کمک بگیریم.

کاپیتان تیم ملی بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: ما قهرمانان بزرگی داریم که به مرور زمان کنار گذاشته شده‌اند. در حال حاضر سرشار از انرژی هستند تا خودنمایی کنند. به اعتقاد من باید آنها را به کلاس‌های مربیگری دنیا اعزام کنند تا با تجربیاتی که دارند و به دست می‌آورند به بوکس ایران کمک کنند. ما با این روند و یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم به نتایج باورنکردنی برسیم.

مظاهری در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهید کرد یا نه، گفت: من به هیچ عنوان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نخواهم کرد. در وزن 91+ کیلوگرم و 81 کیلوگرم چند بوکسور داریم که از لحاظ فنی در یک اندازه هستند؟ متأسفانه با توجه به مشکلات مالی فدراسیون زمانی که در هر وزن یک بوکسور وارد اردو می شود فدراسیون دیگر قادر نیست نفر دومی را در آن وزن داشته باشد. باید به این نتیجه برسیم که افرادی مثل فروتن گل آرا، جاسم دلاوری و... بوکسورهایی هستند که قطعا با حضور در مسابقات قهرمانی کشور مدال طلا را کسب خواهند کرد، در واقع ما کسی را بهتر از آنها نداریم؛ باید در چنین رویدادهایی امثال ما را کنار بگذارند و به جوانان فرصت عرض اندام بدهند. مسابقات قهرمانی کشور جای کشف استعداد است نه اینکه داشته‌هایمان بیایند و مدال مسابقات را کسب کنند. پس باید در قهرمانی کشور به جوان‌ها فرصت بدهیم.


دیدگاه‌ها